Aika samaa se kulutus on 2.8/2.7. Ajoa on vasta reilu 1000km:ä takana. Kaupunkia pääasiassa ja reipasta motariajoa. Katsotaan miten pitempi matka-ajo sujuu, kun tulee taas pohjoisessa pyörähdettyä. Pitäisi nyt yrittää vaihtaa 044 pumppu ja siirtyä E85:seen. Täytyy kulmaliitin hommata, kun ei sovi suoraan. Sihtikin pitäisi saada vielä jostakin... Suurempien välijäähyjen vaihto saa jäädä myöhemmäksi, kun menee aika näpräilyksi. Täytyy lopultakin inventoida remmisetin osat ja pistää myyntiin täydellinen 2.8 30V virityspaketti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Joo, käväisin siellä aiemmin, kun penkki oli juuri asennettu. Tuskin keskeneräistä projektia kannattaa penkittää, kun välijäähyt ja bensapumppu toimii äärirajoilla tai ylikin nyt. Takki aika tyhjä uusiin asennuksiin, joten nykyisillä mennään toistaiseksi. Talveksi voisi ahtoja tiputtaa ja yrittää saada Torseni perään valmiiksi. Valitettavasti oma budjetti on rajallinen, joten sillä mennään. Kun on kyse käyttöautosta, niin täytyy pitää välillä ajossakin. Katsotaan miten riittää intoa A6:sen remppaan vai pistänkö myyntiin.
Comment
-
Muistaakseni 70€/veto. Polttelee kuitenkin 044 asennus ja E85 vielä ennen talvea, joten mistä saisi banjon, mutterin ja imusuodattimen "halpaan" hintaan? Itsellä nykyisessä kokoonpanossa pullonkaulana on ebay välijäähyt. En tiedä auttaako nuo orkkis RS4 välijäähyt sitten yhtään. 040 riittää ripeään vetoon, mutta en tiedä riittääkö enää sakkaamaan tarvittaessa. Motarilla kovassa vedossa seos pysyy kyllä, mutta ei ole ollut enää tarvetta sakata, kun ahtovuoto tuli korjattua.
Alatukivarsi tuli tänään lopultakin vaihdettua ja toista autoa hinattua n.30km:ä. Naputus oli kadonnut ja kytkin piti, joten nyt ei viitsi vielä valittaa lisää.
Comment
-
Nuo nämä välijäähyt sitten on. Halvemmaksi tuli ebayn kautta, samoin kuin XS-imuputket.
Löytyyköhän RS4 coolereille letkuja näitä halvemmalla? Alkaa vaan sitten hinta olla samoissa näiden kanssa. Kummat lie sitten paremmat? Ilmastoinnin letkujen uusiminen maksaisi n.350€. Siinä tulee jo jäähyjen päivitykselle hintaa.
Comment
-
2.8:sin letkut ovat lyhemmät ja ne meni välijäähyn kohdalta. Jouduin taivuttelemaan putkia reilusti, että sai kennon kohdilleen. Itsellä taitaa jäähyt olla vielä alempana, kun ei meinannut saada pohjapanssaria paikoilleen. Suuremmat coolerit pitäisi saada ylemmäs, mutta silti letkut on vaihdettava tai jatkettava.
Aika suolainen hinta oli "tarjouksessa", jonka paikallinen korjaamo antoi. Eikös pelkkä letkujen tulppaaminen riitä ja ettei käytä kompuraa, jos ottaa ilmastoinnin pois käytöstä?
Comment
-
Tämä osio toimii taas ostoa paremmin eli puuttuvat komponentit tulee piakkoin ja hintakin sopiva :) Ainakaan vielä ei ole ollut ongelmia 01A:n kanssa, vaikka olen kyllä innostuksissa ja varsinkin märällä yrittänyt kurittaa kunnolla. Toki vasta vajaa 1.5tkm:ä takana swapilla... Mietiskellyt että, kuinka alas tuota romua kannattaa tiputtaa? Kun kulmat säädättää, niin olisi sopiva pelivara talveksi ja kesäksi, jos joutuu ruuvaamaan.
Comment
-
Jäähdytysnestettä on katoillut taas ja aloin jo pelätä, että kansi paskana. Lämmityslaitteesta kuuluva lorina ja nesteen tuoksu kylmällä koneella, kuitenkin viittasi muuhun. Tänään oli sitten lätäkkö auton alla jäähdytysnestettä. Viaksi paljastui (onneksi) irronnut lämppäriletkun liitos. Toinen auton orkkis letku ei sopinut suoraan uuteen mottiin, joten jouduin katkaisemaan ja liittämään uuden. Paikka vaan on niin perseestä, että kädet verillä piti taas parsia kasaan. Samasta paikasta vuoti asennuksen jälkeen aiemminkin. Siinä olisi Kallelle vielä yksi artikkeli pukin konttiin eli lämppärin letku ;) On vaan niin perse vaihtaa uuteen vai onko?
Comment
-
Yrittelin vaihteeksi taas asentaa 044:sta, mutta ei sovi edelleenkään. Banjon mutterin verran on liian korkea. Poistin asennuskehdosta mustat muoviset palat, mutta en saanut silläkään painettua pumppua tarpeeksi alas. Onko tuohon olemassa kulmaliitintä/matalampaa asennusta? Yritellyt kierrellä muutamissa hytikkä liikkeissä, mutta ei ole vastaan tullut sopivaa liitintä.
Comment
-
Tarkoitus on juurikin poistaa takaisku ja saada lähtemään pumpulta suoraan sivulle. Kehto on b5:sen ja se käy suoraan. Kun vertaan 040:aan, niin kehdon kanssa ui samalla syvyydellä. Yläosasta vaan 044 pumppu on korkeampi. Pelkällä banjolla sopii kansi kiinni, mutta mutterilla ei.
Edit: HYTARilta löytyi sopiva banjopultti, mutta sekin meni tilaukseen :) Ihmeen vaikea löytää millikoolla sopivaa osaa. Nyt siis pitäisi sopia banjolla ja pultilla. Takaiskua en ole käyttänyt 040:an kanssakaan ja ei ole ollut ongelmaa. Perjantaina olisi alustan vaihto ja säädätys.Viimeksi muokannut Kilu7; 29.9.2015, 11:58.
Comment
-
Alusta nyt vaihdettu, mutta kulmien säätö jäi tekemättä. Löytyi liikaa väljää osaa, johon ei oltu varauduttu. Ensi viikolla sitten. Madallusta maltilliset 50mm. RS6 takavakaajan tanko oli liian pitkä keskeltä eli korikiinnitykset menee yli. Tuolla teetän uuden vakaajan. Nyt vaan tarttis saada mallikappaleen, kun oma auto pitää olla ajossa. Taistelu jatkuu 044 pumpun kanssa. Kun ei sovi, niin ei sovi. Täytyy huomenna kehto purkaa ja yrittää saada jotenkin järkevästi pumppu pysymään paikoillaan.
Comment
-
Menihän se 044:nen, kun tarpeeksi modasi. Sihdin kanssa on vain fyysisesti liian korkea. Jätin sihdin pois ja poistin kehdosta värinävaimennuspaloja, jotta sai pumppua tiputettua alemmas. Jospa ei olisi pumpun oma sihti heti tukossa. Nyt sitten aloitetaan E85:sen syöttö hiljalleen.
Comment
-
Kuvassa näkyy pumppujen erovaisuudet asennuskehdossa. Sihdin kanssa alapäät samassa tasossa.
Hyvin jäi pyöräkoteloon tilaa, joten talveksi tuskin tarvitsee mitään tehdä. Alla 235/40 18 vesisukset.
E85:sta tankattu ja lisäsin ohjelmaan polttoainemäärää 15%:a. Näin toimii täysin flexinä. Toki E85:sen hyötyjä ei saa hyödynnettyä, mutta toistaiseksi näillä mennään.
Comment
-
Comment