Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 Avantin takaluukun johtosarjojen korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4 Avantin takaluukun johtosarjojen korjaus

    Hiukka sentyyppisiä ilmiöitä ilmassa, että lienee tarpeen uusia johtoja tuonne takaluukun saranan viereiseen korilta tulevaan johtonippuun.

    En ole vielä vilkaissut muut kuin päällisin puolin, mutta miten sen parhaiten saa esiin? Purkautuuko nuo verhoilut millä tavalla päältä? Muuta?

    Seuraavanlaisia oireita:
    - takavaloista osa sammuu luukkua nostettaessa (saksalaista logiikkaa nähneenä saattaa jopa olla, että osa jopa tarkotuksella?)
    - keskuslukitus toimii/ ei toimi aivan satunnaisesti. Josku pelaa pitkäänkin, sitten yhtä-äkkiä ovet eivät mene lukkoon sitä avaimella ronklattavaa tietenkin lukuunottamatta. Pieni ajolenkki tms. ja taas toimii.
    - Kaikista erikoisinta hommassa on se, että joskus kun ovet eivät lukkiudu ja painaa napit käsin alas ja vaikka seuraavana päivänä kun lähtee liikkeelle, napit pomppaavat kaikki ylös kuten pitääkin...


    Jos siis muutakin diagnoosia, antaa tulla vaan... Tuo johtonippujen uusinta saranapaikoista tullee joka tapauksessa eteen, miten siis korjaus/ purku/ esillesaanti järkevimmin? Tuntuu monessa paikassa verhoilu- yms. asioissa olevan niin ovelasti piilotettua ruuvia/ kiinnitetä yms. että menee pitkään enne kuin löytyy/ saattaa särkyäkin jotain...

    #2
    Täällä meikäläisen aikanaan tekemä toteutus aiheesta. Olettaisin, että halkeilevat samoista paikoista. Kutistesukka on kovasana, samoin se pieni pätkä uutta piuhaa vanhan jatkeeksi. Näin ei jää vedolle, kun luukku avataan.

    Comment


    • #3
      Holy sh*t!

      Taisi olla jo yhtä ja toista toimimatonta tuonnäköisillä nipuilla....

      Kysyin noista suojien purkamisesta siksi, että oletin murtumien jakautuvan laajemmallekin alueella. Niistä vähistä kuvista päätellen, joita olen aiheesta onnistunut löytämään, murtumat ovat kuitenkin aika lailla samassa paikassa jotakuinkin keskellä haitarikumia?

      Comment


        #4
        Onjoo. Raotat kumia ni näät kyllä murtuneet johdot. Niin ku tuos linkis mainittiinki niin kannattaa panna pieni pala jatkoa johtoon ku niitä korjailee.

        Comment


          #5
          Mulla on kadoksissa takasumuvalot, mutta en ole löytänyt katkosta. Tuosta nipusta oli kyllä johtojen kuoret irtoillu. Kaikki muut valot pelaa.

          Ihmettelenkin, että mistä kaukaa se vois olla katki.

          Comment


            #6
            Puuhapetelle: Ei kai sulla ole Kovilin koukkua jossa on vikaantunut takasumuvalokytkin koukun sähkörasiassa. Se meinaan oireilee juurikin noin että takasumuvalot ei pala.

            Comment


            • #7
              Noissa takasumareissa on monessa saksantunonnissa paikalliseen koukun pistokkeeseen isketty Bilteman tms. adapteri muuttamaan sen hiukka paremmin kotimaisia peräkärryn liittimiä suosivaksi.... Sillä seurauksella, että kun vetokoukun liitin on käsittääkseni suunniteltu sellaiseksi, että kytketty peräkärry ottaa sumarin pois käytöstä, tuo adapteri hoitaa sitten saman asian, eikä sumari syty ennen kuin adapteri lähtee...

              Tietämättä nyt onko edes kyseessä saksantuntonti sakemannikoukulla tai ylipäätään millään koukulla, kannattanee tsekkailla asiaa siltäkin suunnalta jos se koukku nyt sattuukin löytymään...

              Mites, horch, näitkö vaivan lisätä johdonpätkä joka piuhaan, vai ainoastaan rikkonaiseiin?

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Audiittori
                Taisi olla jo yhtä ja toista toimimatonta tuonnäköisillä nipuilla....
                Olihan siellä, mm. ne sumarit ja kaikki muutkin kannen valot. Hauskin ominaisuus oli keskuslukon satunnainen toiminta, löit oven kiinni takanasi ja kaikki meni lukkoon. Oli parempi laittaa se avain taskuun ennen autosta nousemista.

                Muistelisin itse laittaneeni johtoa lisää niihin, jotka oli jo poikki tai kuori halki, eli niihin, jotka jouduin katkaisemaan. Kumin takaisin rullaamista helpottaa, jos ei tee jatkoja ja tinauksia joka piuhassa samaan kohtaan. Näin nipusta ei tule jumalattoman paksu. Tinattu liitos on sitten jäykkä ja altis murtumaan. Vaikka tuo oma korjaukseni kestikin komeasti pari kolme vuotta, voisin harkita käyttäväni jatkoliitintä, jossa on kutistesukka valmiina. se voi toki olla vielä enemmän tilaa vievä ratkaisu, kuin tinattu liitos.

                Comment


                • #9
                  Korjasin itse samat piuhat vuosi sitten. Muistaakseni ei ollut ongelmia sisustan irroittamisessa ja olin varautunut uusilla kiinnikkeilla, pari pussillista (entisistä remonteista oppinut;).

                  Laitoin n. 30-40cm uutta piuhaa ja vaihdoin kaikki. Muistaakseni 1-2 niistä oli enää hyvässä kunnossa. D-pilarin kohdalle laitoin eristetyt abicot jotta olisi helpompi vaihtaa seuraavan kerran, ja takaluukun sivupanelin alle sitten tinasin ja laitoin kutistesukat. Ja niinkuin mainittiin kaikki jatkot hieman eri paikkaan niin ettei tulisi nipusta liian paksu.

                  Valot alkoi toimia ja takalasinpyyhin myös. Aikaa taisi mennä remonttiin yksi ilta suurinpiirtein.

                  Tein vastaavan tempun kuskin oven läpivientiin.

                  Comment


                  • #10
                    Minä oon tehny nuo johtosarjojen korjaukset niin, että uudet johdot kokonaan sinne kumin sisään ja liitokset sitten jonnekkin korin sisään johon ne on helppo tehdä. Omasta mielestä näin paras niin ei tule liitoksia tuonne kumin sisälle.

                    Comment


                      #11
                      Ei kai sulla ole Kovilin koukkua jossa on vikaantunut takasumuvalokytkin koukun sähkörasiassa. Se meinaan oireilee juurikin noin että takasumuvalot ei pala.
                      Noissa takasumareissa on monessa saksantunonnissa paikalliseen koukun pistokkeeseen isketty Bilteman tms. adapteri muuttamaan sen hiukka paremmin kotimaisia peräkärryn liittimiä suosivaksi.... Sillä seurauksella, että kun vetokoukun liitin on käsittääkseni suunniteltu sellaiseksi, että kytketty peräkärry ottaa sumarin pois käytöstä, tuo adapteri hoitaa sitten saman asian, eikä sumari syty ennen kuin adapteri lähtee...
                      Ei ole Kovilin koukkua vaan irroitettava orggis. Meneekö takasumareiden piuha jotenkin tuon koukun kautta?
                      Sovitehan siellä on, mutta muistaakseni koukku on ollu irti takasumareita testatessa. Olisko siellä siis jokin katkaisija tms?

                      Comment


                      • #12
                        Taitaapi tulla tuo johtojen operointi eteen sitte täälläkin. Oireina peruutusvalot ja sumari lakkas palamasta, kojelautaan tosin syttyy merkkivalot etu-ja takasumarista sekä takalasin lämppäristä ku laittaa pakin päälle?? muuten valot pelaa...ja tottakai löytyy sit toi kuuluisa Kovilin koukkukin. Kaiken tämän hyvän lisäksi joku on vielä vaihtanut H4 umpiot orkkis linssi lamppujen tilalle .... ne sentään toimii - vielä ja koko ajan =)

                        Comment


                          #13
                          Meneekö takasumareiden piuha jotenkin tuon koukun kautta?
                          Sovitehan siellä on, mutta muistaakseni koukku on ollu irti takasumareita testatessa. Olisko siellä siis jokin katkaisija tms?
                          Minullakin orggis koukku ja ei siellä mitään katkaisimia koukussa ole. Tuota sumari hommaa en ole huomannut edes seurata.

                          Comment

                          Working...
                          X