Söpön näköinen nilkka, ja taitaa pasilla olla mahdollisuus tutkia hitsisauman tunkeuma jos haluaa ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 205 Turbo 40
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Nyt olisi ensimmäinen nilkka paikallaan! Kuten kuvista näkee, niin pitkittäispalkki pitää katkaista. Tämä selvisi jo suunnitellessa, mutta sille ei nyt mitään mahda. Pitää hitsata tuohon tukivarsi"tornien" väliin palkki niin voi sitten katkaista tuon nykyisen. Lopuksi sitten tukiputkia turvakaariin jne, jotta auton peräpääkin pysyy paikallaan.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...424_173824.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...424_173838.jpg
Comment
-
-
Alatukivarren kuvassa näkyvän poikkituen pyörän puolelle tulee vielä toinen samanlainen ja niiden väliin tulisi iskari. Mahtaakohan se olla liian keskellä, eli tuleeko tukivarrelle turhan paljon taivutusvoimaa? Putki on saumaton St 35.8/I 3/4 tuumaa 26,9x2,3, myötölujuus 235 MPa.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...akatuenta5.pdf
Comment
-
nyt on komia projekti! :D kai tästä tulevaisuudessa jotain liikkuvaa kuvaa värkkäät jos ja kun on valmis? ;) toki täytyy tää livenäkin nähdä jos vaan mahdollista :D
Comment
-
Päivitetäänpä sen verran, että mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Molemmat takanilkat on hitsattu ja etunilkat on hepissä valmiina TIG-käsittelyyn. Toisen puolen takatukivarret ovat työn alla. Sen jälkeen voisi sovittaa laatikon ja vetarien kanssa takapyörät paikalleen. Tämän prioriteetti siirtyi, kun perheeseen syntyi eilen toinen ropauskaveri. :) Voi myös olla, että viihdytään tyttären kanssa tallissakin enemmän, niin saa äti olla rauhassa. Ainakin viimeksi ei meinannut haluta sisälle ollenkaan, istui ja katseli kuulosuojaimet päässä tukivarsien tekoa. :)
Comment
-
Sen verran tämäkin projekti nytkähti eteenpäin, että ostin moottorin: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...217_195057.jpg. Foorumilla myynnissä ollut alakertavikainen ANK. Nyt olisi taas hieman aikaa ja mielenkiintoa jatkaa eteenpäin.
Comment
-
Kone on nyt palasina ja pesty. Pari veiviä rikki ja kampiakselin kaulat myös, kuten oli tiedossa. Muuten ehjä. Hopsikselta uusi kampiakseli, joka on mitoissaan. Ei laakeripinnoiltamaan priima, mutta toimii.
Kiertokangiksi tulee biturbon vakioveivit. Niihin saa edulliset pultit, laakeriksi orkkiksena yläpuolelle oletettavasti sputterilaakerin ja alapuolen tarvikkeena. Ja riittävän kovia vääntöjä on V6:sta otettu, joten pari mukia enemmän ei ainakaan huononna tilannetta. Tässä muuten vertailukuva RS4:n veivin kanssa. On siinä pieniä eroja. Tuollaista ei siis tule, vaan S4:n veivi paksummalla laakerilla.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...226_211835.jpg
Runkolaakerien kohdalla alkoi harmittaa. V6:n laakerit ovat oikeilla mitoilla, mutta ovat sitten tähän moottoriin laittaneet laakerin lukituskynnen peilikuvaksi. Joten eipä sovi tarvikelaakerit ja pitää ostaa reilu 30 e/kpl orkkislaakereita 10 kpl.
Öljypumpun pinnat olivat aika huonon näköiset. En sitten tiedä, että voisiko tuo olla syypää laakerivaurioon vai onko mitään vaikutusta. Mutta vaihdan uuden käytetyn tilalle.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...225_194909.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...225_195227.jpg
Lisää kuvia tuolla kansiossa.
Comment
-
ovat sitten tähän moottoriin laittaneet laakerin lukituskynnen peilikuvaksi. Joten eipä sovi tarvikelaakeri
Eli kynnet rälläkällä vithuun ja kovaa ajoa tarvikelaakereilla.
e: Vastaan nyt jo valmiiksi muutamaan kyssäriin, mitä tästä oli tulossa: Oikeesti. Joo, kokeiltu. Kyllä, monta kertaa. Olen varma. Kyllä.
Comment
-
Just tuli auottua 2.0tfsi ja siinä ei ole ko. kynsiä liuskoissa lain. Joten puollan Jyrkin ehdotusta. :)
Comment
-
Ebaysta löytyi 165 eurolla 01E-etuvetolaatikko, 125 e rahtia päälle. Dieselistä, kuten suurin osa näistä on. Eli vaatii vaikka Urssin laatikosta rattaita, että tulee fiksummat välitykset. Siivoilin romujakin jo auton ympäriltä, että pääsee jotain tekemään. :) Kunhan laatikko tulee, niin voisi sovitella lohko-laatikkoyhdistelmää paikalleen. Turha kasata moottoria ennen kuin kannakkeet on tehty ja paikka sovitettu, säästyy turhalta punnertamiselta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiEt sä tarvi tuolla koneella kuin kakkosen ja kolmosen. Botnialla ehkä nelosta ja Spassa sekä Ringillä jopa vitosen.. :)
Comment
-
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Peugeot+...303_175820.jpg
Seuraavaksi paketti kohdalleen ja tukikumit paikalleen.
Comment
Comment