Tuu Mikko joku päivä vaakalle autolla jos kiinnostaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf Variant 4-motion VR6T
Collapse
X
-
Tää kulki kyllä hienosti ja kävitkin siinä ihmettelemässä vähän isompaa turboa Vollen konehuoneessa! Ite ajoin tuolla kaverin 850llä tuon 335km/h tuloksen, tehoa oli vaan 950hv vedossa käytössä. Ens vuonna otetaan sitten loput 200hv käyttöön. :) Kaveri ajo V40 650hv 311km/h siinä vähän ennen sun ajoa. Eli sulla todennäkösesti 550-600hv verran pönnää noissa olosuhteissa. Iso peukku kuitenkin! :)
https://youtu.be/rKJk1Yn6sgE
http://i119.photobucket.com/albums/o...psrpx0us8e.jpg
0-100km/h 8.8s
100-200km/h 6.9s
200-300km/h 8.8s
335km/h @ 1609m
Comment
-
Ruuvia kääntämällä tehot saa vaikka heti mutta ei tuu mailia kestään. Talven aikana huohotuksen muutoksia niin sitten saa maililla kaikki tehot käyttöön. ;)
Comment
-
Ei tartte kyllä selitellä tuolla vauhdilla. :) Kovaa menee Volvot kyllä. Kyllä siinä oli katsomossa huuli pyöreänä että kylläpä nyt näyttää tulevan kartano kohtuu vauhtia.
Jatketaas ot:tä tässä topikissa kun tuota Kauhavan tapahtumaa ei muualla käsitellä. Sattuko joku olemaan vielä sunnuntaina paikalla? Sielä oli joku Seppo Kujala ajanu ilmoittautuneiden nimien perusteella Audi A6:lla 329 km/h. Että millanen aakuutonen se sitten oikein oli (C4?) ja mikä mies tää Seppo on?
Ja toinen audisti, Mika Soras, paras tulos 289 km/h B5 RiSalla. Kellään tietoa miehestä ja auton spekseistä? Vanhemmalta harrastajalta näytti kaveri mutta en kerenny päästä juttusille ku oli niin salamyhkänen kaveri.:)Viimeksi muokannut Lupe-81; 14.7.2015, 16:31.
Comment
-
-
Comment
-
-
-
Avataanpa tätä tarinaa hieman:
Hieman tosiaan oli lastentauteja tässäkin laitteessa. Downpipen ja ahtimen kiinnitys pulttien, mutterien ja pinnapulttien irtoilua aluksi. Useita palaneita tiivisteitä. Näiden ongelmien jälkeen päästiin jo tosissaan ajamaan vaikka koko ajan olleet lämpöongelmat tuntuivat vain pahenevan. Myös logeihin löytyi hieman nakua, vaikka ennakkoa ei juuri ihmeemmin pyydettykkään. Tähän lievää apua haettiin hyllystä löytyneestä V/M sarjasta, joka paransikin naku anturin näyttämiä huomattavasti.
Näillä meiningeillä ja 1.8 bar ahdoilla lähdettiin Ruotsiin BugRuniin, jossa penkitettiin 544hp / 670nm ( käyrän laskiessa jo 6500rpm jälkeen ). Varttimaililla päästiin 12.04s aikaan ja loppunopeudet pyörivät 195km/h nurkilla. Ajoa tuntui kestävän hyvin, josta kertoo 16kpl varttimaili lähtöjä, 5 penkkivetoa ja radalla jokuisia kierroksia. Nuo aiemmin mainitut lämpöongelmat olivat todella hurjia radalla. Nopean kierroksen jälkeen karkasivat veden lämmöt pilviin.
Ruotsista selvittyä ensimmäisellä vedolla ahtojen noston jälkeen löytyikin se vika, eli kannentiiviste ampui itsensä 1 sylinterin kohdilta pihalle. Tässä vaiheessa uusittiin vain tiiviste ja oikaistiin taso, koska epäiltiin tämän ottaneen jo kipeää ensimmäisillä tunneilla, jolloin vedenkierrossa oli hieman sanomista ( riittämätön paluukierto ).
Paremmaksi tuo ei juuri muuttunut, ensimmäinen veto ja 4 syl. reunasta tiiviste pilkotti noin 1cm lohkon ulkopuolella. Tässä vaiheessa otettiin reilun viikon hengähdystauko, jonka jälkeen asennettiin TFSI alkuperäinen tiiviste ja lisättiin kannenpultteihin momenttia ( asennettu siis kahdella aiemmalla kerralla 70nm, ja nyt 110nm ). Tämän jälkeen katosivatkin kaikki lämpöongelmat ja nakukoodit ( tosiaan missään vaiheessa ei ainakaan paljoa ole nakuttanut, sillä männät ja kansi olit juuri samassa kunnossa kuin asennettaessa ensimmäisellä kerralla ). Mutta ei kaipaa selittelyä, nyt vaikuttaisi pelaavan sen osalta ainakin.
Ennen Kauhavan Speed Weekendiä haettiin ahdoiksi 2bar ja nokat käännettiin miellyttävämpii asetuksiin ( YKK imu+pako auki yhteensä 3mm ). Haaveissa oli 250km/h rikkominen, mutta kyllähän tuo tuntui paremmin menevän. Ensimmäisellä ajolla 291.93km/h, toisesta ei tietoja ( ei ainakaan parantunut ), ja kolmannella tuo 298.88km/h.
Tästä on hyvä lähteä jatkamaan. Tuo lauantain ahvenisto hieman kiinnostaisi, mutta katsotaan miten käy. Räyskälässä olisi ainakin tarkoitus lähteä varttimaili ennätyksiä rikkomaan.
Comment
-
Alkaa tuo teho, ja käyttökovuus olla sitä luokkaa että oisko siitä vedettömästä Evans jäähdytysnesteestä apua ettei ainakaan kiehuminen aiheuttasi ongelmia. Kun se ei siis kiehu ollenkaan vaan pitää jäähdytystehon kovissakin lämmöissä. Ei kavitoi, ei kiehu, eikä katoa.
Ehdotuksena vain...
Comment
-
Ei varmasti huonoa olisi. Tuota tuli jo mietittyä dieselin kanssa, jossa kovasti alkoi myös olla lämpöjen kanssa radalla ongelmaa. Samalla tivarin vaihdon yhteydessä paikoilleen meni 71° termostaatti ja syylärihän tässä oli jo 40mm paksu täysin alumiininen. Maililla logitin lämpöjä, jotka lähdössä olivat 90° ja vedon jälkeen 87°, joten vaikuttaa paremmalta. Ei tuota tietenkään voi verrata rata-ajoon millään tavalla.
Comment
-
Vieras
Onko syylarin läpi menevän ilman ohjausta tehostettu tai minkälainen se nyt on? Eli sivut on tukossa ettei ohjaannu sitä kautta ohi?
Seuraavana lienee sitten poistopuolen tarkastelu ja tehostus.
Toki tuolla setupilla voisit testata Evansia, niin saataisiin vähän faktaa sen toimivuudesta, luotettavaa dataa tuntuu olevan heikosti, myyntipuheita sitäkin enemmän.
Comment
-
Alkaa olla tämäkin kesä pulkassa ja golffi laitettu seisomaan. Erittäin tapahtuma rikas kesä takana, eikä mennyt juuri huonommin kuin oletin.
Ahvenistolla suoralla ahto-ohjauksella noin 1.5bar köröttelyä ja napamutteri karkuun ( ilmeisesti ) ja laakeri tuhannen p*llun palasiksi ja trailerilla kotiin. Pelkällä säikähdyksellä tuosta selvittiin. Kiitos varikolla sateenvarjon lainasta tuntemattomalle sankarilla!
Penkissä 2.3 bar paineella ampui 4-vaihteen pois päältä. Tämän jälkeen kolina olikin sen mukainen, että näin jo mielessäni miltä rattaat näyttää. Tuota edeltävä veto viimeinen penkissä ajettu veto, jossa löytyi 586hp ja 677nm.
Vaihdelaatikko vaihtui aikalailla ehjään, jolla mentiin syksy. Hieman kiinnostaisi tuo SQS tarjoamat rattaat, mutta hinta aika suolainen.
Nokiksi laitettiin Catcamssin 3652 kepit, joilla alkoi meno tuntua jo mielekkäältä. Näillä ei penkkiin vielä päästy, joten katsellaan keväällä uudestaan.
Talvella olisi suunnitelmissa pakoputkiston uusiminen, konehuoneen siistimistä ja mahdollisesti moottorinohjauksen vaihto.
Comment
-
Ei se kai sinänsä ole, mutta jos totta puhutaan niin en ole edes pakosiipeä mitannut. Kompuran otto kumminkin 56mm. Yksi pakolämpö anturi katkesi ja meni pakosiivestä lävitse tehden hieman jälkiä, joten saattaa siivet muuttua jos budjetti antaa myöden. Ja taas lähtee lapasesta.
Tässä alkaa olla aika kovalla dutylla suuttimet, joten sellaiset hakusessa. Nykyiset ev14 1100cc saa lunastaa, jos siltä tuntuu.
Comment
-
Comment