Oon parisen vuotta miettinyt tätä projektia ja lopulta pääsin toteutusvaiheeseen asti. Audihan tämä ei ole kuin voimansiirron osalta. Speksit:
-Peugeot 205
-Audin 4.2l 5V V8 + pari turboa (~500hv)
-Audin 5-vaihteinen etuvetolaatikko (01A)
-Takaveto
-Kaaret
-Alusta
-Jarrut
Ajatuksena tehdä ratapeli, joka olisi ajettavuuden ja tehon puolesta sellainen, että siihen ei aivan heti kyllästyisi. Moottorissa pitää olla sen verran tilavuutta, että voima tulee heti eikä hetken päästä. Hyvät äänet plussaa. Alusta on tarkoitus tehdä ilman kompromisseja sellaiseksi, että mutkassa mennään kovaa. Toteutus on tässä vaiheessa auki.
Purin viikonloppuna turhat osat peräkärryn kyytiin ja kaatopaikan vaaka näytti tänään 340 kg. Auton omamassa tyyppikilven mukaan on 750 kg, joten etuakselisto paikallaan ollaan reilussa 400 kilossa. Tavoitteena on pitää lopullinen massa alle 900 kilon.
Tänään leikkasin kontin pohjan ja sovittelin vähän vaihteistoa ja apurunkoa paikalleen. Seuraavaksi navat joillain tangoilla sinnepäin ja pyörät paikalleen. Hieman vaikeaa mittailla mitään tarkasti, kun joka paikka on irti ja yhdenkään osan paikkaa ei osaa hahmottaa. Joten pannaan palikat metrilleen ja sen jälkeen aletaan hieromaan paikalleen.
Kuvat löytyvät täältä: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+205+Turbo+40/.
Aikatauluna sen verran, että kesäksi 201x ajoon.
Ei varmaan tarvii vastata yhteenkään "mitähän leimasetä sanoo" -kysymykseen...
-Peugeot 205
-Audin 4.2l 5V V8 + pari turboa (~500hv)
-Audin 5-vaihteinen etuvetolaatikko (01A)
-Takaveto
-Kaaret
-Alusta
-Jarrut
Ajatuksena tehdä ratapeli, joka olisi ajettavuuden ja tehon puolesta sellainen, että siihen ei aivan heti kyllästyisi. Moottorissa pitää olla sen verran tilavuutta, että voima tulee heti eikä hetken päästä. Hyvät äänet plussaa. Alusta on tarkoitus tehdä ilman kompromisseja sellaiseksi, että mutkassa mennään kovaa. Toteutus on tässä vaiheessa auki.
Purin viikonloppuna turhat osat peräkärryn kyytiin ja kaatopaikan vaaka näytti tänään 340 kg. Auton omamassa tyyppikilven mukaan on 750 kg, joten etuakselisto paikallaan ollaan reilussa 400 kilossa. Tavoitteena on pitää lopullinen massa alle 900 kilon.
Tänään leikkasin kontin pohjan ja sovittelin vähän vaihteistoa ja apurunkoa paikalleen. Seuraavaksi navat joillain tangoilla sinnepäin ja pyörät paikalleen. Hieman vaikeaa mittailla mitään tarkasti, kun joka paikka on irti ja yhdenkään osan paikkaa ei osaa hahmottaa. Joten pannaan palikat metrilleen ja sen jälkeen aletaan hieromaan paikalleen.
Kuvat löytyvät täältä: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+205+Turbo+40/.
Aikatauluna sen verran, että kesäksi 201x ajoon.
Ei varmaan tarvii vastata yhteenkään "mitähän leimasetä sanoo" -kysymykseen...
Comment