Juu se luukullinen uudempi öljypohja (mulla sellainenkin, menee kivasti kyllä enemmän öljyä koneeseen sillä kylläkin eli öljytilavuus kasvaa) ei poista ongelmaa riittävillä vauhdeilla. Tarvii sen katollisen, joka onnistuu kyllä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
306 & 90q - Budget (motor)sport
Collapse
X
-
Kallelta tuli niin paljon tekstiä, että pitää perehtyä ajatuksen kanssa lukemaan. Sen verran tuli pajalla riehuttua, ettei ajatus kulje.
Tänään sovin kaupat saastemallin 405 MI16:sta ja hinta oli varsin kohtuullinen. Siitä otetaan moottori auki ja laakeroidaan se samaa kyytiä, sekä tehdään muuta tarpeellista huoltoa. Pitää tutkia vaihteistojen sopivuus keskenään, tai yrittää käyttää 405:n laatikkoa. Sekin on kuulemma juuri rempattu, ihan niinkuin meidän hajonnut moottorikin :)
Tuohon 100kg kevennykseen kuuluu koko sisusta kojelautaa lukuunottamatta, joten takapakkia tulee vielä penkkien ja vöiden muodossa. Pelkistä lattiamatoista saatiin suurin piirtein 20kg painoa pois, kun ne olivat aivan litimärät, mutta niin ne olivat alastarolla punnituksessakin. Laitan jossain vaiheessa tarkempaa listaa puretuista osista, jos jotakuta kiinnostaa.
Niin ja lohkon kyljestä löytyi se kohta, mistä tuli nesteet ja öljyt ulos. Ujohko reikä.
Comment
-
-
Kaikki eilen puretut osat on listattu ja laskennallisesti painoa tällä hetkellä 1009kg, joka sisältää 35-40L polttoainetta. Punnitessa pidettiin pientä varmuuskerrointa ja pyöristettiin aina alaspäin ja kirjattiin sadan gramman tarkkuudella, ettei tule pettymyksiä puntarilla :)Attached Files
Comment
-
Sitten kun alatte alustan säätöjä joskus miettimään, niin tässä vähän pohdittavaa:
http://www.morsemeasurements.com/wheel-lift/
Muistelisin, että eräät kakkismiehetkin valittelivat tuota nurkittain pompottamista menneenä kesänä.
Comment
-
En tiedä joko ehditte koneen hankkia mutta kaverilla makaa tallissa vts xsara missä on n.70tkm ajettu kone ja autossa olis KW2 alustaa (en muista kävikö kolmenallikuutioon) jne muuta sälää... Lähtis aika huokeesti kun ei ole leimassa ollut moneen aikaan ja haluais päästä eroon siitä kun sain aivopestyä sen ostamaan audin :DViimeksi muokannut Eicca_; 16.9.2014, 17:04.
Comment
-
Sanoisin että voi olla pieni shokki kun rupeaa sitä Mi16 moottoria tutkimaan, tuo n. 10 vuotta noiden tekniikoiden ikäerossa tekee paljon. Voi tuntua hieman kivikautiselta mutta kelpo moottoreita enihau.
Varsinkin kun rupeaa Mi16:t olemaan sitä ikäluokkaa että hajoavia/hajoamassa olevia/purkkavirityksellä hengissä pidettyjä osia löytyy liki joka yksilöstä. Sinänsä toisaalta mukavia jos ymmärrystä löytyy kun kaikki periaatteessa toimii "mekaanisesti" (ilmamäärämittari, sytkä on jakajalla jne).
Meinaatteko pitää tuon Mi16 moottorin alkuperäisellä moottorinohjauksellaan myös 306:ssa? En moiti ideaa mutta eipä tule itselle mieleen toista moista tapausta vielä :)
Comment
-
-
Mitään konkreettista ei ole tapahtunut, mutta hain tänään yhden Syron Street Race 195/50R15 renkaan punnittavaksi. Paino on 7,94kg ja vanteeksi suunniteltu shitroenin alupeltivanne painaa 4,7kg, joten saamme vanhaan rengas/vanne kombinaatioon verrattuna kevennettyä jousittamatonta massaa 16,7kg.
Comment
-
*Mainos*
Rengasmestarit päättivät sponsoroida meille Syronit ja siitä tulikin taas lisää motivaatiota, sekä hyvä mieli. Rahallinen arvo ei ole järin suuri, mutta kaikki on kotiin päin.
*Mainos*
Ei juuri mitään pitänyt tehdä tänään, mutta sitten skigen vähän neppailtiin HiTecin viihdyttäessä meitä ja kohta olikin 405:n moottori irti. Pikaisesti vertailtiin moottorin kiinnikkeitä 306:een ja todettiin ne silmämääräisesti yhteensopivaksi, joten saadaan varmaan kohtalaisen kivuttomasti upotettua "uusi" kone paikoilleen. Vaihtokoneesta päätettiin purkaa alkuperäinen ruisku pois ja yksinkertaistaa tekniikkaa. Tilalle on tulossa ripaus old-skoolia ja siitä lisää taas myöhemmin.
Comment
-
Elimenluovuttaja suolistettu ja tönättiin se Jusabergin kanssa ulos odottamaan viimeistä noutajaa. Loppuviikosta josko saataisiin 306:sta rikkoontunut kone pois, niin pääsisi sovittelemaan tuota ehjempää tilalle.
Comment
-
Valmisteltiin eilen pesoo koneenvaihtoon, poistamalla konepelti ja lokarit. Punnittiin piruuttaan lokarit kaikkien kurien kanssa 3035g per kaari, ei taida olla järkeä duunailla kuidusta vastaavia.
Comment
-
Ei vielä punnittu, josko viikolopun aikana sekin pääsis puntariin. Siitä kyllä meinattiin tehdä kuitukopio.
Comment
-
Ikkunatkin ovat listalla, kunhan vain saadaan rahat riittämään kaikkeen.
Aloin fundeeraamaan, että kuinka vahvaa konepeittoa on yleensä kuidusta tehty? Riittääkö jos tekee pintapuolen 600:sta matosta ja sisäpuolelle laminoi pari alumiiniputkea ristiin jäykistämään 400:n maton sisälle? Intternettien mukaan peitosta pitäisi tulla n. 2.5mm paksu.
Peltisen punnitsin ja sille jäi painoa 18,1kg, joten laihdutettavaa löytyy.
Comment
-
Tässä on aika hyvät kuidutusohjeet konepellille:
http://www.easycomposites.co.uk/Comp...ood-Part1.aspx
Mielestäni lokarit on erinomainen paikka säästää painossa, kokemusperusteisesti niistä lähtee 1-2kg vaikka omatkin kuituiset on todella paksua ja ei ehkä niin fiksusti tehtyä tavaraa. Etuakselilta kun on muuten pirun hankala saada painoa pois.
Comment
-
Tuli nyppästyä kone irti 306:sta. Nauratti vähä kun homman lopuksi siivosi jälkiä, katin päästä otin kiinni että laitan putken parempaan jemmaan. Alko lattialle kolisemaan kohtalaisen isoja paloja metallia, jotka oli selvästi muuttanut muotoa ja pieniä tangon palasia :) On se vaan melko kipeää ottanu. Seuraavaksi aletaan purkamaan mottia ja toteamaan tilanne.
Comment
-
Lähtee, mutta kannatan silti kuidusta tekemistä. Tuo videon "pelti" tuli kait painamaan reilu 3kg vs. alkuperäinen siinäkin jotain 18kg. Jos ei nyt hiilarista halua välttämättä lähteä tekemään, niin sen voi kuitenkin tuosta videosta apinoida että nuo käyttivät sellaista core-mattoa jolla tuosta pintapellistä saatiin tehtyä kennorakenne. Jäykistyy oleellisesti ilman että tarvii laittaa jäykisteitä tai älyttömiä määriä kuitumattoa.
Comment
Comment