Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatti-ilmastoinnissa muutama brobleema

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Automaatti-ilmastoinnissa muutama brobleema

    Eli puhaltaa myös jalkotilaan, vaikka huurteenpoisto tai pelkkä tuulilasille puhallus on valittu. Ainoastaan jos vaihtaa etusuuttimiin niin loppuu puhallus jaloille.

    Toisekseen osa napeista lakkaa toimimasta joksikin aikaa vähän väliä. Eli Auto, puhallus eteen, lämpötila "-" ja sisäilmankierto. Napeissa ei ole kosketus häikkää koska välillä toimivat hyvin. Saattaa vaan olla välillä 10min ilman mittään reaktiota.

    Antaa vikakoodit:

    13.5 Footwell/Defroster Flap, static block. Motor is cycled; software attempts to eliminate block

    15.7 Air Flow Flap, sporadic block

    Vissiin joku moottori jumii vai mitenkä? Ja tietääkö tuosta tarkemmin mikä?

    #2
    Oletko jo tarkistanut ilm.ohjainyksikön juotokset. Itellä ei herjannu vielä vaikka oli puolet tinauksista murtuneet.

    Comment


    • #3
      En oo tehny vielä mitään toimenpiteitä, ku on sen verran tuntemattomampi tuo auto-ilm. mulle. Pitääpä ottaa irti ja purkaa joku kaunis päivä.

      Comment


      • #4
        Mulla oli kanssa nappiongelmaa. Eli kylmänä napit ei toimineet ollenkaan, sitten auton lämmetessä pikkuhiljaa alkoivat pelaamaan, tai toisinaan ei. Epäilyt oli ensin juotoksissa, mutta ne osoittautui olevan uuden veroisessa kunnossa. Lopulta syyksi paljastui löystynyt liitin, eli se liitin joka ohjainpaneelin sisällä yhdistää näytön ja boksin piirikortit toisiinsa. Liitinrungot siis äkkiseltään näyttävät istuvan ihan napakasti paikallaan, mutta pääsevät nitkumaan sen ~0.5milliä jolloin kontakti katoaa. Itse korjasin vian tunkemalla liitinrunkojen väliin pätkän nippusiteen hännästä!

        Ohjainpaneelin purku on simppeli homma (ja ohjeita+kuvia löytyy vissiin foorumilta ennestäänkin): peitelevy kammetaan irti, se on näyttöjen molemmilta puolilta klipsuilla painettu paikalleen, ja vaatii kohtuullista voimaa vääntää pois - rohkeasti vaan; alta paljastuu kaksi torksiruuvia, sen jälkeen laitteen takaa neljä liitintä irti ja kone on kourassa. Näyttö on kiinni kolmella ruuvilla, tämän jälkeen tuo em. liitin on nähtävissä. Tässä vaiheessa voi piuhat kytkeä takaisin niin voi koestaa esim. tuon liitoksen toimivuuden, tai sitten jatkaa purkamista ja tarkastella ne juotokset jne.

        Jos/kun tuon vehkeen purkaa, niin kannattaa tietenkin samantien jatkaa niin pitkälle, että ottaa tuon näyttöpaneelinkin auki ja tarkastaa ettei niissä näppäinmattojen "pohjissa" ole mitään ylimääräistä likaa. Samalla on helppo puunata nappien ja näytön reunojen välit ym...

        Comment


        • #5
          Mullon just sama et huurteenpoistolla ja ylöspäin nuolella puhaltaa myös jalkatilaan. Enpä oo keksiny sille mitää syytä ku ei vikakoodiakaa anna. Ja ihmettelen sitä mitenkä yks kolmesta jalkatilaan tulevista rööreistä puhaltaa viilempää ku muut vaikka eikös ne pitäs olla yhteydes toisiinsa? Pullakahvit tarjoan jos joku ratkasun keksii.

          Comment


          • #6
            No minulla ei automaattiAsetuksella puhalla ollenkaan jaloille. Pitäisikö?

            Comment


            • #7
              Riippuu viilentääkö vai lämmittääkö. Lämmittäes puhaltaa tuulilasille ja jaloille. Viilentäes kojelaudan suuttimista.

              Comment


              • #8
                Ok, kiitos tiedosta! Tietää nyt ettei tarvitse epäillä vikaa.

                Comment

                Working...
                X