Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ainahan voi katsastukseen kasata oman paketin :) Minulla ei ole mitään ylimääräistä ropausta vastaan, mutta kun ei ole omaa nostinta ja useiden putkien hitsauksenkin joudun ostamaan, niin kerralla toimiva ratkaisu olisi paras. Tämä €uron projekti vaan tuppaa paisumaan. Tämähän on vain passatin piristäminen.

    Tuohon nostimeen liittyen, niin tuhosin ensimmäisen Defan vihreän kaapelin pään keväällä. Kun moottorilämmittimen pistoke on niin hapettunut, että lämpenee liikaa. En sitten kesällä muistanut öljynvaihdossa, kun pohjapanssarit poistin, vaihtaa kaapelia. Niin meni sitten toinen piuha sulaksi sisätilan lämppärin käytön seurauksena. Kestäisi pelkän vastuksen, mutta sisätila vie liikaa virtaa. Mullahan löytyy 2.8:sin ja 2.7:kan koko lämppärisatsi tallista, mutta kun ei "ehdi"/viitsi vaihtaa uutta piuhaa, kun pitää viedä nosturille. Viitsiiköhän hankkia nosturia koneen vaihdolle :)
    Viimeksi muokannut Kilu7; 12.12.2014, 23:16.

    Comment


    • Jos haluat pysyä "kahemarka" budjetissas niin tee niinku mä. Jos vaan mahdollsita niin laita poikkutuki talliin seinienvälii ja siihen ketjutalja. Hommaa 2 trukkilavaa johka laitat jonkulaiset pyörät alle. Nosta ketjutaljalla konepois passatista ja lykkää passattia sen verta taaksepäin, että pystyt laskia taljalla koneen + vaihdelaatikon trukkilavalle. Sitte vaihdat toisen mottis tilalle ja ruuvailet vaihdelaatikon kiinni. Sitten nostat paketin takas ilmaa, pukkaat passatin alle ja lasket paketin hollillle.

      Kuullostaa aika helpolle ja sitä se onki. Ainut vittumainen on vaan, se että joudut sen jälkeen taas pistää auton pukkien varaan maahan ja todella korkealle, että mahdut menemään alle ruuvaamaan koneen ja vaihdelaatikon kannakkeet, kardaaniin, etuvetarit ja putkiston takasi paikalleen ja kaikki muut tarpeelliset mitä siinä nyt sitte on kiva tehdä samalla, kun auto on "huoltoasennossa" joka nurkka ilmassa.

      Comment


      • Tai sit kasaat sen fin lavojen päälle niinku mulla oli, jos muistat kun kävit meijä tallil? Itse ostin nosturin ja on kyllä helpottanut hommia huomattavasti
        5-6 lavaa per nurkka nii mahtuu istumaa auton alla..:)

        Comment


        • http://m.motonet.fi/fi/tuote/807532/...turi-1tn-Norsu

          Pitäis pysyä budjetissa...

          Comment


          • Itelle tuli juurikin tuollainen Motonetin norsu hankittua, voin tarvittaessa liisata.

            Comment


            • Minulla on tuo Motonetin moottorinosturi. Auton nostoon välineitä tarvitsen. Tuo Jessen idea on kyllä ollut mielessä autokatokseen. Talli on täynnä tavaraa, joten siellä ei ole edes tarkoitus mottia irrottaa.

              Comment


              • Ja Markohan tietää mistä numerosta apuja saa jos tarvis lavoille :)

                Comment


                • Käyköhän kyseinen osa passattiin? Pitäisi samaan konkurssiin yrittää haalia kaikki tarvittava. Ja onko millaista kokemusta osasta?

                  Comment


                    Vakio rs6 vakaaja on kanssa vaihtoehto.

                    Comment


                    • Oliko sinulla sellainen? Pistitkö miten "alakertaa" uusiksi motin päivityksen kanssa? Itse nyt lähden liikenteeseen vakioilla osilla voimansiirron suhteen ja päivitetään tarvittaessa. Kun ei ole tarkoitus kilpaa ajaa, niin vakiolla vaihteistolla on tarkoitus mennä, vaikka vauhdit jää n.275km/h. Vääntöhän varmaankin rikkoo, jos ottaa liian alhaalta voimaa.

                      Comment


                      • Noi A/S4:n takavakaajat on muistaakseni taivutuksiltaankin aika erilaiset verrattuna passattiin/A6:een, liekkö menevät ollenkaan ristiin? Passatissa ja A6:ssa taivutukset kokolailla samat, mutta pituuksissa pieni ero. Olikos Jukalla entisessä(?) bit passatissa juuri tuo RS6 vakaaja? Mulla olis muuten A6 sport vakaaja jouten ;)

                        Comment


                          A6/rs6 takavakaaja käy passattiin kun poistaa rinkulat joihin koriin kiinnittyvät puslat vastaa ja kiinnittää linkkitangot toiselle puolelle vakaajaa kun normaalisti. Mulla oli linkkitangot uniballeilla tuon vakio rs6 vakaajan kanssa ja sanoisin, että kannatta se ensin kokeilla jos varsinkin ebaysta halvalla sellaisen löytää.

                          Comment


                          • Täytyy olla ihmeissään palstan osto-osiosta. Alle vrk:ssa tuli kaupat vakaajasta ja muusta :)
                            Lahtelainen Vag-harrastaja nimim. Dubsonic otti hoitaakseen putkiston hitsauksen. Käytiin paikan päällä läpi suunnitelmia ja pistetään vielä nykyiseen kokoonpanoon 3" DP:t ja 2.5" catback. Nyt saa ne laajakaistat ja näkee, missä mennään. Tulee seuraavalle omistajalle loppuun viilattu paketti :)

                            Ihmettelin jo pari viikkoa aiemmin, kun ns. veto oli aika puutunutta. Vaihdoin ilmanputsarin ja avot! Olihan se aika likaisen näköinen, mutta en olisi uskonut vaikuttavan noin paljon. Taas ainakin hetken kulkee :)

                            Comment


                            • Nappasin sitten minäkin öljypohjan pois. Tässä näyttäisi olevan tiivistekin. Sihti olikin ihan ok. Jos tuon ylemmän pohjan vielä irrottaa, niin olisi kyllä kätevin kipata motti ympäri. Väkisellä on sitten aika ylä-/alapainotteinen kiinnitys pukissa, joten noinkohan pysyy kasassa? Äskenhän se katollaan jo oli, mutta kiinnitys oli alempana.
                              Attached Files

                              Comment


                                Kyllä se mulla on kestänyt.

                                Comment


                                • Itse mietin sitä kiinnitystä kans ja jätin 2 ylintä pulttia paikalleen pukissa ja otin moottori nostimen kaveriks vielä varmistamaan. Eli siis itse vaihdoin kyljellään tiivistysaineet väleihin.. Hyvinhän tuo onnistu. Olis mennyt pelkällä pukillakin todnäk.

                                  Comment


                                    Ei sitä pukkia kannata kiinnittää öljypohjaan ollenkaan, kaikki vaan lohkoon.

                                    Comment


                                    • Nyt on sitten ylempikin irti. Taitaa olla helpompi asentaa lämppärin vastus paikoilleen tässä asennossa.
                                      Huomenna viikoksi pohjoiseen, joten hommat seisoo taas vaihteeksi..
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Tässä olisin aloituskuva kamoista joita olisi tarkoitus käyttää hyödyksi tuossa tulevassa putkistossa.


                                        Takavaimentajat lävistetään 60mm reikäputkella. Sama resepti varmaan keskivaimentajallekin. Pre-katit tyhjäksi ja pientä porttausta pakosarjan laippojen yhteydessä oleviin supistuksiin.



                                        Rälläkän teräsharjalaikalla lähtee vielä ihan kivaksi noitten vaimentimien pinta. Jännää sekotusta nää orkkisputket. Jotkut kohdat on jotain rosterin tapaista ja jotkut osat taas ihan peruspeltiä.

                                        Comment


                                          Miksi ei suoraan uusia vaimentajia vanhojen tilalle? Albumissa näkyviä esikatteja tuskin kannattaa käyttää, niiden laipat ei sovi turboihin.

                                          Comment


                                          • DP:t tulee nykyiseen kokoonpanoon ja niihin tulee lopultakin laajakaistat. Mullahan on 2.7:kaa varten 3" dp:t jo valmiina. Putkiston loppuosaa tulee käyttöön nykyisessä ja seuraavassa kokoonpanossa. Nuo vanhat vaimentimen kotelot ainakin istuu alle ongelmitta ja leimat löytyy katsurille. Katit olivat kuulemma saapuneet maanantaina, joten kun reissusta kotiudun, niin päästän sovittelemaan osia.

                                            Comment


                                              Saa olla aika mulkero katsastusmies jos ei kelpuuta tavallisilla tarvikevaimentimilla olevaa autoa.

                                              Comment


                                              • Joo en itekään olisi siitä huolissaan. Keskivaimentimen kohtalo on vielä vähän mietinnässä. Ei ole enää ihan priima. Siihen kun laittas kaksi pientä rst vaimenninta niin pääsisi aika paljon pienemmällä työllä ja kustannuksella.

                                                Comment



                                                • Pre-kateista pätkästy ylimääräset pois.


                                                  Keskipönttö hieman hapettuneena.


                                                  Huonot kohdat pois leikattuna niin alko näkee ton rakennettakin paremmin. Vittumainen monikerros systeemi.


                                                  Yksi sisäputki irroitettuna.

                                                  Comment


                                                  • Öljypohjiin pistin Permatex Ultra Black ja Defan proppuun Plastic Padding Gasket. Putsaillaan pintoja myöhemmin.
                                                    PLX DM-6 Gen 4 laajakaista tilattu.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Sen verran tiukassa oli 1Bankin hammaspyörä, että nokka pyörähti ulosvetäjää kiristäessä. Kuinka tuon nokan saa helpoiten taas jakoon?
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Jos venttiilikoppa on irti niin lenkkiavaimella nokka-akselista kääntäen. Voi sen sillä nokkien lukitusraudallakin kääntää.

                                                        Comment


                                                        • Ite väänsin sopivalla raudalla vain takasin kun pari kertaa teki saman.

                                                          Comment


                                                          • 22mm kiintoavaimella nokan päästä meni hienosti. Tulipa esitettyä tyhmä kysymys jälleen. No, ensi kerralla sitten muistaa :)

                                                            Comment


                                                            • Ihan vaan huomioksi muillekin jos avaatte/tyhjennätte esim. tollasta vakio takapönttöä niin laikatkaa se halki heti siitä prässisauman yläpuolelta. Saa sisuskalut irti 15 minuutissa. Tosi iisi homma. Ekan pöntön kanssa tappelin siitä jo vain ylälaidasta avatusta aukosta 2 tuntia pieninä silppuina sisuskalut ulos.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X