Onko kenelläkään kokemuksia 1.8TFSI -09 moottorinöljyn tunnistin ongelmista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljynäyttö MMi:ssä
Collapse
X
-
-
Vieras
-
Kai tiedät miten öljyt tarkistetaan MMI:n kautta? Auto pitää olla käyntilämpöinen, eli vaikka pienen lenkin jälkeen auto sammuksiin. Antaa seisoa hetken, virrat päälle käynnistämättä autoa ja sitten MMI:stä näkee öljyn määrän.
Comment
-
Hyvä, että pelaa. Tuo MMI:stä öljyn tarkistus on sellainen systeemi, että aiheuttaa varmasti monelle harmaita hiuksia. Eniten arveluttaa miten tarkasti tuohon voi luottaa.
Comment
-
B8 2.0TFSI MMI-näytön öljyn määrä (min ja max)
En haulla löytänyt suoraa vastausta tähän, eli kuinka paljon on tuo min ja max viivojen välinen öljyn määrä tuossa MMI -näytössä? Jos yrittäisi hieman seurata tuota öljyn kulutusta, josta riittää juttua foorumilla tämän koneen kohdalla.
Kiitos avusta.
Comment
-
Elektroninen öljytikku ei toimi
Ostin muutama viikkon vm.-09 Audi A4 TFSI 2.0:n ja mainio peli ajaa. MUTTA... autolla oli ajettu 73tkm ostaessani ja samalla myyjäliike teki kauppaa kuuluen öljynvaihdon. Seurailin öljyn kulutusta radion näytön kautta kuten oli neuvottu ja nyt 2000 km myöhemmin pinta oli lähellä minimiä. Siispä n. 0,5 litraa öljyä koneeseen ja virrat autoon ja öljymäärän tarkistus. Vaan eipä onnistu. Ajotietokone ilmoittaa että moottorin öljyn määrää ei tällä hetkellä voida lukea. Missä siis vika?
Tähän liittyen samana iltana kun olin ostanut auton, tarkitin öljyn ja näyttö toimi. Opetin sitten vaimolle kuinka homma tehdään tietokoneelta ja kas sama silloin. Öljynvaihdon jälkeen toimi taas...
Onko vastaavia kokemuksia? Mikä vikana? Uskomatonta kyllä tuo öljymenekin määrä vaikka auto kerrassaan mainio muuten.
Comment
-
Vieras
-
Käyttöohjekirja muuten kehoittaa välittömästi tsekkaamaan öljyn määrän öljyn lisäämisen jälkeen eikä puhu tuosta asiasta mitään. Soitin vielä Audin Serviceen jaa olivat autuaan tietämättömiä.... mutta katsotaan kuinka käy sadan kilsan kuluttua. Olisi kuitenkin ihan hyvä pystyä öljyn lisäyksen jälkeen tarkistamaan että riittikö vai pitääkö laittaa lisää... Mutta kiitoksia vastauksista!
Comment
-
Täytyypä pohtia tikun laittoa. Aikoinaan omistin A3 FSI:n vm. -03 ja siinä oli kanssa öljyn menekki melkoinen. Tikusta vaan oli helppo katsoa säännöllisin väliajoin ja lykätä tarvittaessa Mobilia moottoriin. Elektroninen tikku on sinänsä hyvä idea, mutta omituisuus ainakin näin siihen tottumattomalle. Ei liene kalliskaan operaatio tuo tikun laitto vaikka merkkihuollossa sen asennuttaisi?
Comment
-
A6 (4F ja 4G) sanoo myös joskus että odota pari minuuttia (vissiin että öljyt valuu alas tjsp). Eli aina ei saa lukemaa tai näyttöä, mutta kohta sen jälkeen toimii ok. Ja sitten vanha juttu että onko suodatin täytetty uudella öljyllä, vai vajeneeko pinta sen verran kun suodatin täyttyy ...
Comment
-
Vieras
Ja tuossa koneessa on suodattimen täyttö hieman hankalaa, kun asennetaan väärinpäin. Eikä sitä muutenkaan tarvitse täyttää, kun latsoo oikean täyttömäärän, käyttää konetta hetken ja sitten tason tarkastus.
Comment
-
Moro! Vaihdoin reilu kuukausi sitten audi a4 avant 1.8tfsi vm.-10 ja tänään tosiaan ilmoitti, että pitäis öljyä lisätä ja lisäsinkin 0,5 litraa. Semmosta vaan rupesin miettimään ku palkki nousi about puoleenväliin, että pitäiskö lisätä vielä toiset 0,5 litraa? Muistelisin vaan, että joskus on puhuttu suositukseksi lisätä vain puoli litraa ja päästellä menee kunnes taas piipittää lisäystä.
Muutenkin tuntuu etten edes luota koko mittariin, parempi ois perinteinen tikku.
Comment
-
1.8TFSI -09 Moottoriöljyn tunnistin
Hyvin se näyttö toimii. Turha sitä on jännittää. Itse en kyllä enää edes vittis tarkistella öljyä mittatikusta. Kabiinista se on paljon helpompaa.
Kun se ilmoittaa että öljyä pitää lisätä niin sehän sanoo että lisää 1 litra maksimissaan. Silloin palkki nousee ylärajaan kun litran lisää. Eihän tuokaan hälytys vielä viimeinen varoitus ole. Siinähän lukee että lisäksi että "you can continue driving"
Puolenkin litran lisäys on ihan ok. Kun palkki on puolivälissä niin öljyä on ihan riittävästi. Eli sama asia kuin perinteisen mittatikun ylä- ja alarajan puoliväli.
Comment
-
Juu en tiedä. Itse lisäsin aina litran kun auto sitä pyysi, eikä ollut ongelmia. Siis tosiaan vasta silloin kun ajotietokone sitä pyysi, ei aiemmin.
Ei se kyllä ylitäytön puolelle sillä litralla mennyt. Joskus se meni ylärajaan, joskus jäi yhtä pykälää vaille kun litran lisäsi. Kyllä se ylitäytöstäkin tietääkseni herjaa.
Enemmän siellä koneessa on öljyä huollon/öljynvaidon jälkeen.
Comment
-
Öljynäyttö MMi:ssä
Ostin 2011 mallisen A5 Sportback 211 quattron ja tajusin vasta jälkeen päin, että saattoi olla öljylöytöostos. Olen nyt ajanut noin 1000 km, huolto oli juuri ennen ostoa ja olen seurannut öljytasoa MMIstä. Ihmettelen kyllä tuon näyttämän heittelyä ensin saattaa olla öljyntaso 62% täydestä ja pienen tauon jälkeen ja seuraavassa käynnistyksessä näyttämä on täydet 100%. Seuraavassa käynnistyksessä 50%. Onko tuo mittaustapa tuollainen "hehtaaripyssy"?
Autolla on ajettu 65000 km. Huolestuttavasti kaiken kaikkiaan pinta näyttäisi laskevan siitä kun ostin auton.
Comment
-
Kyllä sen pitäis näyttää aina justiinsa samaa lukemaa. Tai siis vajeta voi, mut ei sen sinne itekseen pitäis lisääntyä sen jälkeen. Luotettavimman tuloksen saa, kun käyntilämmin auto tasaisella alustalla, kone sammuksiin ja virrat päälle(avain pohjaan, jalka pois jarrulta) sit katot sen öljymäärän.
Comment
-
Luotettavimman tuloksen saa, kun käyntilämmin auto tasaisella alustalla, kone sammuksiin ja virrat päälle(avain pohjaan, jalka pois jarrulta) sit katot sen öljymäärän.
Tuo pinnan nousu ihmetyttää. Onko kellään käynyt noin?
Comment
-
Ensinnäkin tuo MMI öljynäyttö ei ole missään määrin tarkkuuden suhteen verrattavissa öljytikkuun. Sanoisin että se on enempi suuntaa antava. Toisekseen jos öljymäärää katsoo joka kerralla vähän "erilailla", taso on varmasti vähän mitä sattuu. Tarkoitan, että jos yhdellä kertaa katsoo heti käynnistyksen jälkeen, toisella kertaa heti auton sammutuksen jälkeen ja kolmannella kylmällä koneella, saa varmasti eri näyttämät. Tuo aahoo76 ohje öljypinnan tason tarkastamiseen on juuri niin kuin se "kuuluukin" tehdä. Lisäisin vielä tuohon, että kannattaa odotella koneen sammuttamisen jälkeen muutama minuutti ja tämän jälkeen tarkastaa öljyn taso.
Itseasiassa olen huomannut omassa B8 2.0tdi tuota öljypalkin heittelyä välillä. Tämä oli silloin kun auton hankin ja tuli aktiivisemmin seurattua öljyn tasoa. Tosin nyt tulee vain katsottua välillä että öljyä on koneessa. Jokseenkaan en hirveästi huolestuisi tuosta palkin heittelystä, ainakaan omassa autossani. Vaikkakin tasoa mittaava anturi voi olla jo hyvinkin lopun edellä.Viimeksi muokannut Audi; 26.8.2015, 16:18.
Comment
Comment