Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei meinannut ilmastoinnin letku yltää millään, joten jouduin vetämään coolerin edestä soimaan. Missäköhän Lahdessa voisi käydä teetättämässä uuden pitemmän letkun, niin että saisi kylmäaineetkin takaisin?
    Attached Files

    Comment


      Soita diffakselle, eiköhän se tiedä ainakin yhteyden eteenpäin :P

      Comment


        Valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä. :-P Eikös toi pitäs ihab hi-flexis onnata?

        Comment


          Traktorivaruste Laakerikadulla on toinen, Tepolta kannattanee kysellä noita harrastejuttuja.

          Comment


          • 10km:ä takana 2.7bit passatistina :) Pelkillä dp:llä tuli täräytettyä kotiin, mutta eihän tuo uusi kokemus ole. Kytkin tuntui eri jämäkältä entiseen verrattuna.
            Attached Files

            Comment


            • Hyvältä näyttää. Ahtimien kanssa ei äänetkään tainneet olla kovin pahat, vai...? :D

              Comment


              • Oli ihan miehekkäät äänet, vaikka max. 3000rpm oli lasissa eli ei viitsi turhaan ajella. Liikennevaloissa tuli lämpökääreiden käry sisään ja ulos, joten siinä oli kanssa-autoilijoille katseltavaa, kun auto huutaa ja haisee paikoillaan. Pienellä modauksella keskipätkään saa putkiston menemään paikoilleen.
                Nyt olisi sitten sisäänajettu remmisetti vapaana :)

                Comment


                • Kim hitsaili putken valmiiksi, joten pääsee aamulla autolla töihin :) Nyt voi rauhassa viimeistellä loput, kun auto on ajokunnossa. Katsotaan mitä yllätyksiä moottori tarjoaa, kun on vähän aikaa ajellut.

                  Comment


                  • Tuli ostettua moottorivikainen A6 2.7bitti, kun halvalla lähti ja olin nopea. Automaatti on, joten pelkkä kunnostus ja "normaali" virisofta riittää. Tuskinpa siitä kannattaa turhia turinoida, mutta toivottavasti passatin katsastus helpottuu paperitöiden puolesta ;)

                    Comment


                      Sinäkö sen kerkesitkin ostaa. :D Mie en kerennyt edes vilkasta ilmotusta.

                      Comment


                        No perhana, siinä olis ollut eukolle auto. Missä se oli myynnissä?

                        Comment


                          mutta toivottavasti passatin katsastus helpottuu paperitöiden puolesta ;)
                          Mutta kyllä katsastaja saattaa huomata, jos passattia meinaat katsastaa audin papereilla.

                          Comment


                          • Orimattilassa oli eli ihan nurkan takana. Kävi kyllä tosi munkki, kun sattumalta selailin nettiautoa.
                            Meinasin vaan, että nyt on paperit, mistä voin "todistaa", mistä autosta passatin moottori on kotoisin.

                            Comment


                            • Ei sujunut motin alkutaival aivan ongelmitta. Alussa jäähdytysvettä vuoti aika reilusti. Ei tullut vaihdettua o-renkaita niihin imusarjan alla oleviin vesiputkiin. Kuivat vanhat renkaat ei sitten pitäneet. Veden lisäilyä ja lämpimäksi ajoa. Hiljalleen vuoto lakkasi. Tyhjänkäynti oli epätasaista. Seos meni laihalle ja korjaus heti tappiin. Kuormalla ja täydellä kaasulla oli normaali. Painetesti ei ilmoittanut vuotoa ja tuli irroittettua töpseleitä, mutta ei apua. Huohotuksen kasasin muutamaan otteeseen uusiksi ja uusin alipaineletkut. Pistin alipainevaraajankin takaisin välijäähyn taakse. Kokeilin toista bensapainesäädintä ja sen tulppaustakin, ei apua. Evappi ohitettuna ja korkki auki. Sitten ei enää lähtenyt käyntiin kylmänä. G62 ilmoitti kylmälle motille 82c, joten se vika löytyi pian. Pistin vanhan passatin anturin kiinni. Onneksi talliin oli jäänyt E-85 käytössä olleita S4:sen suuttimia. Pistin ne motin mukana tulleiden tilalle ja sitten auto toimikin täysin normaalisti. Motin suuttimia lioittelin talven aikana useamminkin, mutta se ei ainakaan auttanut. Tuli taas opeteltua vianhakua kantapään kautta. Jako on sentään aivan priima :)

                              Kuinka pitkät korotuspalat tarvitaan bensakiskolle, kun pitäisi 630cc Dekat seuraavaksi asentaa? RS4:sen suutimia en ssanut pitämään korotuspalojen alta, kun o-renkaat eivät mahtuneet sinne. Vedetään nyt 98:lla suuttimet tapissa :) Oisko kytkentäkaaviota Eculle, niin saisi jälkijäähyn kytkettyä toimimaan. Nyt vielä RS4:sen Maffi kiinni ja voisi kokeilla, saako niitä kuulereita miten sinne sopimaan.

                              Comment


                              • Tuollainen logi tuli ajettua aloituskokoonpanolla ja 98:lla.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Esim. 6000rpm kaksi koneen kierrosta ottaa 20ms joka samalla on siis maksimi suihkutusaika yhteen täytökseen...

                                  Comment


                                  • Pitäisi vaihtaa Hitachin tilalle Boschin maffi eli täytyisi tehdä adapterikaapeli. Millä osanumeroilla saa liittimet ja mistä kannattaisi tilata? Päinvastoin olevaa kytkentää kyllä löytyy. Suuttimet tulikin jo vaihdettua 630:siin.

                                    Comment


                                    • Liittimet ostin Laakkoselta ja Maffikin tuli vaihdettua. Uutena vastoinkäymisenä Ecu tilttasi kesken softauksen. Tuota on tullut odotettua jo pitemmän aikaa.

                                      Comment


                                      • Kuinka auton OBD-liitin irroitetaan oikeaoppisesti? Onko siinä jotakin klipsuja ja lähtee vetämällä vai vaatiko purkamista? Yhteys pätkii, joten ei viitsisi jokaista ecua tiltata ja pöydällä elvyttää.

                                        Comment


                                        • Pientä näpräilyä ollut passatin kanssa. OBD-liitin oli kunnossa, mutta kiinan kkl-kaapeli vaati uudelleen juottelua. Boot modessa lähti ecukin takaisin elävien kirjoihin.
                                          Eilen pääsin nosturille ja löytyi lopultakin ongelmaa aiheuttanut ahtovuoto. N75:sen ja By bassit ehdin jo vaihdella "turhaan". No olivat alkuperäisiä, niin eipä tuo pahemmin harmita. Vaihteeksi auto toimii ongelmitta ja tuntuu ihan mukavasti kulkevankin :)

                                          Comment


                                          • Kyllä on autossa alla sellaiset elokuvarenkaat, ettei paremmalla väliä. Linglongin L688:t. Paistettu -10 ja pintaa yli 5mm:ä. Pystyy ajamaan kahvaedellä märällä asfaltilla, kuin lumella konsanaan. Koko on 235/40 18. Saakohan noita ajamalla edes kulumaan?
                                            Ennen sadekuuroa ehdin piuhoittaa PLX:ät uudelleen. Alatukivarsi pitäisi vielä vaihtaa, niin saisi lopultakin alustasarjan alle. Rae-/ukkoskuuro rajoittaa intoa projektille, joten lykätään taas.

                                            Comment


                                            • Ebay coolerit näyttää jäävän pieneksi. Pitää vissiin vähän ahtoja laskea. 98:lla mennään toistaiseksi.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Siellähän on pasuunassa grammat ihan kohillaan. Mitkäs kiinakennot siellä on? RS4 tyyppiset vai jotkut SRM kopiot?

                                                Comment


                                                • Muistaakseni niitä kaupiteltiin uppaus kennoina S4:seen vastaamaan RS4:sen kennoja. Leveys ja korkeus on sama, kuin S4:sen, mutta ovat selvästi paksummat. En nyt enää mittoja muista, mutta orkkis letkuilla kuitenkin. RS4:sen omat kennot ovat kuitenkin suuremmat. Niitä en lähtenyt suoraan sovittelemaan, kun olisi vaatinut lisää modausta ja en tiedä miten muovipuskuri olisi sopinut. Tilasin alpilta modatun pohjapanssarin, kun nykyinen ei oikein sovi jäähyjen luota paikoilleen.

                                                  Comment


                                                    Mulla oli saman mallistet Linglongin L688:t pienempänä Golffissa ja tuoreeltaankin niin liukkaat ettei mitään järkeä. Märällä asvaltilla melko surkea pito. Hyvänä puolena tosiaan se, ettei ne kulunu millään.

                                                    Comment


                                                    • Nyt kun auto tuntuu kulkevan, niin innostuksissa tulee annettua kenkää urakalla. Ihmetyttää, kun kaasuläpälle tulevat paineputket liikkuvat ulospäin, vaikka klemmarit on kiristetty tappiin. Kaasuläpältä lähti kerran Y-haara irti. Y-haara on uusi alkuperäinen. Vanha oli Loctiten massalla kiinni, mutta tuota ei ole vielä tullut liimattua. Ei kai tuo normaalia ole, kun ahtoja on ollut vain max. 1.53bar? Mitään "liukkaria" ei ole asennuksessa käytetty. 1barilla ei samaa ole ilmennyt.

                                                      Comment


                                                        Kyl siihen kannattaa samco tai 034 silikonikumi laittaa (ei nuokaan toki ikuisia ole).

                                                        Comment


                                                        • Ei noista elokuvarenkaista raaski luopua. Kun märällä sutii ja siirtyy siitä kuivalle, niin alkaa ulisemaan :) Katu-uskottavuus pitäisi olla huipussaan, kun nelivedolla mennään V6 passatilla :)
                                                          Tbb:n pistin Loctiten tiivisteliimalla kiinni, joten katsotaan, miten pitää. alpilta tuli noudettua alumiininen pohjapanssari, joten sitä sovitellaan seuraavaksi paikoilleen. Mitä enemmän tuota konetta leipoo, niin sitä enemmän hymyilyttää. Miksi passattia ei alun perin ollut tuollaiseksi suunniteltu?

                                                          Comment


                                                          • Hieno projekti. Pitkäkatto sleeper, todellinen perheenpään kehonliikutin. Kuin kulutuspuoli meni, enemmän vai vähemmän kuin vapari 2.8 V6 vs 2.7bit?

                                                            Comment


                                                            • Ei varmaan vielä uutuuden viehätyksessä kannata mittailla kulutusta. :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X