Eikö tosiaan pitkään (n.5s) painamalla mene ESP OFF -tilaan? Lyhyt painallus Allroad -tilaan...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miten ESP pois kokonaan päältä?
Collapse
X
-
Vieras
2007 Allroadissa ei saa enää ESP;tä kokonaan pois. Se on tehty softala, joten testerillä ei siihen apua löydy.
KimmoH: sun auto on ajalta miekka ja kilpi, joten siitä sen pitääkin lähteä pois napista.
Ja 2011-> ei saa edes napista koko ESP;tä pois. Jää aina taustalle kummittelemaan.
Comment
-
Omassa tuo ei kyllä lähde poikkeen kun nappia painaa, eilen kävin testaamassa kun sattui lunta tulemaan reippaasti. Antaa kyllä pyöritellä hetken aikaa, mutta voi luoja sitä jarrupölyn määrää mitä on vanteissa ja muualla, tuo ilmeisesti on joku offroad asento koska jarruttelee vaikka nappi painettuna. samalla kertaa hetken pyörittelyn jälkeen syttyi ABS & ESP -merkkivalot ja punainen huutomerkki kun vähän pitempää pyöritteli (ilmeisesti jarrut käyneet liian kuumana tai jotain). Nämä kyllä hävisi kun auton antoi käydä hetken ja käynnisti uudelleen jonka jälkeen kaikki pelasi taas normaalisti.
Comment
-
...
Ei se mikään offroad asento ole vaan tämän quattron naurettava(lue halpa) ominaisuus nimeltään EDL(Electronic Differential Lock).
Löytyy jo B5:stä. Eli jarruttaa pyöritänopeudet samalla akselilla samoiksi - epätasainen piha = enempi jarruteltavaa. Kyllä on aiempaan viskolukolliseen nelkkoon verrattuna melkoinen vietävä, koska koskaan ei tiedä minne tää viuhtoo, kun joku pyörä nappaa pitoja.
Jos joku luulee, että quattro on huippua, kannattaa käydä kokeilemassa Evoa tai Sti:tä.
Niissä vaan menettää osan mukavuudesta - kompromissejä on aina tehtävä:-)
Comment
-
Joitakin vuosia sitten ajoin saman suljetun reitin peräkkäin MY 1996 B5 1.8Tq:lla ja MY 2001 B6 1.8Tq:lla. Jälkimmäisessä ESP:n pois ottamisen jälkeen se jäi selvästi taustalle valvomaan tilannetta. B5:n luistot olivat selvästi laajempia kuin B6:n.
Comment
-
Ystäväni on työskennellyt Laakkosella autohuoltajana ja muistaakseni sanoi, että esp:n saa kyllä kaikista pois. Voin kysäistä miten tuo toimenpide tapahtui, mutta tyyliin virrat päälle ja pois useaan kertaan esp nappi pohjaan kytkettynä tms. Tarkoitettu ilmeisesti vain huoltokorjauksia varten, ettei yksityiset niitä itse saisi pois. Tosin, varmaan ei ihan joka-aamu jaksa sahata sitä espiä pois.
Comment
-
Moinen rämppääminen kuulostaa pikemminkin siltä, että järjestelmä tulkitsee moisen vikatilaksi ja kytkee laitteet pois - tai peräti kaatuu. Lopputulema toki toivottu, vaikkakin metodi ei kovin terveellinen :) Jos huoltoa varten olisi suunniteltu ominaisuus ESP:n poiskytkemiselle, se suoritettaisiin läppärin kautta.
Comment
-
Kyllä kai A4 B7 Q:n:n ESP lähtee vielä pois nappia pitkään painamalla? Tai ei se ainakaan normaaleissa sladeissa/jäärata-ajoissa mitenkään osallistu toiminnan hallintaan, en tiedä sitten jossain järjettömässä "ratti linkkuun ja kaasu pohjaan parkkipaikkapyörityksissä"...sellaista en ole testannut. Toki voi olla, että tietokone jotenkin valvoo tai on hereillä kun jarrut tuntuu selvästi herkemmiltä joissain tilanteissa...esim. kesken sivuluisun jos vähän hipaisee jarrua niin tuntuu että ottaa tosi kovasti kiinni ja nimenomaan "sladin oikominen" tavoitteena. Vielä kun sais nuo ABS:t pois niin sais ihan itse ajaa kaikessa hyvässä ja huonossa :)
Comment
-
Mulla on sellainen kutina, että "sähköinen tasauspyörästön lukko" on siis sitä "sutimisen estoa = jarruttaa eniten sutivaa pyörää" eli on päällä kun kaikki apumekanismit = ESP on päällä normaalisti käynnistyksen jälkeen. Lyhyt ESP napin painallus ottaa pois tämän sutimisen eston/sähköisen lukon, mutta ajovakautus pysyy päällä. Ja pitkällä napin painalluksella lähtee sitten myös ajonvakautus pois (mutta sähköinen tasauspyörästön lukko ei tule takaisin). Voin toki olla väärässä, mut näin minun auto tuntuu käyttäytyvän...
Comment
-
Omassa b7:ssa ESP pysyy poissa hyvinkin vaikka miten takakulma edellä vetää, mutta jarrulla mutkaan sitominen aiheuttaa rutinaa välittömästi, välillä vähemmän välillä enemmän. Nyt olen tullut siihen tulokseen että napin pitkään painallus (n.5s) ei vaikuta asiaan. Yhtälailla saa pelit poikittain lyhyelläkin painalluksella. Pidempi napin painallus sammuttaa valon taulusta kokonaan mutta estot päällä. Jossain oli joskus puhetta että S-lineissa olis auttanut juuri tuo pidempi painallus. Oma kulkine ei ole s-line.
ESP:n puuttuminen jarrulla sitomiseen syö vaan ajettavuutta ja hauskuutta. Tätä samaa asiaa on tässä arvottu kolmatta talvea. Kokeiles Petri heitellä autoa vähän vastaheitolla ja kesken luiston sitoa jarrulla. Alkaako ESP oikoa autoa?Viimeksi muokannut dheskimo; 30.12.2011, 16:08.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dheskimo Näytä viestiOmassa b7:ssa ESP pysyy poissa hyvinkin vaikka miten takakulma edellä vetää, mutta jarrulla mutkaan sitominen aiheuttaa rutinaa välittömästi, välillä vähemmän välillä enemmän.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viestiJoo...jarrulla sitominen ei taida onnistua myöskään sen vuoksi, että polttoaineen syöttö katkeaa?
Comment
-
B7:ssä lähtee esp ja edl molemmat pois nappia kerralla painamalla. Jarrutettaessa esp tulee taas uudestaan mukaan, vaikka esp on poiskytkettynä. Oma B7 on s-line, eikä siinäkään saa pitkään painamalla mitään muutoksia siihen jarrutustilanteeseen. A6 c5 puolestaan pitää edl:än päällä, vaikka esp olisi pois, näin ainakin mun versiossa.
Comment
-
Polttoaineen syötön katkeaminen ei ole ongelmana vaan lähinnä mutkaan tullessa luistossa kaasun ollessa ylhäällä. Tuntuu ettei se ole pelkkä abs, vaan siltä että ESP alkaa suoristaa autoa. Kaasulla ollessa jarrulla sitominen ei tosiaan näissä uudemmissa onnistu, ellei sitten ohjelmoimalla.
Se on vaan uskottava että sitä ei saa kummittelemasta beeseiskasta, ellei sitten tuo jarruvalon pistokkeen irroittaminen tepsi, niinkuin toisessa topicissa oli puhetta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jonimies Näytä viestiA6 c5 puolestaan pitää edl:än päällä, vaikka esp olisi pois, näin ainakin mun versiossa.
Comment
Comment