A4 B7 2006. Toimiiko vanhat transponderit (siis ajonesto) siirtämällä sellaisenaan uusiin avaimiin. Kaket lopetti palvelunsa, ja tilasin eBaystä uuden ja käytetyn avaimen, joihin aion vaihtaa vanhoista raudat ja transponderit. Kaket varmaan toki ohjelmoitava marmorilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autoon toinen kaukosäätöavain
Collapse
X
-
Kannattaa muuten kysellä Tallinnan AudiCenteristä hintaa avaimelle ja koodaukselle jos siellä kesällä käy. Hinnat saa selville www.audi.ee. Itse koodasin Golffiin uuden avaimen www.vw.ee (Möller Auto). Golperon avain maksoi (avain+koodaus) 113eur ja tämä siis VW:n merkkiliikkeessä. Suomihinta olisi ollut VW:llä Herttoniemessä 250eur samasta operaatiosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jounito Näytä viestiEi kai VCDS:llä itse pysty koodaamaan, kun ei pin ole tiedossa, vai kuinka? Sitä ei kai saa tietoon Laakkosesn pojatkaaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jounito Näytä viestiA4 B7 2006. Toimiiko vanhat transponderit (siis ajonesto) siirtämällä sellaisenaan uusiin avaimiin. Kaket lopetti palvelunsa, ja tilasin eBaystä uuden ja käytetyn avaimen, joihin aion vaihtaa vanhoista raudat ja transponderit. Kaket varmaan toki ohjelmoitava marmorilla.
Comment
-
Ajonestosirut onnekkaasti siirretty uusiin kuoriin, tai oikeammin vain toinen transponderi siirretty, vaihdoin toiseen vain kaukosäätimen piirilevyn, ja molempiin vanhat mekaaniset avainosat. Sirut säilyi ehjinä, molemmilla avaimilla käynnistyy ja käy, mutta kaket vielä koodaamatta.
Nyt sitten harjoittelemaan koukosäätimien koodausta VCDS:llä. Siis jos transponderit jo pelittää, koodia ei siis tarvii. Täytyypä kokeilla.
Vielä yksi kymysys: Toinen uusi eBay avain on samaa tyyppiä kuin alkuperänen, eli 8EO 837 220 K, taajuus 433 MHz. Toinen käytetty "uusi" avain oli koodilla 8PO 837 220 D, taajuus 434 MHz. Osaako kukaan jo sanoa, pelittääkö tuo jälkimmäinen. Olen ymmärtänyt, että tuo 433 MHz on todellisuudessa 433,92 Mhz. Jostain luin, että tuo taajuusalue on 433,92 - 434,42 MHz. Jos ei pelitä, ei ainakaan Laakkoselle vielä kannata poiketa, ennen kuin saan oikean kakepiirilevyn toiseenkin.Viimeksi muokannut jounito; 25.6.2015, 19:09.
Comment
-
Itselläni Exeossa lähetin osa ilmeisesti paskana, koska ottaa niin huonosti (ovet kiinni tai auki) onko mitään hajua miten tätä kannattaisi lähteä korjaamaan? Marmorilta saat sekä avain ja lähetin osan ajonestoon koodattuna palttiarallaa 300€ on se helv#tinmoista rosvousta.
T. hyvät neuvot kalliit.
Comment
-
https://www.autonavaimet.fi
Hain tänään uuden avaimen ja ohjelmoinnin Allroadiin (2002) täältä hintaan 139,-: https://www.autonavaimet.fi
Comment
-
Omarakennelmana hinnat karkeasti:
- ebaystä/tori/nettivaraosa jonkun vanha avain, sis. kaukosäädin+RFID siru, 20e
- ebaystä uudet kuoret ja blankko avain, 5-10e
- blankon avaimen kopiokaiverrus avainsepällä, 30e
Siihen mausteeksi VCSD ja/tai Vag Tacho työtä ja innostuneisuutta sekä elämän tuomat riskit, niin ei tuo 129e koko paketista ihan mahdoton raha ole.
Comment
-
Tuo metodi toimii sitten vain jonnekin 2000-2001 asti, IMMO3 siruja ei enää voi sopeuttaa eri autoon, immo2 kanssa tuo vielä olis onnistunut. Mutta kyllä noita täydellisiä avaimia kaukosäätimineen siruineen saa kiinasta parillakympillä ainakin näihin yleisimpiin vuosituhanteen vaihteen perhevankkureihin. Ja jostain 2007 eteenpäin ei sitten vag-tachokaan enää riitä kun avaimet muuttui auton vinnille esikoodatuiksi.
Comment
-
Apuva! Kaukosäätönen keskuslukko ei toimi.
Eli auto on Audi A6 4B -98 2.5 tdi V6 ja tuossa yksi päivä kaukosäätöinen keskuslukko lopetti toiminnan. Vaihdoin patterit avaimeen mutta ei auttanut. Oon koittanut parittaa uudelleen monellakin eri konstilla mutta ei ala toimimaan. "Paras" tähän mennessä on ollut että: vara-avain virtalukkoon ja virrat päälle ja kaukosäätö avain kuskin oven lukkoon ja manuaalisesti kääntää ovet lukkoon ja sitten painelee nappeja 5 kertaa niin vilkut vilkkuu ja sitten vielä kääntää manuaalisesti lukkoon ja sitten painaa hetken avaus nappia avaimesta niin ovet aukeaa. Mut siihen se sitten jääkin. Sen jälkeen ei mitään enää tapahdu. Eli luulisin että ei tuo voi kaukana olla etteikö alkais pelittämään eli teenkö jotain väärin? Ois ihan kiva saada toimimaan kaukosäätö kun sellainen kerta on. Vähä pimeä alue vielä tuo paritus kun ei ole koskaan ennen tarvinnut moista tehdä.
Comment
-
Joo, tuo Kimmon kertoma taajuus se suomessa on, yleensä.Autojen kauko-ohjatut lukitukset toimivat radioyhteydellä. Yhteyden radiotaajuus on valittu yhteiskäyttöalueelta (433,050 - 434,790 MHz)
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000596756.htmlViimeksi muokannut ADHWAU; 27.1.2017, 23:21.
Comment
Comment