mace1: Kyseisen hinnan sain Audi-Center Espoosta, siellä tuntuivat kuvaavan toimenpiteen kuten tässä ketjussa on tehty (viiksi vaihtoon, anturi pissapojan säiliöön, koodaus ja mahdollisesti ohjainyksikkö vaihtoon <- tuota ilmeisesti ei tarvitse vaihtaa kun autossa vakkari). Helsingin vastaavassa epäilivät että pitää vaihtaa koko mittaristo, joten ristiriitaa vastauksissa tuntuu olevan riippuen keneltä kysyy...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ajotietokoneen jälkiasennus onko kukaan suorittanut?
Collapse
X
-
Nythän mulle sit tuli postissa tuo uusi mittaristo, se on vissiin highline(?) mittaristo kun on kolme isoa liitinta takana (vihrea/harmaa/sininen). Nykysessä mittarissa on vihrea/sininen ja sitten pari pientä liitinta. Kysymys onko, et saako tos pelkästään noita jännite ja öljylämpömittareita toimimaan? Ajotietokoneen toimintaan saattaminen lienee mahdoton tai ainaki kovin työläs homma?
Mittaristo on siis samanlaisesta autosta, kumpiki faceliftia. Mun mittari on 8D0920900M ja tuo uusi on 8D0920930.Viimeksi muokannut diffas; 28.1.2010, 15:20.
Comment
-
Muistaakseni oli myös Lahdesta kaveri joka laittoi vuosi sitten omaan B5:eensa ajotietokoneellisen mittariston ja sai vissiin ajotietokoneenkin toimimaan. Ei vaatinut käsittääkseni kovin mahdottomia, liitteenä ohje jonka mukaan hän ilmeisesti toimi.
YV:llä saat halutessasi yhteystietoja hänelle, josko hän voisi auttaa.Attached Files
Comment
-
Lainataanpa tätä viestiketjua aiheeseen... Onko Kuopion suunnalla ammattitaitoista väkeä jälkiasentamaan Cruisea/FIS:iä järkihintaan profiilin mukaiseen B7 Avanttiin tai onko suositella jotakin liikettä joka tekee noita asennuksia? Marmorilta näiden viestiketjujen perusteella ei kannata vissiin edes kysellä...
Comment
-
Mistä tuon mittariston tunnistaa parhaite onko FIS vai ei? Omassa kulkineessa on mittaristossa ns. tyhjää tilaa aikalailla. Toisinsanoen kolme kenttää näyttöä joista vain yksi näyttäisi olevan käytössä. Käväisi mielessä että mahtaisiko tuohon saada tuolla viiksenvaihto + vagcomin avulla tuon aikaiseksi. Muutenkin kun meinaan cruisea asennella, samalla vaivalla luulisi tuonkin uppoavan.
Comment
-
Onko kellään kunnon kuvia A4 B5 95-97 mittaristosta missä on ajotietokone? Tuossa omassa se on, mutta tuo keltainen näyttöosuus ei näytä mitään. Polttimot siihen kerran vaihdoin, pitää kai vielä uudestaan kokeilla toisilla. Piipperikaiuttimen vaihdoin (ELFA:sta sopiva uusi), kun vanha oli mykkä. Nyt se auto-check piippailee kyllä, mutta ikoneita ei näy, joten vaikea tietää mistä piippaa. Sen verran tuosta näytöstä huomioin mittaristosta, että siinä on sellainen mittaristontaustojen värinen tarra tuossa yläosassa, mutta liekkö se tuon keltaisuuden takia? Siististi se on siinä, joten melkein tehdasasennukselta vaikuttaa. Muuten kyllä ulkolämpötilat ja muut ajotietokonetoiminnot pelaa.
Comment
-
Jälkiasennettu ajotietokone ollut käytössä nyt noin 4kk. Kiinnittänyt huomiota että joka tankkauksen yhteydessä ajotietokoneen näyttämä keskikulutus on 0,5-0,8 l/100km pienempi kuin todellinen kulutus, ovatko muut huomanneet vastaavaa? Onko tuo ajotietokoneen kulutusnäyttö todella noin epätarkka (pahimmillaan lähes 10% ero todelliseen)?
Tämän keskustelun ykkössivulla kehotetaan tekemään kaasun sopeuttaminen, voisiko sillä olla vaikutusta tähän ja voisiko joku rautalangasta vääntää miten se tehdään? Piuha ja vag-com löytyy (en tosin ole kertaakaan sitä vielä autoon kiinni tökännyt). Kyseessä A4 Avant 1.8TQ 2006.
Comment
-
Onko se ohjausakselin suojamuovi minkälaisilla ruuveilla kiinni kun en keksiny? Kokeilin T10 ja T15 mutta ei nuo tuntunu käyvän.
Autona A4 B7
Comment
-
-
Vieras
J.S.P.: Oletko varma että sitä näyttämää voi säätää VCDS:llä / Vag-Comilla? Enpä tuollaista ketjua löytänyt. Omassa on kalibroinnit vähän hukassa vaihdettujen suuttimien takia, mutta olen ymmärtänyt että se vaatii ihan pääsyn moottorinohjauslaitteen fileihin. Eli kiitollisuudella otetaan vastaan vinkit jolla säätää tuota kotikonstein näyttämään edes lähestulkoon samaa kuin tankkaamalla mitattu.
Comment
-
En äkkiseltään löytänyt haulla itsekkään mutta löysin tulostamani ohjeen ja täältä se on peräisin kun tulosteessani näkyy " http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=54520" mutta tuosta ketjusta en kyllä löydä jostain syystä enää tuota osuutta mikä kertoo että säädön voi tehdä Instrument cluster --> adaptation --> ch3 kohdassa jossa normiarvo 100 (%), ja säätövara tuon jutun mukaan olis 85-115%
Comment
-
Vieras
-
Tästä treadistä ei oikein ottanut selvää, että miten tuo mittari vaihdetaan. Eli hommasin A6:seen (4B -98) FIS-näytöllisen mittariston ja vielä pitäisi hommata vaikka slamitilta uusi viiksi, jossa on ajotietokoneen nappulat.
Osaisko joku kertoa miten tuo uusi mittari koodataan? Vai saakohan tuohon sitä ees vaihettua.
Comment
-
Olikohan se niin että koodaus täytyy käydä suorittamassa merkkiliikkeessä ajonestolaitteen takia? Eli ei onnistuisi itse tehtynä.
Itseäni myös kiinnostaisi, minkälaisia sähkötöitä tuohon A6 4B:n FIS:n jälkiasennukseen liittyy? Nykyisessä mittaristossa on öljylämmöt ja jännitemittari sekä "puolikas" autocheck -näyttö. Onko tuossa sitten Highline-sähköt valmiina?
Comment
-
Nyt ois A4 B6:seen ajotietokone laitettu.. Yks pikku ongelma tuli vaan eteen, se liitin siellä kuskin jalkotilassa, johon tulee se kusipojanjohto kiinni..
Eli T17-liitin vastustaa melko raakasti, ei nimittäin se pikku "kosketin/liitinjohto" mee millään siihen T17 liittimeen, vaikka oon sen vihreän lukituksen aukaissut siten, että siitä kuuluu kaksi napsausta. Ja kun se kosketin ei normaalilla voimankäytöllä paikalleen mennyt niin otin vähän ronskimmat otteet ja sain sitte katkaistua sen johtimen/liittimen (en T17 liitintä) ja pitää nyt käydä tilaamassa marmorilta uusi.. Liekkö sitten tuo johdin ollut vääränmallinen mikä tuli tossa ajotietokoneen asennussarjassa mukana? Se kyllä tuntuisi siihen reikään menevän, mutta sitten kun kun sitä rupesi työntämään perille asti niin se tökäsi :( Onko kellään vastaavan laisia kokemuksia?Viimeksi muokannut j_pt; 24.9.2010, 21:24.
Comment
-
Liitin on Musta (en muista oliko T17 vai joku muu) ja pinnit on noita: http://www.nsxjr.com/partpix/000-979-009.JPG
Järjestelmällisesti ainakin Slamit on toimittanut väärän pinnin liitintä varten. Varmaan viis settiä on tullut väärällä liittimellä.
Comment
-
Salmitin sarjan mukana tuleva johto taitaa olla mittariston takana olevaan liittimeen sopiva, eikä jalkatilan liittimeen. Näin ainakin omassa Saksasta tilaamassani satsissa oli.
Comment
-
Tässä joutopäivänä tutkiskelin b6/b7/c6 sopivaa ajotieturin viikseä ja sitä vertasin karvalakkimallin(nappulattomaan) viikseen, totesin että ovat eripituisia. Minkähän vuoksi noista on tehty vajaan sentin pituuserolla (napillinen lyhyempi)? Tämän totesin kun tutkiskelin että kuinka vaikea homma olisi laittaa karvalakkiviikseen nappulat. Vivut ovat muutoin fyysisesti samanlaisia sisältä ja nappien paikat on rungossa valmiina mutta piirilevy mikrokytkimineen puuttuu. Ajotieturillisen viiksen johtosarjassa on vain yksi johdin enemmän joten vastusarvoa muuttamalla kai nuo painikkeet on eroteltu, ajattelin uhrata tuon yhden viiksen testikappaleeksi ja asentaa siihen napit jahka saan tuon piirilevyn mitattua, ei näyttänyt kovin monimutkaiselta;) Autossani on jo nappulaviiksi ja yksi ylimääräinen hyllyssä joten kyseessä on puhtaasti mielenkiintoon perustuva projekti.
Comment
-
itse sain tossa viikko sitten ohjelmoitua a6 2007 mallin audiin ton ajotetokoneen ku oli joku ruotsalainen jättäny sen ruksaamatta varustelistalta. ohjeloinnin sain hoidettua yhden foorumilaisen ohjeen mukaan. onnistui siis pelkällä ohjelmoinnilla ja ei tarvinnut viiksen vaihtoa. se mitä haluaa mittariston keskellä näkyvän hoituu mmi:stä ja oli ihan mielenkiintoinen että mulla näytti olevan johdotettuna jo myös pissapojannesteen anturi koska ei varoitellut mitään ja pari päivää sitten alkoi piippailemaan, kävin eilen lisän nestettä ja varoitus hävisi. :) näyttää siis jossain mallissa olevan toi anturi ja johdotus jo valmiina.
Comment
Comment