Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b8 Eberspächer ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b8 Eberspächer ei käynnisty

    Eli pari päivää sitten sammui kesken lämmityksen. Ei ole sen jälkeen käynnistynyt, ei edes ajon aikana.

    Vikakoodi viittasi ohjainlaitteeseen. Koodien nollauksen jälkeen lähti käyntiin ja kavi jotakin 15 minuuttia, kunnes sammui.

    Sen jälkeen meni taas toimimattomaksi. Onko kenelläkään ollut vastaavia oireita? Kyseessä tehdas eberi. Voiko olla mahdollista, että lämmitin ylikuumenee ja menee vikatilaan. Tuntus että, jos ohjainlaite on rikki, niin ei toimisi vaikka vikatilan kuittaa pois päältä.

    Ideoita??

  • #2
    Tuossa olis nyt vikakoodit, jos nuista joku jonku ratkaisun löytää..

    Address 18: Aux. Heat (J364) Labels: None
    Part No SW: 8K0 265 105 A HW: 8K0 265 105 A
    Component: Standheizung H07 0040
    Revision: 11001001 Serial number: 20080213163405
    Coding: 550000
    Shop #: WSC 73008 205 11393
    VCID: 275D364556699426F59-8072

    3 Faults Found:
    00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 7
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Time Indication: 0
    Date: 2064.00.00
    Time: 00:00:00

    Freeze Frame:
    Temperature: 48.0°C
    Temperature: 143.0°C
    Voltage: 12.00 V
    After-Run
    Error Code: 211
    Temperature: 77.0°C

    00003 - Control Module
    014 - Defective - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101110
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 255
    Mileage: 160462 km
    Time Indication: 0
    Date: 2013.10.21
    Time: 06:43:16

    Freeze Frame:
    Temperature: 52.0°C
    Temperature: 56.0°C
    Voltage: 14.60 V
    OFF
    Error Code: 10
    Temperature: -3.0°C

    02251 - Heater Unit Locked
    000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 5
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 160462 km
    Time Indication: 0
    Date: 2013.10.21
    Time: 06:43:16

    Freeze Frame:
    Temperature: 52.0°C
    Temperature: 56.0°C
    Voltage: 14.60 V
    OFF
    Error Code: 10
    Temperature: -3.0°C


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 8T0-907-468.clb
    Part No SW: 8T0 907 468 G HW: 8T0 907 468 G
    Component: GW-BEM 5CAN-M H08 0084
    Revision: FB102034 Serial number: 3400F081128015
    Coding: 000003
    Shop #: WSC 00493 128 57833
    VCID: 45819CCDCC256636E75-8010

    Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 B HW: 8K0 915 181 B
    Component: J367-BDM H03 0150

    1 Fault Found:
    01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 183
    Mileage: 160259 km
    Time Indication: 0
    Date: 2013.10.24
    Time: 13:23:48

    Comment


    • #3
      Ettei olis alijännitteen aiheuttama häiriölukitus? Häiriölukitus tuolla ainakin mainitaan, tuntematta eberien sielunelämää.

      Comment


      • #4
        Rosstechin sivuilta:

        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02251

        When found in Aux Heater module of Audi A4 (8K), Audi A5 (8T), Audi Q5 (8R), Audi A6 (4F), Audi A6 (4G), Audi A7 (4G) or Audi A8 (4H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes.

        Comment


        • #5
          Joo poistin eilen sen lukituksen tuon ross-techin ohjeen mukaan.

          Yllättäen tänään kaupan pihassa syttyi melkein kaikki vikavalot ja auto liikkui vain tyhjäkäynnillä, ei ottanut kierroksia. Käynnistelin ja sammutin auton niin pitkään, että moottori alkoi ottamaan kierroksia ja ajelin äkkiä kämpille. Nopeusmittarikaan ei toiminut, mutta moottorilta tuleva data toimi (kierrosluku,kulutus yms.)

          Kämpillä poistin kaikki vikakoodit ja auto ei sytyttänyt enää mitään vikavaloa. Mitähän ihmettä tuo auto oikein touhuaa?

          Comment


          • #6
            Olisiko nyt mennyt jännitteet vähän suuremmin? Onko akussa tai muualla vikaa?

            Comment


            • #7
              Eberi toimi taas muutaman viikon, mutta nyt heittäyty toimimattomaksi ja anto vikakoodin palopesän puhaltimesta. Tietääkö joku, voika tehdas eberin vaihtaa toiseen käytettyyn itse? VCDS löytyyn.

              Comment


              • #8
                Osanumero, pääosin ohjainyksikön, kannattaa selvittää että on oikea.

                Comment


                • #9
                  Onko sillon mahollista kotikonstein vaihtaa toinen eberi tilalle, jos on oikea ohjainyksikkö? Tuntunu niin vaikealta tuo vaihto. Ainoastaan pörhö on valmis vaihtamaan eberin oulussa.

                  Comment


                  • #10
                    Kysynpä tässä ketjussa semmoista että itselläni on Eberspächer tällä minikellolla:
                    http://www.nurmonautopiste.fi/files/...kayttoohje.pdf
                    Pitäisikö tästä näkyä vikakoodit jos pitää nuo ala-ylänuolet (2 ja 3) pohjassa,itselläni ei ainakaan tapahdu näytössä mitään?
                    Entä missäköhän tämän sulakkeet voisi olla jos yrittäisi vielä resetoida koko paketin?
                    Akulta kuskiin päin,suoja muovin alta,löytyy semmoinen 3:n sulakkeen ryhmä,jotka kaikki ovat eri amppeeri määrillä,näyttää jälkiasennukselta,voisiko ne olla ne,jostain luin että sulakkeita olisi 3 kappaletta?
                    Eeberi toimi vielä kuukausi sitten normaalisti,sitten vaihdoin Audiin syöttöpumpun ja sen jälkeen ei enää Eeberi ole syttynyt,nakutus ja pöhinä kiihtyy,mutta ei vaan syty,voisiko siellä nafta puolella olla ilmaa?

                    Comment


                    • #11
                      Tuo minikello ei sisällä diagnostiikka mahdollisuutta. Täytyy olla vähintään EasyStart T kello, josta löytyy tuo diagnoosi mahdollisuus. Sulakkeita on 3
                      Pääsulake 20 A
                      Käyttökytkin 5 A
                      Ajoneuvon puhallin 25 A
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viesti
                        Tuo minikello ei sisällä diagnostiikka mahdollisuutta. Täytyy olla vähintään EasyStart T kello, josta löytyy tuo diagnoosi mahdollisuus. Sulakkeita on 3
                        Pääsulake 20 A
                        Käyttökytkin 5 A
                        Ajoneuvon puhallin 25 A
                        Tässäpä oli hyvät ohjeet mukana,
                        ja kyllä sulakkeet on mulla tuossa kuvailemassani paikassa,täytyypi ottaa ne joksikin aikaa pois jos se resetoituisi ja lähtisi taas tulille,kun jo koko syksyn kuitenkin toimi moitteettomasti.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla on A6 ja auton käydessä kun eberin laittaa päälle niin merkkivalo syttyy kabiiniin mutta kaukosäätimellä kun kysyy lämmnitintä niin lukee Error, miksi?

                          Comment


                            #14
                            Kaukosäätimen patteri lopussa tai koodaus hukkunut ja pitäisi opettaa uudestaan?

                            Comment


                            • #15
                              Mikä kaukosäädin ? Mikäli R+ kyseessä niin molempia nuolia yhtaikaa painamalla saa vikakoodit näkyviin. Se merkkivalo autossa palaa säädetyn lämmitysajan vaikka lämmitin ei tekisi mitään.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla on nyt selvinny tuo eberi homma vaihtamalla koko lämmitin. Lopulta mulla meni vanha lämmitin kokonaan mykäksi ja antoi vikakoodin palopesän puhaltimesta. Tuo oli selvä vika niin ostin etelästä käytetyn samalla osanumerolla olevan eberin (kiitokset vain jamppa1:lle). Lämmittimen vaihto oli tosi simppeli.

                                Edestäpäin vasen eturengas irti, sisälokarin huopa alareunasta irti ja taittaa ylöspäin pois tieltä ja vasen sumuvalonritilä irti.
                                Tuosta pääsee kasiksi lämmittimeen molemmilta puolilta ja jos haluaa ottaa vielä pohjapanssarin irti, niin pääsee käsiksi myös alhaalta.

                                Lämmittimen vaihto meni ihan "plug ang play" tyyliin. Vaihdon jälkeen antoi ensin vikakoodin lähes kaikesta eberiin liittyvästä. Poiston jälkeen jäljelle jäi komponettisuojan vikakoodi. Tuo täytyi käydä koodaamassa pörhöllä ja samalla koodattiin lämmitin lämmittämään myös moottoria.

                                Lämmitin lähti käyntiin heti ensi yrittämällä ja on toiminu jo kuukausi kaupalla hienosti. Myös kaukosäädin toimi heti. Ylläpito laturia vain pitää käyttää ahkerasti. Vanhasta oli puhaltimen turbiini lämmennyt hieman ja otti kiinni lämmittimen runkoon, jonka vuoksi ei pyörinyt.

                                Comment


                                • #17
                                  Ilmeisesti olet tuolla hollannin audi foorumilla asiaa pähkinyt? Tuo tankin polttoainelinjan kytken kiinnostaisi, kun sulla näytti olleen jotain näkymystä siihen. Itse olen ainakin ulkopuolelle meinannut tuon alkuperäisen putken laittaa, saa nähdä joutuuko pumpun päähän vaihtamaan liittimen, mutta saisi tankin luukkuun ainakin oikeanlaisen. Tuo tankin sisällä oleva pätkä vielä vähän hämärä, kun ilmeisesti siellä alkuperäisessä olisi pätkä letkua jonnekin sinne pumpun "välitilaan", ettei hörpää ilmaa?

                                  Ja taisit Kufatecin sarjaa jotenkin modata, katselin itsekkin että se kauko-ohjauksen sijainti on kai ajateltu jälkiasentaa hanskalokeron taakse tuossa Kufatecin sarjassa. Saitko mistä antennin? Jotenkin jäi myös käsitys että alkuperäinen käyttäisi katolla olevaa hainevää, mutten ole selvittänyt mitä johtoja siihen tarvitsee (itsellä kun tuo hainevä on navin ja bluetooth vahvistuksen (ei tosin taida joka puhelimella toimia) vuoksi).

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sori vastaus aika paljon myöhässä, kun en ole aikohin foorumilla käyny.

                                    Ja valitettavasti en ole myöskään asiaa pähkinyt hollannin foorumilla ja mulla ei ole käsitystä tankin polttoaine kytkennästä. Mulla on tehdaslämmitin ja ei ole tarvinnut purkaa polttoainelinjoja eikä sähkövetoja.
                                    Joko olet eberin saanu pöhisemään?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Osia vielä uupuu, Kufatecin johtosarja tuli tuossa joku aika sitten. Ei ole ollut tämä talvi oikein lämmitystä tarvinnut ja kotona sekä töissä on pistoke käytettävissä, joten saanut lämmiteltyä sen mitä tarvinnut.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X