Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitäs noille kannattaa tehdä virtauksen parantamiseen ilman amis kuminoita?

    Comment



    • Pre-kattien tyhjennystä.




      Kevyttä muotoilua ja terävien nurkkien pyöristelyä.

      Comment



      • Vaikeamman kautta tyhjennys.


        Tää lähtikin sitten 15 minuutissa tosi helpolla.


        Hahmottelua. Koitin saada siis mahdollisimman pitkän pätkän reikäputkea vaimentimen sisälle.


        Kasaan hitsaus alkanut.

        Comment


        • Aiemmin pakosarjaa irrottaessa tuli pinnapultti mukana pihalle. Millaista lukitetta uuteen pulttiin kannattaisi pistää? Jotakin töhnää tuossa reiässä näyttää olevan.
          Attached Files

          Comment


            Loctite 243 kelpaa hyvin. Sininen väriltään.

            Comment


            • Tuo multa löytyykin hyllystä. Lueskelin vaan turbo puolen lukitejuttuja ja jäi käsitys, että jotakin eksoottista tähänkin tuleen. Kuparirasvaa taitaa mutteripuolen kierteisin tulla? Uudet mutterit sentään tilasin :) Pakosarjan<=>turbon pultit jätin tilaamatta, joten vanhoilla mennään.

              Comment


                Ei tarvitse lukitteita eikä rasvoja.

                Comment


                  Vaarnan ja kannen väliin ei kannata laittaa lukitetta. Muttereihin voi laittaa sit kuparitahnaa.

                  Comment





                  • Ensimmäinen pussillinen motonetin änkkärivillaa hujahti pohjille.


                    Tossa on puolitoista pussillista

                    Testivideon nappasin kun työstin tohon keskipönttöön noita sisäputkia.

                    Comment


                    • Sparetolta tulikin tänään jakopääsetti ja tivareita yms. Kampparin pultti tulee Carpartsilta, mutta ei ole Ma-tilaus vielä edes lähtenyt. Tilasin sieltä tänään lisää ja pyysin samaan lähetykseen edellisen kanssa. Katsotaan onnistuuko 25€ säästö. Huomenna menee auto nosturille putkiprojektia varten. Samalla olisi tarkoitus vaihtaa öljyt ja moottorilämppärin piuha. Nyt olisi taas vaihteeksi virtaa räpeltää koneen kimpussa. Kohta taas sataa kyssäreitä :)
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Kilu7; 29.1.2015, 21:51. Perustelu: Kuvan lisäys

                      Comment


                      • Tänään tuli kampuran pultti ja turboihin tiivisteet CarPartsilta. Ei sitten saatana voineet pistää samaan lähetykseen seuraavaavaksi tilattuja tiivareita, vaikka pyysin ja lupasivat. Menee lähetyskuluihin 29€x2. (Eivät kerää, ennen kuin PayPalilta tulee maksu perille ja lisäävät sen käytöstä 4€). Eli ei tulleet 2.8:sin pakosarja - ja DP-tiivisteet. Ostin kuitenkin Motonetista 3" joustopalat nykyiseen dp-projektiin. 2.7:kaan ne on jo dp:ssä kiinni. Päästöt kävin hakemassa jo nyt, mutta ei ilman kikkailua mennyt lambda läpi. E85:sen "säästö"ohjelma ei meinannut asettua alle 1.03:n. No, saatiin pienellä avustuksella läpi ;)

                        Comment


                        • Nyt olisi lopultakin jakopää kasassa. Parin pyöräytyksen jälkeen jakokin pysyi ja hihnapyöräkin on TDCssä, mitä se ei ollut, kun purkamisen aloitin. Kuusiopultteja hankittava läjä ja alettava metsästämään suojamuoveja.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Jäi nyt mieltä vaivamaan tuo jakohihnan kireys. Eli kuinka tarkistaa, että kireys on oikea?

                            Comment


                            • hihnaa kiristäessä kun vahapatruuna on vapautettu käännetään momenttiavaimella "väärään" suuntaan kiristäjän 8mm kuusiokolokannasta 15nm ja se on sitten siinä.

                              Comment


                              • Niinpä tietysti, mullahan tuo momenttiavain näyttää vain oikeakätiselle.

                                Comment


                                • Meni viikko sairastaessa ja mitään ei tapahtunut. Oli tarkoitus katsastaa auto viikolla vakiona ja laittaa putkisto kuosiin, mutta eihän niistä mikään toteutunut. Pistin Bilteman ns. viisarimomenttiavaimella jakohihnan uudelleen "momenttiin". Liekö sitten oikea, mutta yritetty on. Heitin imusarjan "valeeseen", jotta näkisi loputkin osat, mitä tarvitsee ostaa. Apulaitteiden suhteen mietin, että uskaltaako noita mukana tulleita pistä. Hapettuneet on huolella. Nykyiset vastaavat laitteet ovat myöskin alkuperäiset, mutta pinnaltaan paremmat. Tiedä sitten, kummat kannattaisi laittaa. Uusia ei olisi halua ostaa, joten millaista elvytystä/tekohengitystä startti, laturi ja kompura tarvitsee? Nyt sitten hiihtolomalle...
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Kilu7; 19.2.2015, 21:09.

                                  Comment


                                  • Nyt olisi uudet dp:t valmiit ja vaihdettu. Muuten jäi sitten vielä vaiheeseen...
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • Aikamoiset äänet autossa, kun ajelee ilman äänenvaimentimia. 3" dp:t, 200cell katit ja loppua aloitettu 2.5". Pakko oli ajoon ottaa, mutta ei tuolla viitsi pahemmin valoisaan aikaan ihmisten ilmoilla ajella ja muutenkin meinaa kuulo lähteä.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Olihan nuo äänet joo aika kovat tolleen. Eipä noin "väljät" katit kyllä vaimenna oikeen yhtään mitään verrattuna mitä kokemuksia on vakiokateista muissa autoissa ollu. Noo jos sitä huomenna saatas se keskivaimentaja paikoilleen edes. Siihen kun tehdään ne laippaliitokset ennen keskivaimentajaa niin saa sitten tuon keskipätkän maalata ja pultata lopullisesti paikoilleen.

                                        Comment


                                        • Eniten tekee tuo, että putkenpäät jäävät auton alle. Tulee kuminaa pirusti lisää, jos nyt ehkä ei muutenkaan ole hiljaisin setti tuommoinen :)

                                          Comment


                                          • Nyt on sitten koko "uusi" putkisto käytössä. Pikalenkki motarilla osoitti, ettei matka-ajossa ole liikaa kuminaa. Kiihdytysäänet ovat ainakin minun mieleen, joten olen kyllä tyytyväinen putkistoon. Kiitokset Kimille!
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Tuleekos tässä molemmat puolet koko matkan erillisinä putkina vai käykö tuossa keskipöntössä kaasut samassa tilassa? Eli onko jonkunlaista H-putkirakennetta?

                                              Comment


                                              • Kiitos kiitos. Hauska kokemushan tuollainenkin putki oli tehdä. Kokemus karttui ja taas oppi pari juttua matkan varrella. ;D

                                                Keskipönttö on samaa "tilaa", mutta on pakattu tiiviisti täyteen villaa. Sitten tossa oikeassa "x-putki" kohdassa kattien ja keskipöntön välissä on noin 15cmx2cm kohta auki puolelta toiselle jossa pääsee pulssit tasaantumaan.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja kim.kouvo Näytä viesti
                                                  Sitten tossa oikeassa "x-putki" kohdassa kattien ja keskipöntön välissä on noin 15cmx2cm kohta auki puolelta toiselle jossa pääsee pulssit tasaantumaan.
                                                  Huimissa suunnitelmissa oli ovaaliputki tuon kardaanin matkan verran, mutta tähän hätään ei ehtinyt.
                                                  Vähän oli auto jumissa akun kengän poiston jälkeen, mutta motarin hapetus palautti menohalut, niin pääsi sitten "takapihalla" kuulostelemaan kiihdytysääniä.

                                                  Comment


                                                    Okei. Kunhan kysyin. Tuohon B5:een tein kokeilumielessä koko matkan omina putkinaan.

                                                    Comment


                                                    • On kyllä siistin näköinen putki. Pitää tehdä tikusta asiaa jossain vaiheessa, että pääsee kuuntelemaan livenä...

                                                      Comment


                                                      • Pitäisi 2.7 imusarja putsata, ennen asennusta. Suuttimet ei irronneet, ilman marinointia ja pari pultin kantaa sai taas porata kaasuläpän irrotukseen.
                                                        Onko ARE:n huohotuksessa ollut ongelmia vai voiko kasata "normaalisti"? Onko tuosta alipaineletkutuksesta jotakin kuvaa, kun nuo omat kamat on aika pätkittyä osaa? Esim. mihin tuon ympyröidyn katkaistun letkun pitäisi johtaa?
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Tuo on lisäilmapumpun solenoidille menevä letku, sillä et tee mitään. Tulppaa vaan bensakiskossa oleva pieni alipainelähtö.

                                                          Eipä kait se huohotin ole sen huonompi kuin muutkaan, öljykerma ja pitkät vaihtovälit ne tukkii.

                                                          Comment


                                                          • Ok, jälkijäähyn sähköpiuha on myös liittimen jälkeen poikki. Mistäköhän sen saa liitettyä vai onko tarpeeton hökötys?

                                                            Comment


                                                              Ei ole ainakaan omassa ARE allrodissa ollut neljän talven kokemuksella huohottimen kanssa mitään ongelmia. Syksyllä varmuudenvuoksi paineilmalla puhallellut huohotinta ja öljyt vaihtuu 10tkm

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X