Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Käytin autoa tuulilasin vaihdossa ja uutena ominaisuutena konepelti ei aukea sisävivusta. Vaijeri ilmeisesti irti liitoskohdasta. Kuinka tuon konepellin saisi fiksusti avattua?
Ajattelin maksimoida vitutuksen ja vaihdoin eteen S4:sen jarrukilvet, sekä 312 levyt ja kiinnikkeet. Vain yhden pultin kanssa joutui taistelemaan. Vanhat palat piti pistää kiinni, kun en saanut mäntiä aivan sisään. Normaalisti nestesäiliönkorkin aukaisu on riittänyt. Sattuneesta syystä en sitä nyt päässyt tekemään. Eteen ja taakse on toiset jarrusatulat, jotka on tarkoitus huoltaa ja maalata.
Attached Files
Viimeksi muokannut Kilu7; 27.5.2016, 18:49.
Perustelu: lisäys
Ahtovuoto selvisi. Välijäähylle tuleva letku irti. Porailemalla en saanut lukkoa auki, joten yritän kaivaa vaijerin pyöräkotelon kautta. Eikös pesunestesäiliön pitäisi tulla alas, kun kaksi 6mm pulttia poistaa? Nyt ottaa välijäähyyn kiinni.
Ei ole oikein saumaa päästä nosturille, joten kotipihalla pitäisi selvitä. Apupukit on A6:sen alla ja sekin on aika surkeaa touhua. Kummatkin kotterot ui aika matalalla madallusten takia. Tässäkin näyttää bank2 v-band olevan mutkalla katin edestä. Jos en tätä pihalla selvitä, niin ensi viikolla voisi ehkä nosturille päästä. Ajetaan itse prätkällä ja lainataan appiukolta Toyotaa muksujen kuskaukseen. Kaksi 2.7bit omistuksessa ja kumpikaan ei ajossa :) Näin se homma etenee ja lisää paskaa housuun :)
Kävin harjoittelemassa Timon luona passatin konepellin avaamista. Erittäin helppoa, kun näkee, mitä tekee. Tein 6mm L-kuusiokoloavaimeen merkit. Alle 10 yritystä kotona ja siellä lepää :) Oli siellä lasinvaihdossa kuitenkin ryssitty.
Ilmastoinin letkut näköjään vuotaa, kun on hinkannet välijäähyä. Nyt olisi sitten sopiva aika vaihtaa letkut pitempiin ja samalla välijäähyt. Toisaalta kiinnostaisi tietää mihin XS Powerin kiinalaiset pystyy. Ainakin E85:lla on toiminut ongelmitta 1bar ahdoilla ja uskoisin että toimii 1.5bar myös. Katsotaan tuleeko vertailtua.
Kottero on taas ajossa ja tuntuu toimivan normaalisti. Ajattelin vaihtaa uudet sisälokasuojat eteen, kun tuli Laakkoselta uusia ruuveja haettua 1.1€/kpl hintaan. Entiset lokarit on veistetty ilmeisesti jonkun offroad renkaiden takia. Pitäisikö lokarit modata välijäähyjen kohdalta ns. läpivirtaaviksi vai onko normaali umpinainen parempi? Nykyisten puukotusten takia on aika auki ja paska tulee välijäähyyn.
Ei ne ritilät siellä turhaan ole, on se tehdas niitä suunnitellessaan varmasti miettinyt mitä tekee. RS4 sisälokarit on leveämmät kuin ässässä, muuten ne on samanlaiset. Vaikea sanoa kummat sopii paremmin.
Lueskelin tuollaista. Millainen vesiruuttapaketti olisi riittävä rs4turboille ja coolereille e85:sen kanssa ja millaisia isojen bi-turbojen miehet nykyään käyttää? Mailia varten yritän kehitellä, jos saisi joskus ajettua.
Mulla on DevilsOwn DVC-30 keulacoolerin kaverina, eikä toistaiseksi ainakaan ole imulämpöjen kanssa ollut ongelmia. Tosin radalla tai maililla ei ole vielä tullut käytyä.
Ihan perus mitoitusohjeen mukaiset vesiruutat on, olisko 2x250cc suuttimet (en kyllä varma, muisti saattaa pettää). Kuulerin ulkopuolelle ei ole tullut asennettua mitään. E85 kanssa noilla ajelen, kadulla yksi ja sama onko vai ei, radalla ja maililla se ero 20-30 astetta eli alkaa merkitsemään.
Imulämmöt kadulla yhden vaihteen vedoissa on vähän huono verrata, kolmosellakin ei välttämättä nouse lämmöt yhtään. Sitten taas maililla nousee joka vaihteella, onhan siellä lähdössäkin luokkaa 50 imut jonon jälkeen :)
Kuuntelin jo tovin "kevyttä" kalkatusta edessä. Töissä on ollut kiirettä, joten ajattelin ottaa etupyörät irti viikonloppuna. Käväisin hakemassa Jämsästä S4:sen sisälokarit ja ajattelin vaihtaa ne viikonloppuna. Kaikki ok, paitsi kotimatkalla Vääksyn jälkeen tuntui "töyssy". Ajattelin ajaneeni oksaan tai vastaavan päälle vaikka sellaista en kaatosateessa havainnut. Paimelan luona alkoi sitten järjetön raapiminen oikeasta etukulmasta. Ajattelin, että eturengas tyhjä ja pientareelle sateessa tutkimaan. Jarrusatulankannakkeen alempikiinnityspultti oli sitten poistunut siinä aiemassa "töyssyssä". 20km kotiin "vihreässä" aallossa valoissa käkkärillä ja liikennettä ennakoiden.
Ne sisälokarit S4 b5 on muodoltaan lähes identtiset Passatin kanssa, mutta ei sitten kuitenkaan :) Kiinnityskohdissa on puutteita, mutta kassellan jarrut ensin, kun vesisade päättyy.
Lopultakin sain aikaiseksi asentaa uuden bensapumpun. Matolaatikkoon letkutin >1.5bar ahtoa. "Kevyessä" kenttäkokeessa persdynolla mitattu mukavaa "repimistä" kiihdytyksessä. Alavääntöä ei ole lisätty, kun ralattelen edelleen vakio 5v askilla. 4:n tonnin tietämillä lähtee kovemmat ahdot, muuten vakio rs4 kartalla. Kiihdytyksessä tuo toimii hyvin, kun isompaa pesään pistäessä on aina 4Krpm ainakin lasissa. A6:sen syrjäytettyyn mottiin olisi tarkoitus rakentaa 3L kampuralla RS6 tai Tial ahdettu kulkine. Sillä olisi tarkoitus piristää passattia lopullisesti. Tällä mennään toistaiseksi.
Huomasin uuden ongelman polttoaineen riittävyydessä. Max väännöllä n.4Krpm ja isommalla vaihteella nopeasti lämä pohjaan, niin E85:lla menee laihalle. Onko se polttoainelinja tulppana, kun kevyemmällä kaasulla pysyy seos? Pienemmällä ahdolla ei ole ongelmaa ja 98:lla toimii.
Heti vaihdon jälkeen pelasi loistavasti, mutta nyt on alkanut venkoilemaan. Täytyy taas kerran kaivella pumppu pois ja tarkistaa josko oisi jälleen pohjannut eli sihti tukossa. Mitä tuohon enää voisi kokeilla, kun 044 ei sovi tankkiin?
Eli ymmärsinkö okkimin relevirityksen oikein; liittimeltä 30 vedetty sulakesuojattu (jokin inline fuse?) järeämpi +johdin erilliselle bensapumpun releelle (ei siis releelle 372), joka sijaitsee takapenkin alla. Siitä samalla johtimella sitten bensapumpun +liittimelle asti. Lisäksi järeämpi -johdin bensapumpun -liittimeltä mahdollisimman lähelle auton runkoon kiinni. Erillisen bensapumpun releen ohjaus sitten alkuperäisellä bensapumpun releellä vanhoja bensapumpun syöttöjohtimia hyväksikäyttäen?
Jos näin, niin mitä tehorelettä/kantaa olette hyödyntäneet? Ja mikä on paras kohta maadottaa bensapumppu?
Comment