Joo sitten megalla pärjää varmaan, uuden johtosarjan tein itsekin. Vanha oli melkoinen sekamelska vikoineen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
306 & 90q - Budget (motor)sport
Collapse
X
-
Pistettiin tänään hajonnut moottori palasiksi, tai ainakin se mikä oli vielä ehjää. Ykköspytyn mäntä oli murusina öljypohjassa :)
Päästiin samalla punnitsemaan raakalohko ja lopputuloksena voidaan sanoa, että tilalle tulee n. 20kg kevyempi moottori. 405:n lohko siis painaa 27kg ja 306:n 50kg.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti405:n lohko siis painaa 27kg ja 306:n 50kg.
Comment
-
Comment
-
Meillä on vähän hiljaista erinäisistä syistä. Kaikki sähköt on autosta purettu ja aletaan uusia rakentamaan tuossa tuokiossa. Moottori kaipaa uusia kampuran päittäislaakereita joita ei ihan heti ja helposti löydy, mutta ei niitä järin aktiivisesti olla etsitykään.
Tämän vuotiseen ratakauden avaukseen ei varmaan ehditä, mutta kesän aikana saatamme päästä ajelemaan.
Comment
-
Comment
-
Hei me ollaan vielä täällä!!
Eilen saimme perheenlisäystä toisen punaisen muodossa. Viime lauantaina pajanaapuri jutteli tuttunsa audista, josta oli päästävä eroon nopoeasti ja sisäinen Sulo Vilén oli tietysti heti kiinnostunut ja maanantaille sovittiinkin treffit auton myyjän kanssa. Hinta sovittiin kohdalleen ja kaupat käteltiin heti.
Tällä kertaa siis löytyi Audi 90q -89 varustettuna NM-moottorilla. Varusteiden puolesta meille varsin sopiva ilmastoinnin ja kattoluukun puuttuessa ja rekisteriotteen mukaan auton omamassa on 1280kg. Punnitaan vielä lähtötilanne, jos saadaan vaakat jotenkin järjestettyä pajalle. Auto on aikoinaan jäänyt seisomaan kipinän kadotessa ja sitä aletaan ensimmäisenä metsästämään, sekä ehjäämään jarruja, jotka ovat täysin juntturassa.
Muutama kuva (kiksauttamalla isommaksi):
P.S. Kuskin puolella takana pikkuikkunassa oli member-tarra. Tämä on kerran lunariin pistetty ja edellinen rekisteritunnus on ollut LBG-722, joten onko kenellekään tuttu peli?
http://jusabee.kuvat.fi/kuvat/Audi+90q/
Comment
-
Etujarrut voi heittää suoraan roskiin ellette meinaa 14" pyörällä ajella, NM koneisessa on ne 1-mäntäset pikkujarrut nimittäin.
Niin se oli otteessa mullakin 1280kg ja nyt taitaa olla jo aika lähellä kun on kaikkee roinaa heitetty kymmeniä kiloja pois kyydistä. :)
Comment
-
-
Autossa on ihan perussisusta, mutta ovipahvit lienevät teetetty joskus. Nekin muuten joutaa myyntiin tai hävitykseen, kuten suuri osa sisustan osista, jos jollakin on tarve.
Eilen keskityttiin lähinnä putsaamiseen, että on mukavampi aloittaa ropaaminen ja liukkaripesulla autosta tulikin sopivan mattapunainen. Hävinnyttä kipinää etsittiin ja päädyttiin hankkimaan uusi virranjakaja, koska jakajan hall-kehän oli aivan solmussa ja hakannut samalla anturin rikki.
Comment
-
Eilen pientä puuhailua ysikybän kanssa. Oli vaan tarkoitus vilkaista penkin kiinnityksiä ja sekin homma lähti aivan käsistä, jonka johdosta mattoja myöten lähti lattialta kaikki. Kojelauta jäänee normikuosiin.
Torista löytyi sopivaan hintaan sarja Shitroen C5:n kevytmiinivanteita, jotka ovatkin istuvuudeltaan aika napakat tähän koriin. Kuvassa hiukan ylikokoiset 195/65R15 renkaat.
Huomenna saapunee uusi käytetty jakaja ja auto saadaan toivottavasti käyntiin ensi viikolla.
Comment
-
-
Comment
-
Kyllä noita löytyy intter neteistä ja kaikkialta. Hankitaan soviterenkaat kuitenkin rengaskaupalta joka sponsoroi meidän syronin semitkin.
Jarruja ollaan myös funtsittu ja ajateltiin päivittää etupää 80/S2 kaksimäntäisiksi ja 276x25mm jarruiksi, mikäli sopivat helposti paikalleen. Tämän tutkimiseen ei olla vielä älyttömästi aikaa käytetty ja ilomielin kuunnellaan kommentteja, jos jollakin on asiasta varmaa tietoa. Takapäässä taitaakin jo olla 245x10mm laikat, mutta sinnekin tarvitaan uudet satulat, koska vanhat ovat muurautuneet yksiosaisiksi ruostemöykyiksi. Molempia saa tarjota kannakkeineen jos tuntuu että on halua luopua edukkaasti.
Comment
-
Tuskin juuri bolttoneita onkaan tarjolla, mutta g60 jarrut 276 levyllä on kyllä toden totta alimittaiset ja siihen nähden painavat.
Irtokeskiöhommaa ei kannata kovin paljoa mielestäni pelätä, koska 304mm kokoluokassa kitkapinnat on ~ilmaisia. Siihen kaveriksi ebaysta joku radiaalikiinnitteinen AP-racing, wilwood tms ja pojissa teette ite kannakkeet. Toi 304mm on sellanen stanukoko, että siihen on melkein kaikilta kilpasatulavalmistajilta saatavilla joku malli. Ei maksa vielä ihan munuaisia ja noilla sitte kestää jo ajaa esim. 6 tai 12h yhtä soittoa. Meillä on endu-bemarissa tollanen kombinaatio sekä 15" vanne.
Comment
-
Tänään pitkästä aikaa ysikympin parissa.
Käynnistymisrituaaleja varten nakkasin varaston perällä lojuneen jäähdyttimen paikalleen ja sopii sen verran hyvin, että saattaa jäädä jopa pysyväksi, eikä vain väliaikaiseksi ratkaisuksi. Ainoastaan pikkuletkuja joutuu vähän muokkaamaan. Käynnistelyä varten hain myös 10l tuoretta bensiiniä, vaan siitä ei nyt ollut apuja. Tunnin käynnistelysession jälkeen todettiin polttoainepumppu elottomaksi ja nyt on uusi pumppu haussa.
Siinä konehuoneta tutkiessa katselin, myös kahta jouten lojuvaa johtoliitintä, jotka lienevät lambdan johdot. Kysymys kuuluukin, että ovatko ne siinä vaan "jos joskus tarvii"-tyyppisesti, vai onkohan autossa joskus ollut lambda? Potilashan siis on -88 NM moottorinen 90.
Nopealla vilkaisulla en löytänyt lambdaa saatika paikkaa anturille.
Comment
Comment