Tutulta Kajaanin romarilta ostin konepellinlukon ja vaijerin. Tänään vesisateessa vaihdoin ja toimii. Nyt tosin sade lakkasi. Matkalla oli tuttu vedenpaisumus 5-tiellä. Taas tuli vedet vänkärin jalkatilaan. Nyt antoi raitisilmasuodattimen akkukaukalontiiviste periksi. Täytyy tiivistää seuraavaksi, kun saa auton kuivaksi. Renkaissa on pintaa yli 5mm, mutta pahimmillaan 60km/h vauhtia piti mennä. Uraisella tiellä kohtuu sateella max. 80km/h tai sitten vesiliirrossa. Automaattinen kaistanvaihto ei kiinnostanut. Taitaa olla renkaat jo kovettuneet liikaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Korkeammat voimat päättivät aloittaa taas motorsportin. Kytkin levisi matkalla ja auto makaa ainakin seuraavat kaksi viikkoa Kajaanissa korjaamon pihalla. Taitaa tulla halvemmaksi ja helpommaksi vuokrata auto reissuun. Jospa selviäisi pelkällä kytkimellä, eikä laatikko olisi myöskin hajalla.Nyt sitten osaa tilaamaan, jos ei jollakin nurkissa pyöri tarpeettomia osia.
Comment
-
600 kilsaa takana uudella rs4 kytkimellä ja auto lopulta kotona. Nopeusmittarikin on toiminut kunnolla. Vanha kytkin ei kestänyt ihan 70tkm:ä. Vaihdelaatikko alkaisi tarvita korjausta. Maantiellä vielä menee, mutta kaupungissa pikku vaihteet tuottaa tuskaa. Pitäisi yrittää löytää joku tekemään laatikkoremppaa harrastajaystävällisellä korvauksella. Oisko suosituksia?
Comment
-
Paljon kytkinpommeja en ole ottanut, joten vähän yllätyksenä tuli. Toki keväällä joutui autoa hyppäyttämään, jotta sai jarrut auki pitkän seisokin jälkeen. Ajattelen positiivisesti, että autossa oli tarpeeksi voimaa :) Nyt täytyy muokata sellainen ohjelma, että ei tule kanget pihalle, mutta vetoa löytyy. Yritetään jatkaa suurempaa projektia taustalla. Pölynimurilla menee kaikki kaupunkiajot, jos on mahdollista. Tällä vedetään pian taas kärryä, kun remppaa kotiin on tulossa. Jos nyt jollakin pyörii nurkissa ehjä V6 30V 2.8:sin ylimääräinen nelikko man. laatikko, niin saa tarjota hullun halpaan hintaan.
Comment
-
Keittiörempassa on tarvinnut kärryä, joten juhtana on taas mennyt uudella kytkimellä. Softassa modattu penkissä 450hv, mutta matalampi vääntö. Jospa tällä kytkin ja kanget pysyvät ajokunnossa :) Pientä varaosaa kuitenkin tuli jo hankittua ihan varmuuden vuoksi. Passattiin varaksi 5v. vaihteisto HuHu:lta, kun oli edullinen :) Muitakin varaosaa on clubilaisilta hankittu. Mukavasti osia tarjoillaan, vaikka ei suurempaa ostoilmoitusta olekaan. Kiitoksia osia tarjoaville ja saa tarjota jatkossakin, vaikka aina ei kauppoja tule.Viimeksi muokannut Kilu7; 18.9.2020, 22:39.
Comment
-
Sen verran tein "syyshuoltoa", että vaihdoin öljyt/suodattimen. Hirveästi ei ole "uudelle" motille tullut kilometrejä. Vaihteistokin toimi tällä kertaa normaalisti ja kun ajo tuntui kivalta, niin otin rankempaa vetoa alle. Renkailla alkaa olla jo ikää ja ei "linkut" parane iän myötä. Pito alkaa karkaamaan, vaikka pintaa löytyy 6mm. Kyllä tällä oli taas kiva ajella, kun on kunnossa, ainakin hetken :)
Comment
-
http://fcp-engineering.de/562-audi-rs4-27t
tuolta löytyy kaikki tarvittava. Meinaatko ässän lohkolla mennä? Mulla vois olla meinaan sulle rs4 kampuran pukit siihen, on vähä kestävemmät kun ässän omat..
kannattaa tehä se öljypumppu modi sit myös.. tai kova jätkähän ostaa the tunerin pumpun 640e plus rahti..
Comment
-
Aika menee siivillä ja mitään edistystä ei tapahdu. Otin pois seisonnasta huhtikuussa ja satunnaista ajoa peräkärryn kanssa, Ei tuo katoksessa/pihalla seisotus hyvää tee. Kun katsastus alkoi painaa päälle niin kovaa ajoa ja jarruttelua. Rupesi sitten pätkimään, joten vaihdoin Boschin tulpat ja putsasin suuttimet. Pomppasi liian kuluneista takajarrupaloista ja väljästä etuylätukivarresta. Ne sitten vaihdoin ja leima tuli. Jarrut on ajettu kyseissä paikassa aina dynossa ja hyvä niin. Pistin takaisin painetta pyttyyn, mutta taitaa auto mennä jälleen seisontaan. Toki voisi vanhan kangetpihalleohjelmaan pistää sisään ja kokeilla jossakin ajoa. Vaatisi siihen uudet renkaat alle.
Comment
-
Taas tulossa katsastus, joten herätellään kotteroa yli puolen vuoden katoksesa olon jälkeen. Ekalla nappasi käyntiin, vaikka vuoden vanhat e85:set tankissa. Kivasti oli tasainen käynti, vaikka odotin jotakin muuta. Huomenna otetaan vähän vetoja motarilla... Katsotaan sitten lisää.
- 1 like
Comment
-
Vähän oli oikea etujarru jumissa, mutta lähti herkistelyllä toimimaan. Ikävästi ajamattomuus alkaa näkyä. Öljyt ja suodatin tuli vaihdettua. Öljynpaineanturin piuhakin napsahti liittimen juuresta poikki. Valitettavasti yli 20v johtosarja alkaa olla kaput. Kaikenlaista hapettumaa ja pintaruostetta tullut lisää. Maalipinta on sentään pysynyt hyvänä, kun maalauksesta ei kauaa ole. Nyt kun e85:nen maksaa n.1.7€/l, niin ei hirveästi viitsi ajella. Kaupungissa kulutus pyörii 18-20l/100km. Maantiellä menee 13-15l/100km. Ainakin tällä hetkellä kaikenlainen viritystoiminta on jäissä. Harkinnassa on, että pistänkö hankitut päivitykset myyntiin. Osaa on kertynyt vuosien saatossa vaikka mitä, joten saa kyysellä, jos kiinnostaa.
Comment
-
Ei löytynyt enää motivaatiota jatkaa passatin viritystä, joten jäi rs4 tasolle. Toki auto on edelleen ajokunnossa, mutta tallissa säilytyksessä. Hankitut päivitysosat tuli osaksi myytyä, mutta jotakin jäi vielä varaosiksi itselle. Vaimon dieseli leoni meni kolarissa lunariin, niin masokistina ostin huutokaupasta 3bg v6 torsen passatin kakkosauton virkaa hoitamaan. Dieseliä ei enää tarvita, kun sähköllä hoituu matka-ajot. Ensi viikolla pitäisi hakea passatti kuopiosta, niin voi taas aloittaa alusta.
Comment
Comment