Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbag-ratin irroitus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Googlellahan aiheesta löytää paljon infoa. Nämä 'akunkenkä irti' jne. hommat on jostakin perimätietona lähteneet elämään, vaikka jo tässäkin ketjussa useampi on sanonut että ei ole pakollinen toimenpide.
    Jos tietää mitä tekee, nii ei tartte akkukenkää ottaa irti, mutta en kehota tälläkään foorumilla neuvomaan, että ei oteta akunkenkää irti. On kovin monesti tullut sen jälkeen ihmettelyä, että miksi Airbagin valo palaa. Idiottivarmistukset kannattaa neuvoa, jos ei tedä millaisella älykkyydellä lukija on varustettu.

Bagi on herkkä kapistus, mutta toisaalta 'vahingonlaukaukset' on todella tarkaan karsittu pois. Muutenhan nuo tulisi naamalle jatkuvasti kun talvella laittaa villapaidan päälle ja koskee rattiin.
    ESD purkaus käyttäytyy eritavalla kun bagi on irti. Tuskin laukeaa, mutta en menis villapaidalla hieromaan.

Comment

Juurikin näillä fluken mittareilla on mitattu. En tietenkään suosittele kokeilla tuota mittausta.

Comment

Suhteellista ilmeisesti tuo bägin herkkyys, yritin kerran räjäyttää yhtä bägiä vanhalla akulla ja se ei räjähtänyt. Akku oli vanha mutta ei ollut oikosulussa tms ei vaan enään riittänyt potku starttaamiseen. Bägi räjähti loppujen lopuksi akkuporan akulla.

Comment

Konserninmiehet testaa bägit adapterin avulla joka laitetaan bagin tilalle. Ei koskaan milloinkaan ikinä mitata mitään suoraan bägin navoista. Enkä sitä kenellekkään suosittele.

Akku irti on ELSAn ohje, jonka tehdas on laatinut. En tosin itsekkään ota irti koskaan kun bägien kanssa pelailen. Bägit on varustettu oikosulkukärjillä, joten ei pitäisi paukkua ihan helpolla kun ovat irti tai kytketään /irroitetaan autosta. Jos paukkuu, voitanee sanoa että tyynyssä oli jotain vikaa.

Comment

oikosulkukärjet on siinä liittimessä, joka tulee spiraaliin. Jos irrottaa suoraan bagista, niin siitä ei oo mitään hyötyä.

Comment

Niinpä muuten onkin, toisissa ei vaan ole järkeä irroittaa liitintä itse pussista vaan ottaa johtoineen koko paketti.
              No jos kuitenkin bägejä irroitellaan, niin laitetaan ne ulkopuoli ylöspäin säilöön. Eipähän poukkoile suinpäin jos sattuu poksahtamaan.

Mittaamiset jätän itsetuhoisille kavereille suosiolla.

Comment

Mites tuommonen airbag ratti vaihdetaa pitääkö ottaa akun kenkä irti ja käykö se bagi toiseen samanlaiseen rattiin missä ei ole ollut airbagiä ja jos ei käy onko mitään haittaa jos ei laita airbagiä takasin ?

Comment

Virallisissa ohjeissa akun + kenkä irti ja 15 min odottelua, sitten vasti ratti ja bagin liitin irti. Itse en ole aina odotellut enkä edes akun kenkää irroitellut.. Ei taida sopia pelkkä airbag sellaiseen rattiin jossa airbagia ei ole ollut. Ilman bägii sulla palaa varoitusvalo mittaristossa.

Comment

Turvatyynypaketin irrotus A6 C7

Ratin vaihdevipu on mekaanisesti toisinaan jumissa. Ihan kuin siellä olisi joku irto-osa, mikä jumittaa liipasimen. Se on kiinni ratin sisäpuolelta eli pitäisi ottaa turvatyynypaketti pois. Uskaltaako sitä edes harkita? Ja jos kyllä, niin miten?

Comment

miiahone itse olen ainakin puolenkymmentä kertaa bägin irrottanut ongelmitta. Olen ottanut kyllä akun miinus kengän irti ja odotellut tuon vartin - puoli tuntia, vaikka se mahdollisesti onkin hätävarjelun liioittelua. Sitten liitintä irrottaessa miettii, että mihinkä suuntiin ampu tulee, jos on tullakseen. Jättää pään laittamatta siihen kohtaan ja yrittää muutenkin asetella itsensä siten, että mahdollisimman vähän äijää on bägin etu- ja takapuolella. Sitten vaan reippaalla nykäisyllä liitin irti.En kampeaisi ainakaan millään sähkö johtavalla liitintä, ihan käsin olen sen irti nyppäissyt.

Itse en kyllä lähtisi edes mitään sähköä johtavaa tökkimään bägin liittimeen, saati sitten johtamaan sinne tarkoituksella jännitettä esim. vastusta mitatakseni.

Comment

ELSA vielä erikseen kertoo että tyyny on sijoitettava siten että metallikuori on alaspäin - jos mossahtaa niin ei sinkoa kuorta ainakaan ylöspäin.

Comment

Working...
                        X