Pura sitten penkit ehjänä :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
306 & 90q - Budget (motor)sport
Collapse
X
-
Ja jos nyt piakkoin alkaa kuulua pauketta uudestaan etupäästä niin syyksi luultavasti paljastuu irronneet M8 pultit takapuslien alapinnasta millä ne lukitaan apurunkoon ;)
Been there done that voisin sanoa, joskus autoni omistajuuden alkuvuosina tappelin tarviketukivarsien kanssa joista nuo löystyivät aika ajoin. Nykyisellä tietämyksellä voisin veikata syyksi sitä että ei välttämättä ollut tukivarsi puslineen sopivassa linjassa apurunkoon nähden ja kiristyi hieman linkkuun, sitten ajossa haki paketin suoraksi ja nitkutti pultin irti.
Jos jotain järkeviä osakokonaisuuksia purkautuu autosta irti suht ehjinä niin tännekin niitä voi tarjota, olen noita GTi Pösöjen palikoita nurkkiini haalinut vuosikaudet erinäisinä kasoina. Ja jos jotain osatarpeita on niin ei muuta kuin viestiä privaan niin katson mitä löytyy.
Comment
-
Ehdittiin jo talven rakennusbudjetti laatia, mutta se menikin ketuiksi, kun päätimme hankkia kuljetustrailerin ensi kesän rientoja varten. Katsotaan jos sillä saisi talven aikana jotain kuluja katettua.
Juhan kanssa pohdittiin eteen säädettäviä yläpäitä ja näyttäisi kohtalaiselta toteutettavalta. Orginaalina pitäisi olla casteria noin kolme astetta, mutta olisiko sitä syytä lisätä?
Myös alatukivarsia on pyöritelty käsissä ja puslien vaihdon yhteydessä ne todettiin pilalle nyhrätyiksi, joten niillekin on korvaava tuote hankittava.
Onko halukkaita suunnittelijoita/tekijöitä näille tuotteille? Ensi kuussa saadaan vaikka mallikappaleet irti autosta jos tarve vaatii.
Comment
-
Tosta mallia etutukivarsille: http://www.specialtuninguk.co.uk/aca...hbone_Kit.html
Mitä olen tuon tyyppisistä tukivarsista lukenut niin taitaa vaan laadukkaat välyksettömät uniballit olla aika arvokkaat. Ja toinen haitta on että rajoittaa renkaiden kääntymistä aika paljon
Comment
-
15" renkaat, budjettivaihtoehto
Jos renkaisiin hakee matalan budjetin vaihtoehtoa näin alkuun niin itse harkitsisin vaikka käytettyjä Endurance -luokan renkaita. Yleisin koko Salooneissa oli 205/50R15 ja Hankookeja R-S2 Z212 on paljon tarjolla ja toisena vaihtoehtona on Federal 595 RS-R. Nykyään myös 16" samoista renkaista (tarjonta heikkoa).
Comment
-
Vieras
-
Hauskaa oli koko rahan edestä vaikka meno loppui seitsemännellä kierroksella. Eniten harmittaa radan rasvaus, ei niinkään konerikko.
Edit: Auton paino ilman kuljettajaa 1124kg ja tankissa n. 40L ainetta. Ei siis mahdottoman huono sen puolesta.Viimeksi muokannut Jusaberg; 30.8.2014, 22:06.
Comment
-
Nyt kun ollaan lopetettu nauraminen ja vähän vakavoiduttu, niin näillä näkymin tilalle tulee tehoiltaan vastaava moottori, mutta 30kg kevyempänä. Ennen tehon lisäyksiä on monen monta asiaa tehtävänä, kuten kunnolliset jakkarat, vyöt, alusta, renkaat, jarrut ja turvakehikko.
Comment
-
Moottorivalinta kuulostaa numeroiden valossa älykkäältä. Aika vähän puhutaan moottorin teho-painosuhteesta, vaikka se on mielestäni yksi oleellisimpia moottorivalintaan vaikuttavia muuttujia.
Comment
-
Onko vaynella joutilaita ja lähes ilmaisia moottoreita?
Jo tuo 30kg painon pudotus houkuttaa valitsemaan em. moottorin, koska painoa lähdetään kuitenkin tiputtamaan, eikä tuollaista määrää muualta revitä ihan helposti. Lisäksi se pudotus saadaan "ilmaiseksi" koska nykykoneesta ei ole enää mihinkään.
Comment
-
-
On se sitten 10, 18, tai 30kg, niin kaikki se on autosta pois ja vielä siitä painavasta päästä.
Intternettitarinoiden mukaan kokemamme moottorivaurio on varsin yleinen juurikin oikealle kääntyvässä mutkassa. Suurella todennäköisyydellä öljypumppu on nyt haukannut ilmaa ja kellari ei ole siitä pitänyt. Tutkitaan mitä sieltä löytyy ja eliminoidaan tämä seuraavan moottorin kohdalla.
Comment
Comment