Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

306 & 90q - Budget (motor)sport

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä me kuidusta tehdään. Luulen että jäykisteet poistamalla jäädään siltikin 10kg yläpuolelle.
    Nyt kaipaisin näistä audikaapista ulostulleilta vähän xu9-moottorin tehdasmittoja ja suosituksia. Sen kunnostaminen tai ainakin avaaminen on seuraavaksi työlistalla.

    Comment


      Se korjausopas (mikä lie nimeltään) on hyvää tietoa ja saatavilla auto opuksien myyntihyllyistä. Sieltä aina ammennan momentit yms. tiedot.

      Comment


        Oliko ihan näitä perinteisiä alfamerin opuksia kaupan hyllyltä vai jotain eksoottisempaa nidettä?

        Comment


          Taisi olla tuo, voin illalla tarkastaa, jos muistan :) Saa tuota tarvittaessa lainaankin.

          Comment


            Käyttöaste saattaa olla sitä luokkaa, että joutuu investoimaan ihan omaan :)
            Löysin vahingossa yhden Lontoonkielisen oppaan pdf:nä. Vaikutti aika kattavalta.

            Comment


              Juu raamattuna se itselläkin on :)

              Comment


                Nostettiin toisesta mosasta pipo pois ja kyllä taas syö miestä :(

                Comment


                  Suoraan ajosta se siihen kuusen alle jäi seisomaan?

                  Comment


                    Nimenomaan.
                    No tässä hetken vietin koneella ja lääkkeet alkaa löytymään moottorin korjaukseen.

                    Comment


                      Onko kolbenschmidt kenellekään tuttu brändi? Olisi aika edulliset putket Sparetossa:
                      http://spareto.com/products/89301110-cylinder-sleeve
                      Vakio mäntäsarjaa meille jo tarjottiinkin.

                      Comment


                        KS on tehnyt esim sun S2:n männät.

                        Comment


                          Ei ole Budget (motor) sporttiharrastus alkanut onnellisten tähtien alla. Ei ole tarkoitus alkaa jaxuhaleja jakamaan sen enempää, eli leuka vain rintaan ja sitkeästi kohti uusia pettymyksiä, kyllä se siitä vielä lähtee nousuunkin. Asennetta se vaatii jotta jaksaa painaa eteenpäin ja rahaakin. Mutta mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie.

                          Comment


                            Kai sen voi mieltää sitten laadukkaaksi tuotteeksi. Hinta ainakin on houkuttelevampi, kuin Westwood cylinder linersin 450£/sarja.
                            KS:n alakerran laakereitakin oli tarjolla, joten menemme niillä eteenpäin. Eiköhän tämä tästä lähde taas rullaamaan muutenkin kuin Venton hinaamana :)
                            Ja kyllä me vielä ollaan omassa budjetissa pysytty, eikä ylimääräistä rahaa välttämättä jouduta hakkaamaan, että saadan auto ajoon. Osa hankinnoista vaan karkaa pidemmälle tulevaisuuteen.

                            Comment


                              Mites näissä ranskalaisissa menee noi vaihteistot? Onko jotain ns sukupuita niinku vag tuotteilla. Eli saako tehtyä välitettyä laatikkoa ns originaali osilla vai onko heti racinki palikkaa. Tekee muuten todellapaljon ajoon hienoutta kun löytää sopivat välit. Meillä sprintti golfissa on nyt tosi maukas laatikko. Tosin radalla loppuu vitonen kesken ja huiput jää 140kmh :D mut eipä sprintissä haittaa. Mites vivustot ? Vaijeri vai vipuja?

                              Comment


                                Ei olla yhtään ajatusta heitetty laatikon suuntaan. Ykkösprioriteettina on saada moottori käyntikuntoon ja auto ajoon, niin että sillä uskaltaa radalle ja se kestää enemmän kuin 6 kierrosta.

                                Comment


                                  Hommat etenevät hitaasti, mutta epävarmasti. Tänään lähti n.16kg kojelautaa ja sen sisällä ollutta muovia. Kojelaudasta modataan kevyempi versio, jossa yläosa jää käyttöön ja näin saamme puhalluksen tuulilasille. Sähköjohtoja katseltiin ja sitä näyttää kulkevan sen verran, että helpompaa on repiä kaikki pois ja tehdä uudet, kuin alkaa sorttaamaan vanhasta tarpeellisia.
                                  Moottorin puolella alkaa olemaan varaosia hyllyt täynnä. Sylinteriputkia löytyy 8kpl, veivejä 8kpl ja mäntiä 12kpl ja noista pitäisi koittaa tehdä yksi ehjä kone. Aikalailla hymyilytti nostaa tyhjä lohko moottoripukista pois. Putkineen paino on arviolta 20kg luokkaa :)
                                  Kai sitä voi kuvitella olevansa kohta puolivälissä, kun purettavaa ei enää ole ja seuraavat työvaiheet on jo kasaushommia.

                                  Comment


                                    Taas vähän virtuaalista kevennystä.

                                    Ovea kevyesti rei'ittämällä olisi tarkoitus kompensoida uuden ovipahvin painoa ja toivottu lopputulos olisi sen osalta +-0kg. Kuvassa voi olla vähän liikaakin tehty reikiä ja pitää katsoa vielä tilannetta paremmin, ettei ovesta tule aivan letku.



                                    Kojelauta taasen painaa reipas 11kg bägin kanssa ja siitä olisi tavoitteena ainakin puolet pois, kuitenkin niin, että alkuperäiset puhaltimen putket jäävät paikoilleen.



                                    Klikkaamalla suuremmat kuvat.

                                    Edit:
                                    Sitten vielä sen moottorin lohkon paino :)

                                    Viimeksi muokannut Jusaberg; 16.10.2014, 17:28.

                                    Comment


                                    • En malta odottaa tuloksia paljonko reikien poraamisella saa kevennettyä ;)
                                      Harkitkaa vakavasti orkkis lämppärin ja putkien heivaamista ja yleis/tarvikemallin hankimista. Helppoa painonpudotusta ja tuskin tuossa autossa muutenkaan kylmä tulee.

                                      Comment


                                        Jos reikien poraamisella paino ei nouse yli 10% niin lopputulos on tyydyttävä :)

                                        Comment


                                          Tuossa lohkon painossahan on vielä tuo moottoripukin kiinnikelevy (lue malmikasa) :P

                                          Comment


                                          • Eikö olisi helpompi laskea paljonko reikien poraaminen vaikuttaa ennen kuin ryhtyy poraamaan? Äkkiä laskettun 1kpl. 30mm reikä millin peltiin poistaa massaa 5g, eli reikiä saa porata ihan tosissaan, että saa minkäänlaista hyötyä.

                                            Comment


                                              Ne on vaan sellasta rallifiilikseen kuuluvia asioita, noi reiät

                                              Comment


                                                Rei'itetään ovi mielummin ennen kuin laitetaan kuitulevyt ovipahveiksi. Ja toimenpide ei maksa mitään, niin silloin se tehdään pois.
                                                Tässä kun taiteillaan kustannusten ja saavutetun hyödyn välimaastossa, niin ilmaiset työt menevät aina edelle :)

                                                Comment


                                                  moottorin obduktio

                                                  Täällä ei ihmeempiä ole tapahtunut, tosin saatiin vietyä vaihtomoottorin kansi koneistamoon ja muun puuhan ohessa purin tuon särkimenneen koneen ja ei ihme ettei se toiminut. Ranskiksethan oli kasannut sen vain kolmella männällä. ;-)

                                                  Eli yksi mäntä karannut pakovenojen kanssa pakoputkeen, tehden samalla sylinteriputkeen "pienen" reiän. Kiertokanki ja männäntappi oli melko hyvässä kunnossa. ;-)

                                                  Alakerrasta ei vielä ole havaintoa se odottee vielä purkua.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Uus mäntä, pari venaa ja kovaa ajoa ;)

                                                    Comment


                                                      Joo, palotilasta vaan puhaltelee irto lastut pois ja kiertokangellehan ei tarttee tehä mitään kun se on jo alumiinirae puhallettu. Lohkon korjaa kemiallisella metallilla.

                                                      Comment


                                                        Kannen lisäksi kellarinkin koneistaja on löytynyt. Kanteen työlistalla on oikaisu, ohjurien vaihto ja seetien uudelleen muotoilu. Kansisetin mukaan kanavien hierominen on tässä vaiheessa vähän turhaa hommaa. Eilen tein osalistaa ja alkaa haiskahtamaan siltä, että projekti kulkee kohta nimellä high budget motorsport.
                                                        Koitetaan silti tehdä kustannustehokkaasti vakiomoottori joka saattaisi kestää sen seitsemännenkin kierroksen.
                                                        Öljypohjan katollinen loiskelevy on nyt tarttunut haaviin. Siitä kuvia lisää kunhan jaksan noutaa sen matkiksesta.
                                                        Edit: Keksikääpä meille joku kiva ja ilmainen moottorinohjaus ;)
                                                        Viimeksi muokannut Jusaberg; 21.11.2014, 10:54.

                                                        Comment


                                                          Sellanen millä sitä moottoria on tehtaalta ulos ajaessa ohjattu?

                                                          Comment


                                                            Vakiolla varmaan pärjää, jos virranjakajalla jatkaa, muuten joku mega yms. halpis.

                                                            Comment


                                                              Taisi 405:n moottorinohjaus jo mennä muille maille. Lisäksi ei ole täydellistä johtosarjaa, niin se on jo sama nikkaroida uusi

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X