Ei meinannut ilmastoinnin letku yltää millään, joten jouduin vetämään coolerin edestä soimaan. Missäköhän Lahdessa voisi käydä teetättämässä uuden pitemmän letkun, niin että saisi kylmäaineetkin takaisin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Comment
-
Oli ihan miehekkäät äänet, vaikka max. 3000rpm oli lasissa eli ei viitsi turhaan ajella. Liikennevaloissa tuli lämpökääreiden käry sisään ja ulos, joten siinä oli kanssa-autoilijoille katseltavaa, kun auto huutaa ja haisee paikoillaan. Pienellä modauksella keskipätkään saa putkiston menemään paikoilleen.
Nyt olisi sitten sisäänajettu remmisetti vapaana :)
Comment
-
Ei sujunut motin alkutaival aivan ongelmitta. Alussa jäähdytysvettä vuoti aika reilusti. Ei tullut vaihdettua o-renkaita niihin imusarjan alla oleviin vesiputkiin. Kuivat vanhat renkaat ei sitten pitäneet. Veden lisäilyä ja lämpimäksi ajoa. Hiljalleen vuoto lakkasi. Tyhjänkäynti oli epätasaista. Seos meni laihalle ja korjaus heti tappiin. Kuormalla ja täydellä kaasulla oli normaali. Painetesti ei ilmoittanut vuotoa ja tuli irroittettua töpseleitä, mutta ei apua. Huohotuksen kasasin muutamaan otteeseen uusiksi ja uusin alipaineletkut. Pistin alipainevaraajankin takaisin välijäähyn taakse. Kokeilin toista bensapainesäädintä ja sen tulppaustakin, ei apua. Evappi ohitettuna ja korkki auki. Sitten ei enää lähtenyt käyntiin kylmänä. G62 ilmoitti kylmälle motille 82c, joten se vika löytyi pian. Pistin vanhan passatin anturin kiinni. Onneksi talliin oli jäänyt E-85 käytössä olleita S4:sen suuttimia. Pistin ne motin mukana tulleiden tilalle ja sitten auto toimikin täysin normaalisti. Motin suuttimia lioittelin talven aikana useamminkin, mutta se ei ainakaan auttanut. Tuli taas opeteltua vianhakua kantapään kautta. Jako on sentään aivan priima :)
Kuinka pitkät korotuspalat tarvitaan bensakiskolle, kun pitäisi 630cc Dekat seuraavaksi asentaa? RS4:sen suutimia en ssanut pitämään korotuspalojen alta, kun o-renkaat eivät mahtuneet sinne. Vedetään nyt 98:lla suuttimet tapissa :) Oisko kytkentäkaaviota Eculle, niin saisi jälkijäähyn kytkettyä toimimaan. Nyt vielä RS4:sen Maffi kiinni ja voisi kokeilla, saako niitä kuulereita miten sinne sopimaan.
Comment
-
Tuollainen logi tuli ajettua aloituskokoonpanolla ja 98:lla.Attached Files
Comment
-
Pientä näpräilyä ollut passatin kanssa. OBD-liitin oli kunnossa, mutta kiinan kkl-kaapeli vaati uudelleen juottelua. Boot modessa lähti ecukin takaisin elävien kirjoihin.
Eilen pääsin nosturille ja löytyi lopultakin ongelmaa aiheuttanut ahtovuoto. N75:sen ja By bassit ehdin jo vaihdella "turhaan". No olivat alkuperäisiä, niin eipä tuo pahemmin harmita. Vaihteeksi auto toimii ongelmitta ja tuntuu ihan mukavasti kulkevankin :)
Comment
-
Kyllä on autossa alla sellaiset elokuvarenkaat, ettei paremmalla väliä. Linglongin L688:t. Paistettu -10 ja pintaa yli 5mm:ä. Pystyy ajamaan kahvaedellä märällä asfaltilla, kuin lumella konsanaan. Koko on 235/40 18. Saakohan noita ajamalla edes kulumaan?
Ennen sadekuuroa ehdin piuhoittaa PLX:ät uudelleen. Alatukivarsi pitäisi vielä vaihtaa, niin saisi lopultakin alustasarjan alle. Rae-/ukkoskuuro rajoittaa intoa projektille, joten lykätään taas.
Comment
-
Ebay coolerit näyttää jäävän pieneksi. Pitää vissiin vähän ahtoja laskea. 98:lla mennään toistaiseksi.Attached Files
Comment
-
Muistaakseni niitä kaupiteltiin uppaus kennoina S4:seen vastaamaan RS4:sen kennoja. Leveys ja korkeus on sama, kuin S4:sen, mutta ovat selvästi paksummat. En nyt enää mittoja muista, mutta orkkis letkuilla kuitenkin. RS4:sen omat kennot ovat kuitenkin suuremmat. Niitä en lähtenyt suoraan sovittelemaan, kun olisi vaatinut lisää modausta ja en tiedä miten muovipuskuri olisi sopinut. Tilasin alpilta modatun pohjapanssarin, kun nykyinen ei oikein sovi jäähyjen luota paikoilleen.
Comment
-
Nyt kun auto tuntuu kulkevan, niin innostuksissa tulee annettua kenkää urakalla. Ihmetyttää, kun kaasuläpälle tulevat paineputket liikkuvat ulospäin, vaikka klemmarit on kiristetty tappiin. Kaasuläpältä lähti kerran Y-haara irti. Y-haara on uusi alkuperäinen. Vanha oli Loctiten massalla kiinni, mutta tuota ei ole vielä tullut liimattua. Ei kai tuo normaalia ole, kun ahtoja on ollut vain max. 1.53bar? Mitään "liukkaria" ei ole asennuksessa käytetty. 1barilla ei samaa ole ilmennyt.
Comment
-
Ei noista elokuvarenkaista raaski luopua. Kun märällä sutii ja siirtyy siitä kuivalle, niin alkaa ulisemaan :) Katu-uskottavuus pitäisi olla huipussaan, kun nelivedolla mennään V6 passatilla :)
Tbb:n pistin Loctiten tiivisteliimalla kiinni, joten katsotaan, miten pitää. alpilta tuli noudettua alumiininen pohjapanssari, joten sitä sovitellaan seuraavaksi paikoilleen. Mitä enemmän tuota konetta leipoo, niin sitä enemmän hymyilyttää. Miksi passattia ei alun perin ollut tuollaiseksi suunniteltu?
Comment
Comment