Ei mulla ainskaan kummassakssn saman tekniikan A5:ssa (-08 manuaali ja -10 S-tronic) ole ilmennyt moista. Jarrun painaminen taitaa kyllä katkaista vedon myös ESP kokonaan poissa, voisikohan esim viallinen jarruvalokytkin aiheuttaa moista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miten ESP pois kokonaan päältä?
Collapse
X
-
Saattaapa hyvinkin olla tekemistä jarrujen kanssa nimittäin tänään syttyi jouluvalot mittaristossa; ESP-valo, ABS-valo ja parking brake malfunction. Lisäksi parkkitutka huutaa yhtä soittoa pakin ollessa päällä. Toisessa keskustelussa oli juttua samaisesta ongelmasta ja siinä syy oli löytynyt toisen takapyörän rikkinäisestä ABS-anturista. Ensimmäisenä siis tarkastamaan ABS-antureita. Katsotaan, jos tämä ESP OFF:n kyseenalainen toiminta ratkeaisi samalla.
Comment
-
Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua?
Mulla pätkii vaan suoraan ajettaessa,kylki edellä antaa kyllä mennä mut suoralla tiellä ku alkaa lyö tyhjää niin jokin rajoitin tulee mukaan,tipauttaa kierrokset alas ja veto loppuu hetkeksi. Tuon ominaisuuden/ vian tullessa kovemmassa kiihdytyksessä ni on parempi olla turvavyö kiinni ettei lyö päätä tuulilasiin.
Comment
-
-08 Q7 3.0tdi Offroad. Ainoa valinta on ESP offroad. Ei muuta vaikka painaa pitkään. Normi ajossa antaa vähän sutata ja luisutella mutta puuttuu kyllä peliin luisussa ja suorassa vedossakin. Nyt sattu oleen vähän pehmeä polanne ja nuoskalunta päällä. Ei meinaa edetä mihinkään ku kokoajan ruttaa vastaan ku rengas yrittää lyödä tyhjää. Muilla samoja kokemuksia? On ohjelmoitu mut ei tietoa missä...
Comment
-
A6 4f 3.0tdi esp pois päältä..
Alkaa toi talvi lähestyä ja tuosta minun (vm:06 allroadista) ei saa esptä kokonaan pois, olen yrittänyt netistä etsiä ratkaisua tähän mutta tuloksetta. Jotku puhuu jostain softan muuttamisesta että onnistuisi? Taitaa maksaa jokusen euron tämä toimenpide.. toiset taas sitä mieltä että ABS releen taakse hyppyjohdot ja nappi väliin.. mitäs olette mieltä asiasta vai onko tämä jossain jo ratkaistu?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kimble75 Näytä viestiOnko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua?
Mulla pätkii vaan suoraan ajettaessa,kylki edellä antaa kyllä mennä mut suoralla tiellä ku alkaa lyö tyhjää niin jokin rajoitin tulee mukaan,tipauttaa kierrokset alas ja veto loppuu hetkeksi. Tuon ominaisuuden/ vian tullessa kovemmassa kiihdytyksessä ni on parempi olla turvavyö kiinni ettei lyö päätä tuulilasiin.
Aikanaan jos tuota autoa tulee käytettyä softauksessa on mielenkiintoista nähdä minkälaista softaa autossa tällä hetkellä on ja muuttuuko käytös muutoksen jälkeen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiTaitaa olla niin, että tapaa saada A4 Allroadista tuo ESP Off-tilaan ei vain ole?
Comment
-
Olisi tarkoitus mennä ajamaan jääradalle ja pitäisi saada ESP kytkettyä pois päältä. Napista kun painaa, saa ASR:n pois, mut ESP ei lähde pois. Vaikka pitää pohjassa, ei lähde. Osaako joku neuvoa vai tarviiko koodausta? Kyseessä 2010 A3 quattro.
Comment
-
Yeti päivittyi ja taas olisi sama ongelma edessä, eli ESP:tä ei saa pois päältä. Uudemmassa on eri version ABS boxi, joten samat lääkkeet eivät taida toimia.
Edellisessä moduli oli 1K0 907 379 AJ ja tässä uudemmassa 1K0 907 379 BS. Coding on uudemmassa 20 tavua(?), kun se vanhemmassa oli 19.
Löysin maailmalta keskustelun, jonka mukaan viimeinen tavu(?) on se, jossa määritellään napin toiminta. https://www.briskoda.net/forums/topi...s-hack/page/2/
Nämä bitit ja tavut ja heksat jne. ei ole ihan ominta alaa, joten voisiko joku vähän selventää seuraavaa osaa em. keskustelussa:
"original coding was 91 3F 40 0E 09 22 01 FC 89 12 02 EC 90 22 80 49 A0 00 00 23. To enable switching ESP off I had to set bits 6 and 4 in the last byte to 1 giving the 91 3F 40 0E 09 22 01 FC 89 12 02 EC 90 22 80 49 A0 00 00 73 coding (bit values in the last byte are 01110011)."
Tuo heksa luku 23 on ymmärtääkseni 00100011. 73 on 01110011. Tässä on siis muuttuneet toinen ja neljäs luku vasemmalta nollasta ykköseksi. Tuossa mainitaan että bitit 6 ja 4 on muutettu ykköseksi. Kuinka tämä nyt pitäisi ymmärtää?
Kovasti kiinostaisi myös kaikki lisäinfo aiheesta.
Comment
-
Noita binäärilukuja kun lähtee lukemaan oikealta vasemmalle niin ensimmäinen on bit0, seuraava bit1 jne... Ainakin äkkiseltään näyttäis siltä, ei aavistustakaan kuuluuko niitä oikeasti lukea noin vai onko puhdasta sattumaa, pisti vaan silmään. Joku nörtimpi osaa varmaan jatkaa lisäinfon kanssa.
Comment
-
Jos aloittaa oikealta ja eka olis nolla, niin sitten taitaisi täsmätä.
Keräilen tässä rohkeutta kokeilla tuota kun tässä töistä pääsee lähtemään. Eihän tuo nyt 60 km oo pitkä matka kävellä kotio, jos jotakin hajoo.
e: Laitetaan tähän nyt tällä hetkellä boxissa oleva coding: 94 3F 60 0E 09 26 01 01 29 0D 06 EA 90 1D 80 4A A1 00 00 21Viimeksi muokannut nomoreford; 1.2.2022, 16:13.
Comment
-
Ei tarvinnut kävellä kotiin. Osan matkaa joutui kyllä eteenpäin katselemaan sivuikkunan kautta.
Kovasti kyllä kiinnostaisi, että mitähän sitä nyt tuli oikein tehtyä. Tarkennettuna, että mitähän nuo tuon viimeisen tavun bitit oikein meinaavat. Itselle ei tullut maailman laajuista verkkoa selatessa missään vaiheessa selväksi.
Jos joku tietää tai saa asiaa selville, niin saa kertoa. Auto tuntuisi jokatapauksessa toimivan kaikin puolin kuten ennen muutostakin.
Uusi coding on siis 94 3F 60 0E 09 26 01 01 29 0D 06 EA 90 1D 80 4A A1 00 00 73
Viimeksi muokannut nomoreford; 1.2.2022, 18:11.
Comment
-
Mahtaako jollain olla suoraa tietoa saako 2013 B8.5 A5:stä ajonvakautusta aidosti kokonaan pois päältä? Nappia pitkään painamalla lähtee mukamas pois, mutta heti kun perä lähtee irti, niin oikoo väkisin. Suoralla saa kyllä sutia niin paljon kuin sielu sietää, mutta siitäpä ei paljoa iloa ole. Lähinnä noita jääratapäiviä ajatellen olisi tarve saada veks eli jos lähtee esim. ABS:n sulakkeen irrottamalla, niin sekin ratkaisu riittää, kun ei arkiajossa ole tarve edetä kylki edellä. Ross-Techin aito kaapeli löytyy eli VCDS:n kautta onnistuu koodaamiset, jos vaan jollain on kunnon ohjeet. Foorumeita olen yrittänyt kahlata tuloksetta.
Comment
-
Samanlaiseen bitti nikkarointiin joudut. Homma alkaa autossa olevan ABS boxin numeron selvittämisellä ja sen jälkeen foorumeilta etsimään mitä pitää muuttaa. Vaatii salapoliisityötä, mutta jos se on tehdävissä, niin todennäköisesti sen on joku jossainpäin maailmaa tehnyt ja hyvällä tuurilla myös dokumentoinut. Itsellä on sama homma vielä tänä talvena edessä tuon 8P:n kanssa.
- 1 like
Comment
-
Onko tosiaan näin, että perus A4 B8.5 saa luistonestot ihan kunnolla pois. Tuossa omassa 3.0tdi Allroadissa ei mene kuin Offroad asetukselle ESC OFF nappulasta, ihan sama painaako pitkään. lyhyesti, monesti... On rämpätty epätoivoisena. Meneehän se tollakin yhen mutkan luisussa, mutta kun höllää kaasua tai heittää toiselle puolelle niin loppuu ilo lyhyeen.
Comment
-
Allroad eroaa tavallisesta juuri tuossa mielessä. Allroadin kanssa ei ajonvaikeutusta saa kokonaan pois millään (tai no varmaan jollain, mutta ei pelkällä napin painamisella) kun taas ei-Allroadeista se (ainakin useimmista) lähtee ihan aidosti kokonaan pois ja pysyy myös pois.
Allroadin ABS/ESP-purkki on muistini mukaan melko totaalisesti erilainen, oliko jopa eri valmistajan tuotoksia kuin perusmallissa...?
Comment
Comment