Okkimin kertomalla tavalla sain viimeksi tuon pultin irti kohtalaisen kivuttomasti. Tai räikällä väänsin pultin kannan poikki ja sen jälkeen tarjosin pulttipyssyä mutterille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Ensimmäinen kerta, kun näin vaikeaksi meni tukivarren vaihto. Tosin tähän autoon ei ole 4v/65tkm:n aikana alustaan tarvinnut kajota. Jarrut fiksailin n.1.5v aiemmin, kun takaa oli kaikki jumissa. Odotellaan nyt kauppojen aukeamista, niin sitten pääsee tuonne vesisateeseen hommiin. Mielellään tuon tänään kasaan saisin. Tosin ei ole uusia pulttejakaan, pelkästään kilopultteja. Osan mukana ei tullut ja ei ollut varaosaliikkeessäkään. Ei kuulemma ole tarvetta vaihtaa, niinpä. Kait niitä kilopultteja voi hetken käyttää, kun vaihtaa paremmat sitten tilalle?
Comment
-
Sattuneesta syystä ei tänään kaupat olleetkaan auki, joten homma jäi kesken. Niputin auton kasaan, kun tuli sateeseen taukoa. Kaipa tuolla voisi muutaman kilometrin työmatkan ajaa, kun tukivarsia en saanut irti, vaikka pultti on poikki. Vetarin suojakumi oli jo pahasti pykinyt, joten uusi on laitettava ja samalla voisi tuon toisenkin tukivarren vaihtaa.
Comment
-
Ei lupsahtanut pois :) Kävin hakemassa kunnon poranterät ja nyt on pultti poistettu. Kiitoksia vihjeistä. Tilasin tänään etummaisenkin tukivarren ja vetarin suojakumin. Pistin uusilla pulteilla kiinni ja kokeilen viikonloppuna uudestaan. Ei muuten irronnut vieläkään nuo tukivarret, mitähän väkivaltaa tuohon tarvitaan?
Comment
-
Vaihdoin yhteen C5:een viime syksynä tukivarret. Kosaanilla piti ottaa pultti irti, mutta ei väliä, koska kaikki tukivarret meni vaihtoon. Putsasin reiän puhtaaksi ja laitoin reilusti tahnaa. Viikko sitten samasta autosta vaihdoin vetarin kumia, niin sai pajavasaralla hakata pulttia pois. Eli eipä se kuparitahna/keramiikkatahna (en muista kumpaa) näköjään paljoa auta.
Comment
-
Vähän OT mutta onkos noille pulteille jotkut kiristystiukkuudet?
Itse olen kiroillut muutamaan kertaan kun on joutunut jonkun vaihtamia tukivarsia irroittelemaan. Parin metrin varrella saanut napsautella auki...
Pointtina siis, että jos ne pultit vetää kiinni aivan älyttömän lujaa, niin eihän ne sitten irtoakkaan.
Omilta jäljiltäni pultit on ollu ihan inhimillinen avata. Ja repia pois.
Comment
-
Ihan sama kuinka kirjälle vedät ne. Muistaa käyttää vaan wuthi nivelvaseliinia ja niin että 6 kiloa lentää lattialle, silmille ja naapuriin ku vetää pultin kiinni. Vaikka ollu usiamman vuodenki pultti niin kiriällä, ku tohtinu vetää niin ylimääräisen vaseliinin päälle on kertyny vaan rapakerros joka on suojannut korroosiolta pulttia kaikki nämä päivät aukaisu päivää varten :)
Ei oo ainakaa vielä pettäny mua :-) Tätä käytän joka paikkaan joka vähänki arvelluttaa. http://tuontitukku.fi/tuote/wurth-vo...4011231823081/
Comment
-
Tuolla on hyvät videot tukivarsien vaihtoon
http://www.fcpeuro.com/products/vw-a...4d0498998m-1-2
Comment
-
Tuo meikäläisen Alfamerin kirja sanoo etuvedolle, ylätukivarret kannakkeeseen, vaihe1: 50nm, vaihe 2: 90 astetta. Ylätukivarret olkatukeen: 40nm. Kait ne nelivedolle samat käy. Siinä kyllä neuvottiin selkeästi vaihto yms. Ohjeiden mukaan yritin tehdä, mutta toteutus ei mennyt putkeen.
Comment
-
Vaihteeksi palasi taas usko omaan tekemiseen. Pistin aiemmin kuparitahnaa uusiin pultteihin, sekä tukivarsien kiinnikkeen uraan, Nyt tukivarret lähti kevyesti tuurnalla napauttamalla. Muutenkin homma meni jiiriin opetusvideota paremmin. Ehti UPSin pimutkin käymään pihalla moikkaamassa. Eivät kuulemma ehtineet kahville, vaikka nätisti pyysin. No jättivät kuitenkin paketin.
Comment
-
Tarkoituksella käänsin noin. Aiemmin kääntyi vain mutteri, pultti ei liikahtanutkaan. Ajattelin, että saan tuon alapultin paineilmavääntimellä paremmin pihalle nykyisellä tavalla. Yläpulttien kanssa ei ollut ongelmia ja iskarin pultin käänsin myös kanta ulospäin. Nyt ei sopinut tulemaan pois, joten joutui katkaisemaan.
Comment
-
Sanon nyt omankin kokemuksen noista pulteista. En tiedä milloin kukaan on aukonut noita omasta autostani mutta itselläni ei ole ollut ongelmaa irti lähtemisessä. Tätä ihmetellyt kaverikin joka joskus volkkarilla asentajana ollut. Purkki WD40:ä kaikkiin pultteihin ja muttereihin ennen asennuksen aloitusta on yleensä kyllä auttanut ennakoivasti.
Comment
-
Suoritin vuosihuollon Pessiin. Vaihdoin öljyt ja pesin suuttimet. Akselissa ei tuntunut välystä, joten laakeri on varmaankin OK. Ruuvin siivet/lavat näyttivät sileiltä, joten ei tuo vaparisuodattimen kokeilu ole pahemmin seulomatonta soraa koneeseen työntänyt. Suuttimet olivat aika paskaiset, vissiinkin öljyä se töhnä oli. Huljuttelin suuttimet 98:ssa ja lika lähti sillä. En enää aio noita lämpöantureita ja cooleria tuohon väsäämään, kun tuo tuleva projekti on vaiheessa. Mieleistäini tarjousta en ole ahtimesta saanut, joten pönttö viikonloppuna takaisin keulaan. Ihan hyvä asia, kun ei ole katsastuskelpoinen laite, niin tulee vähän huoltoakin tehtyä.
Comment
-
Oikea takagummi kuluu toisia enemmän, tosin tiedostettu jo aiemmin. Auto on aikoinaan saanut "pusun" kyseiseen kulmaan. Edellinen omistaja ei tietenkään ollut asiasta kuullut, vaikka oli kyseisen lafkan työntekijä eli avk pirkkala. Nämä on "näitä" juttuja. Hinta oli kohdillaan, joten ostin auton. Noita vianorin juttuja lueskellessa, niin missäköhän Lahdessa voisi saada ongelman hoidettua. Katsastuksessa ei löydy mitään väljää takapäässä, vaikka kerroin jo ongelman sinne mennessä.Viimeksi muokannut Kilu7; 28.5.2014, 19:42.
Comment
Comment