nytkö se o jo levinny ? :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Se on tilaustavaraa ja uusi maksaa päälle satkun. Pitäisi yrittää saada auto piakkoin ajoon, joten kaivan verta nenästä ja jatkan muovisella. Ilmastoinnin jatkoletkut on tekeillä, joten yritän saada nyt "uudet" välijäähyt keulaan. Joutuu sahaamaan lisää puskuria ja en tiedä sopiiko silti. Tuli ostettua 1100cc suuttimet, mutta niiden asennus taitaa siirtyä. EGT-piirilevyt pitäisi kuitenkin vielä ehtiä vaihtaa.
Comment
-
Ekaksi en, kun oli toisessa motissa kiinni. Jäi kuitenkin niin paljon mieltä vaivaamaan, että pakko oli avata tulppa ja pistää lukitus. Ahdasta oli, mutta nyt on ainakin mielenrauha. Aika paljon klappia nokkien lukituslevyissä. Tuollaisen ohjeen löysin, mutta en taida nyt alkaa.
http://www.autozone.com/repairguides...00c152801c0dbf
Comment
-
Sain jatketut ilmastoinnin letkut ja löytyi ilmastoinnin vuoto. Putkeen oli hankautunut reikä. Uusi vastaava oli valmiina. Ei sitten kennostosta auenneet liittimet edes pillillä. Muutenkin kuivain oli suoraan välijäähyn takana, joten ilmastoinnin deletointi "toistaiseksi". Alipainevaraaja lähti myöskin toiselta puolelta, juurikin välijäähyn virtauksen takia. Liekkö miten tarpeellinen bitissä? Remmin kanssa ei ollut käytössä 2.8:ssa ja en huomannut mitään ongelmaa. Puskurin alustavan dremelöinnin suoritin, vaikka välijäähyt ovat vain pari senttiä xs-powereita suuremmat. Silti ei meinaa sopia. Kiinnikkeet ovat sitten taas "omatekeleet".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja XiuDaa Näytä viestiJaa täähä on vaa kevyttä kesähuoltoa :)
Comment
-
Tallissa olevassa AJK motissa olikin metallinen kotelo, joten pistin sen. Tällä kertaa jakokin onnistui paremmin. Nokat on ainakin jiirissä, kun kummassakin korjaus on -5.5kw. Kampparin pultti oli kiinni ja pyöritin konetta muutaman kerran ja aina meni TDC:hen. Parempaan en sitten pystynyt. Oisko tuo kampparilla hampaan pielessä?Viimeksi muokannut Kilu7; 2.7.2017, 21:41.
Comment
-
Tänään iltapäivällä pistin vesisateessa pohjapanssarit ja sisälokarit kiinni. Yllättäen molemmat etuvilkut olivat sököt eli polttimot. Nokkien korjauskin tipahti n.250km:n ajon jälkeen -2.5/-3. Suuttimet pitäisi vielä pesaista, kun oirehti jo ennen huoltoa. Muuten toimi loistavasti ja egt ei herjannut, tosin eipä tullut kärry perässä pahemmin poljettua. Ilmastoinnin flekti pitäisi kytkeä toimintaan ja kompuran sulake poistaa. Nestevuotoja ei esiintynyt.
Comment
-
Huomattavasti mukavampi ajella jos vedet pysyy sisällä. Kattelin tuosta kuvasta tota y-putkea ja mietin paljonkohan se tuossa koneen päällä lämmittää imuilmaa ??
Olis aika helppo eristää vaikka tollasella Tosin väri on "vähän" erikoinen :) Maantiellä ei varmaan montaa astetta vaikuta mutta kaupungissa tuollainen alumiiiniputki sata asteisen koneen päällä lämpiää kivasti..
Comment
-
Kyllä tässä on orkkis muoviputki kiinni. Tulevasta motista en vielä tiedä, kun RS4/vastaava putki maksaa uutena suht reilusti. Välillä on alakierroksilla ollut nypytystä (oli ennen huoltoa), kuin ei olisi kaikki pytyt kehissä. Vastaava oli aiemmin heti motin vaihdon jälkeen ja parani suuttimien vaihdolla. Keväällä ajelin 98:lla, mutta en käyttänyt suuttimia irti. 2.8:sin kanssa väh. kerran vuoteen suuttimien putsaus e85:sen käytössä. Pääsin kuorimittamaan 2-4 vaihteet 7krpm ja hyvin oli vetoa kierroksilla ja sen jälkeen toimi alakierroksetkin. Ei vesisateessa viitsi nyt lisää tutkia. Sytkän piuhasarja on 034, joten voi vika olla siinäkin. Tutkaillaan lisää sateen loputtua.
Comment
-
Käytin Powerbytellä penkissä ja vituiksi meni. Seokset päin persettä ahtojen noustessa. Vikakoodiakin tuli:
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit
P1355 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235)
P1454 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit
P1358 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
Vaatii säätöä, että uskaltaa lähteä mihinkään kovaa ajamaan. 417.8hp@6044rpm ja 527.5Nm@5366rpm. Täytyy vaihtaa ev14 1100cc ja sähköhommia, sitten viedä säädettäväksi penkkiin. Jospa alkaisi tulla parempaa lukemaa ja menohaluja lisää.Viimeksi muokannut Kilu7; 5.7.2017, 15:34.
Comment
-
Asioita lisää pähkäillessä tulin aatoksiin, että käyn vielä penkissä näillä osilla 98:lla. Ei vaan taida edelleenkään soppa riittää E85:lla. 98:lla toimi ongelmitta 040 pumpulla 1.5bar ja E85:lla 1bar ahdoilla. Samaa epäilen nytkin, kun nyt toimii 1bar ahdoilla E85:lla. Suuttimet on 630cc ja pitäisi vielä riittää E85:lle. Käydään mutka pohjoisessa lomailemassa ja takaisin penkkiin. Polttoainelinjan riittävyydestä ei ole tietoa, kun on vakio.
Comment
Comment