Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsche 944

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Sain vihdoin viime syksynä aikaiseksi laittaa tämän maalaukseen. Äkkiseltään katsoen kopassa ei ollut paljoa sanomista, mutta vanhojen kolhujen jäljeltä autoa on maalailtu pirusti eri puolilta ja esimerksi etulokarit eivät olleet samaa sävyä muun kopan kanssa tarkkaan katsoessa. Lisäksi vaikka autossa ei ollut isompia kolhuja konepeltiä lukuunottamatta, niin pieniä parkkikolhuja ja vastaavia laskin olevan yli 20kpl.
    Syksyllä otin ja purin auton maalausta varten, ruostetta ei löytynyt juuri ollenkaan(parissa kohtaa pientä pintaruostetta).



    Olin jo aiemmin hommannut valmiiksi uuden konepellin, kun vanhassa liikaa sanomista, jonkun vanhan peltikolarin jäljiltä. Enkä halunnut kiloa pakkelia tuohon, joten 100€ täydellisessä kunnossa ollut pelti oli ratkaisu.

    Hommasin myös Turbon takahelman, 968 ovenkahvat, sekä 968 peilit.
    Takahelma on lasikuitukopio https://www.porscheshop.co.uk/ :sta, mutta yllättävän hyvälaatuinen, eikä vaatinut käytännössä ollenkaan muokkausta/sovittelua. Ovenkahvat ja peilit ovat alkuperäisosia.
    Lisäksi uusin todella paljon pikkuosia/tiivisteitä jne. samalla, niitä en viitsi ruveta listaamaan.

    Viimeksi muokannut Cid; 26.3.2018, 23:43. Perustelu: Kuvat linkeiksi.

    Comment


      #32
      Auto maalarille lähtökunnossa ja pari kuvaa maalarilla. Maalaus lykkääntyi suunnitellusta n.4kk maalarin vaihtumisen vuoksi. Lopulta auto maalattiin Oriveden Kolarimaalauksella. Maalari hoiti pohjatyöt ja maalauksen.

      Viimeksi muokannut Cid; 26.3.2018, 23:36. Perustelu: Kuvat linkeiksi.

      Comment


        #33
        Nyt auto alkaa olla aikalailla kasassa. Keulan luukkulamppusysteemi oli kyllä pirullinen saada säädettyä siten, että kaikki välykset koriin olivat identtiset. Lopulta onnistuin mielestäni hyvin, välykset ovat nyt huomattavasti paremmin tasan, kuin ennen maalausta.
        Vielä täytyy perushuolto suorittaa ja puunata kesää varten, sekä pyöränkulmat säädättää. Tietääkö muuten joku osaavaa paikkaa Tampereen seudulta?

        Kyllähän tuossa hommaa oli ihan tarpeeksi, mutta nyt alkaa omaa silmää miellyttämään. Auto maalatiiin alkuperäisellä värisävyllä, mutta lisäksi laitettiin kirkaslakka pintaan.
        Maalipintaan olen 90% tyytyväinen, maalari teki suurimmalti osin hyvää työtä ja laadukasta jälkeä.
        Konepellissä ei lakkapinta ole aivan muun auton tasolla(lievää appelsiiniä) ja peilinkuorien maalirajan jätti liian lähelle ulkopintaa. Mutta hinta oli niin hyvä, että siedän nuo kauneusvirheet.

        Osat ostin suurimmalti osin Utzon.se:stä ja Porscheshop.uk:sta, erityisesti kiitos Utzonille hyvästä palvelusta.
        Aiemmin olen ostanut paljon 9xxpartsilta, mutta syksyllä/kesällä kun tiedustelin, niin en tahtonut saada vastauksia ja hinnatkaan ei olleet kohdallaan vrt. aiemmin mainitut.
        Viimeksi muokannut Cid; 27.3.2018, 00:24.

        Comment


        • #34
          Vesihionta ja kiilloitus konepeltiin niin saat appelsiinipinnan pois.

          Comment


            #35
            Kyllä se kummasti auto alkaa näyttämään tosi hyvältä kun saa uuden pinnan päällensä. Hieno pukkaa ja väristä erityispisteet :)

            Comment


              #36
              Juu tuota vesihiontaa voisi harkita kokeilevan konepeltiin. Vähän vaan pelottaa uuden pinnan kanssa.
              Kiveniskuteipit varmaan olisi hyvä laittaa kylkiin ja helmoihin vielä.

              Comment


                #37
                Ok center suuntaushommissa hyvä.

                Comment


                  #38
                  Keulan luukkulamppusysteemi oli kyllä pirullinen saada säädettyä siten, että kaikki välykset koriin olivat identtiset. Lopulta onnistuin mielestäni hyvin, välykset ovat nyt huomattavasti paremmin tasan, kuin ennen maalausta.
                  Mä aion ratkaista ongelman GTP-headlightsin valoilla Saa sitten paremmin tilaa muutenkin sinne konehuoneeseen.

                  http://gtpheadlights.com

                  Comment


                    #39
                    Itsekin noita GTP-valoja harkitsin yhdessä vaiheessa, mutta menin nyt edullisemman ratkaisun kautta. :)



                    Vähän tuli tätäkin taas nakerrettua eteenpäin. Öljyt ja ilmansuodatin vaihdettua, öljyt STP motor flushing kanssa vaihdoin. Kyllä tuo vähän normaalia mustemmalta vaikutti, joten kenties jotain irrotti.

                    Uudet rekisterikilvetkin saatu paikoilleen. (vanhoja kuluneita en viitsinyt käyttää) Lisäksi lasinpesuri tuli rakennettua kuntoon. Tuli myös todettua, että bilteman takaiskuventtiilit liian jäykkiä, eivät aukea tämän paineilla ollenkaan, letku sentään oli käypäistä. Käytin nyt alkuperäisiä takaiskuventtiileitä, mutta toiselle suuttimelle täytyy vielä hommata uusi, kun vuotaa hiukan.

                    Lisäksi vaihdoin pakoputken ulostulon tuosta 20cm puskurin ohi tulevasta alkuperäisestä savupiipusta, 2x80mm ruostumattomaan. Yllätyin kun tämä muutti auton ääntä melko paljon, äänestä tuli enemmän "röpisevä". Omasta mielestä kuulostaa jopa hiukan paremmalta, kuin aiemmin.
                    Mutta tärkeintä on, että näyttää paremmalta. :)



                    Vielä huomenna täytyy massailla alusta ja asentaa sisälokarit eteen. Lisäksi vähän kiveniskuteippejä helpompiin kohtiin ajattelin itse kokeilla laittaa.
                    Noiden jälkeen ei puutukaan, kuin loppupuunaus, pyöränkulmien suuntaus ja katsastus. :)

                    Comment


                      #40
                      Katos muuten huvikses, että flektien releiden johdot eivät ole ihan rapeet. Löytyy tulipelistä akun läheltä. Itseltä oli ainakin kadonnut kuoret johtimien ympäriltä. On kyllä nätti nepa.

                      Comment


                        #41
                        Kiitos vinkistä, täytyypä tarkastaa. Taidan samalla tarkastaa kaikkien johtojen kunnon. Tässä vaiheessa voisi vähän hatuttaa, jos auto palaisi huonojen johtojen ansiosta.

                        Comment


                          #42
                          Pari uutta kuvaa tästäkin. Hääasussa viime lauantailta. Nyt on aikalailla kunnossa, ainut mitä enää pitäisi tehdä on jossain vaiheessa etupenkkien verhoilut. Nekään ei tosin mitenkään älyttömän pahat, kuskin penkissä kulumaa.

                          Click image for larger version

Name:	possu.jpg
Views:	1991
Size:	252,5 Kt
ID:	1859319Click image for larger version

Name:	possu 2.jpg
Views:	1940
Size:	320,7 Kt
ID:	1859320

                          Comment


                            #43
                            Tää on kyllä aika karkki. Aikanaan mun oli pakko saada oma S2 tai tubo puskureilla, mutta nyt ajan saatossa maku on muuttunut niin, että tykkään melkein enemmän tuosta peruskeulasta.

                            Comment


                            • #44
                              Tuon aikakauden Porschejen muotoilussa on jotain vastaavaa persoonallisuutta, mitä pre-GM:n Saabeissa. Mielestäni molemmat paranee vain vanhetessaan.

                              Comment

                              Working...
                              X