Onko runkolinja tarkistettu, kun korsetti on kirittynä momenttiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf Variant 4-motion VR6T
Collapse
X
-
Kampura tuttujen kautta leikkautettu, reiät vaan porattiin itse.
Linjaa ei ole tarkastettu sen kummemmin, kuin että herkästi pyörii kampiakseli. Samalla tyylillä rakennettiin dieselin alakertaan, ja hyvin tuntui pysyvän läjässä tuon puolesta.
Pukkien ja gridlen välissä on holkit.
Comment
-
Kevät lähenee ja jotain pientä taas tapahtunut.
Tutusti näissä tuo pakoputken rakentaminen on jokseenkin haasteellista ahtauden takia, varsinkin tuon downpipen osalta. Itse tuon ratkaisin enemmän tai vähemmän leikkaa ja liimaa tyylillä. Vanhaa peltiä pois ja uutta tilalle. Aiemmin kaytetty vaivainen 3 tuumainen oli jo erittäin ahdas, mutta nyt vaikuttaisi mahtuvan 100mm juuri ja juuri.
Kansi saapui koneistuksesta ja pitkään odotettu lasti saapui jenkeistä. Kannen viennin yhteydessä mitattiin jo virtauksia tuosta jo valmiiksi hommatusta dahlbäckin pikkukanava imusarjasta, joka osoittautui todella laimeaksi virtausten puolesta. Tämän takia 034 motorsportilta tilattiin enemmän setuppiin soveltuva malli, jonka virtaavuus testattiin myös samaisessa paikassa.
Polttoaine puolelle pitäisi viimeiset palikat saapua lähiaikoina, joten pääsisi niitäkin rakentamaan.
Nyt toivottavasti saadaan tähän hommaan vauhtia, kun alkaa osat olemaan kasassa. Jonkin verran vielä putkia ja letkuja pitää tilailla, mutta hieman vaikea ennen kuin on moottori nokilla.
Comment
-
Paljonko imusarja huononti virtausta max nostolla? Omaa kantta tuossa just mitattiin ja s3 hieman avarrettu/kohdistettu imusarja puotti 75hv :(
Tuo imusarja juttu on sinänsä vaikea asia. Kummanko valitsee. Vakion, joka pudottaa tehoa, mutta jakaa ilman tasaisesti vai yrittääkö tehdä ite uuden joka penkissä virtaa paremmin, mutta todellisuudessa saattaa toimia päin v*ttua.
Comment
-
Irrallaan mitattiin, ja tarkoitus olikin verrata näitä imusarjoja keskenään.
Tuosta asiasta hieman kyselin, enkä yhtään kannatavaa ääntä saanut idealle, että jättäisin ns. huonommin virtaavan imusarjan tähän projektiin. Siitä miten ja missä vaiheessa tuollainen ero vaikuttaa, ehkä ei edes tällä ensimmäisellä setupilla tule esiin. Nämä asiat ovat omassa päässä pyöriteltyjä, enkä niitä kellekkään kauppaa oikeana tietona tai faktana.
Kanavan virtaus pitäisi pyöriä hieman yli 250hv paikkeilla, kyseisen firman laitteilla mitattuna. Omaa kanttani ei mitattu.
Mitä tuo imusarja nyt sitten maksaa, kun laittaa 599$ + rahdit + tullit ja lullit.
Comment
-
Pitkästä aikaa päivitellään tätäkin. Kaikki vapaa-aika mennyt tallilla, joten ei ole ehtinyt juuri keskittymään naputteluun.
Tosiaan osien saavuttua saatiin moottori hyvin nopeasti kasaan ja keulille. Tämän jälkeen päästiin samantien testaamaan, kuinka hyvin sitä tilaa tuli tehtyä tuolle pakoputkelle. Ja hyvinhän sitä oli, 100mm putkella väännettiin koko downpipe, josta supistettiin 76mm ja yhdistettiin jo olemassa olevaan putkeen. Screameri väkerrettiin tilanahtauden sallimalla tavalla.
Polttoaine puolelle tallikaverin avustuksella tuli auton alle 12mm tarkkuusteräs linjat ja konttiin n. 5 litran välisäiliö loiskelevyin. Pumpuiksi valikoitui 2kpl bosch 044, suodattimeksi aeromotive kuin myös paineensäätimeksi. Pumppuja ohjataan puolijohde releillä.
Jakopään suhteen olen ehkä ollut hieman kriittinen, joten sinne asennettiin gates racing hihna, manuaalinen kiristin ja tommys billetin säädettävä hihnapyörä. Nokka-akselit ajoitettiin kannen tekijän ohjeiden mukaisesti, mutta siitä lisää, kun nähdään minkälainen käyttäytyminen tulee olemaan ja mitkä ajoitukset sitten loppujen lopuksi tulee jäämään.
Tällä hetkellä kaikki on aikalailla paikoillaan ja ensimmäinen käynnistys onnistuikin lauantaina ilman murheita. Sunnuntain koeajolla selvisi muutamia pieniä ongelmia, mutta nekin toivon mukaan saadaan ratkaistua piakkoin.¨
Pahoittelen jo valmiiksi kuvien laatua ja määrää. Lisää tulee, kunhan saan konehuoneen suurinpiirtein oikean näköiseksi...
Comment
-
Vieras
291? Kohta konsernin urheilumalleilla kiire, kun perhe-golffit ja kartano volvot karkaa horisonttiin ;)
Comment
-
Joo tulokset on näköjään tullut. Huomenna sit 3 markkaa rikki.;)
http://www.sunrisecruisers.com/wp/wp...T_11072015.pdf
Pari Suomen ennätystäkin tais tulla. Etuvetosten ennätys 850 kartano-Volvolla 335 km/h ja kaikkien aikojen nopein 366,8 km/h Corvette C6. Corvettessa tais laueta kone (ahdin?) maaliviivan jälkeen.Viimeksi muokannut Lupe-81; 12.7.2015, 07:49.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti298.9 jäi parhaaksi :)
Nyt sitten Volvot nurin tulevaisuudessa... :)
Comment
-
Vieras
Comment