Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pitää varmaankin hommata laajakaista lambda, jotta saa seoksen säädettyä riittävän paksulle, kun imuilmaa en uskalla ruutalla lähteä viilentämään. Seoksenhan tuossa on pakko mennä persiilleen, kun ahtoilman lämpöjä ei vaparissa mitata. Oiskohan tästä tarkoitukseen sopiva? Piti nyt Antilta tilata softapäivitys ongelman ratkaisemiseksi, joten jatketaan säätöä.

    Comment


      Tämmöinen asennettiin vastikään serkun corvetteen ja erittäin soiva peli! http://shop.mamasan.fi/product/show/...akaista-lambda

      Comment


        Suosittelen kyllä seos tai egt mittaria, ennenkuin sulatat motin pitkissä vedoissa.

        Comment


          Mulla on rapsakassa ollut tuo Innovate nyt pari vuotta. Oikein soiva peli on sekin ollut.

          Comment


          • Tuo PLX näyttää kyllä hyvältä ja EGT:kin näyttäisi siihen olevan tarjolla. E85:lla auto toimii 98:a selkeästi paremmin. Enpä arvannut noiden lämpöjen noin reilusti nousevan "pienen" lisäahdon myötä.

            Comment


            • Kyllähän tuosta on paremmaksi pistettävä, vaikka ei tuollaista vaparisuodatinta itsellä olekaan :)

              [ame=http://www.youtube.com/watch?v=ESJCYC-9GmI]tuosta[/ame]

              Comment


              • Tuli nyt letkutettua päivitetty softa, näköjään ver.27 :-) Etanoli ym harrastusten myötä on ollut NefMotolle ja VagComille käyttöä. Vaparissa kun tuota ahtolämpöanturia ei ole, niin eipä ole sitä korjauskarttaakaan. Softassa pyritty muilla konsteilla takaamaan seoksen "paksuus" kuumalla ilmalla. Olisihan noita testivetoja parempi tehdä penkissä, kuin tuossa "takapihalla". Alkaa asfaltti loppua kesken ja nurmikko tulee pian vastaan :-) Onnistuneessa vedossa kierrätin 4:lla 7000rpm:ään, ennen kuin vaihdoin. Ja 5:lla oli karvan yli 260 lasissa, joten tod.nopeus oli n.250, kun jouduin keskeyttämään. Kierroksia ei tullut vilaistua, kun oli kiirettä kabiinissa. Pitää nyt katsoa, josko tässä joskus pystyisi softapäivitystä testamaan. Ahtoilman liiallista lämpenemistähän se ei toki estä, mutta jospa liikkuisi paremmin.

                Comment


                  Chigagossa on vissiin pihat vähän isompia... :)

                  Comment


                    Siirrä se imulämpöanturi imusarjaan nyt ihan ekaks. Näin sytkänsäätö toimii kuten ajateltu ja lisäksi näet diagnostiikasta kuinka tajuttomaksi ne lämmöt kohoavat.

                    Kyllä siellä siis korjaus on imulämmön mukaan vaikka ei olekaan tehtaalla ahdettu.

                    Comment


                    • Ok, kiitos avusta. Yritetään seuraavaksi. Mutta riittääkö kartat? Loadit loppuu vaparin kartalla 100:aan, toki joita nyt on jatkettu 2.7bitin mukaan. Tuolla 2.7 linjalla on menty aika pitkälle tähän asti ja sitähän tässä nyt testataan, vaikka imuanturi on ns.väärässä paikassa. Seosta pusketaan rikkaammalla noilla korkeilla kierroksilla.
                      Viimeksi muokannut Kilu7; 5.10.2013, 20:48. Perustelu: teknisiä kysymyksiä

                      Comment


                      • Eipä tuohon Pessiin viitsi alkaa reikiä porailemaan antureille, joten heitin anturin kokeeksi ahtimen taakse. Anturin ollessa imuputkessa lämpötila on 17c, vaikka miten leipoo. Uudessa sijoituksessa konetilaan lämmöt nousivat jo n.50c, joten varmaankin lähempänä ahtoilman lämpöä nyt. Ei toki vastaa sitä, mutta voi logitella lisää. On tämäkin touhua...
                        Attached Files

                        Comment


                          Ei vastaa lähellekkään ahtoilman lämpöä. Tuossa kohtaa kun ei kukaan puske ilmaa väkisi mihikään.

                          Comment


                          • Ei tietenkään, mutta lähempänä oikeaa se on, kuin 17c. Eipä tässä ole vielä ehditty katsella, mihinkä nuo vaparin kartat edes riittää. Logitetaan nyt, että muuttuuko mikään missään? Helpointahan tässä olisi pistää tuo orkkisratas takaisin ja jatkaa köröttelyä noilla jo penkitetyillä tehoilla, mutta ei voi vielä luovuttaa.

                            Comment


                              Itse kyllä tekisin kunnon paikan tuolle anturille. Ihme ettei ole tuon valmistuksessa otettu huomioon.

                              Comment


                              • Millaista paikkaa ja ratkaisua ehdotat?

                                Comment


                                • Ei muutaku se anturi imusarjaan kiinni. Nyppäät sen eaton m62 pois, otat imusarjan käteen ja alat poraileen sopivaan paikkaan reikää sille anturille.

                                  Comment


                                  • Mikäköhän on "sopiva" paikka? Ei tuosta nyt reikäjuustoa ole tarkoitus tehdä. Pakettia en irroita ennen katsastusta, joten jos softalla ei saa halutusti toimimaan, niin ahtoja rajoitetaan. Eli pistän alkuperäisen rattaan takaisin tai testaan vielä 2.9 tuumaista. Nytkin auto pelaa ihan ok, kun ei täysillä kuumana aja. Viileänä toimii silloinkin.

                                    Comment


                                      Juurikin niin. Sinne anturi mihin se kuuluu. :) Johonkin missä ahtoilma kulkee.

                                      Comment


                                        Teet anturille paikan vaikkapa johonkin imusarjan haaraan.

                                        Tee itseasiassa ihan erilliselle imulämpömittarin anturille paikka sinne, niin näet paremmin mitä ahdetussa lämmöt ovat ;)

                                        Comment


                                        • Pitää katsoa paikkaa, kun otan pömpelin pois. Nyt siirsin lähemmäs pakosarjaa, näin arvot nousivat. Eipä tuo anturin asentaminen poista sitä tosiasiaa, että nuo ahtolämmöt ovat varmasti liian korkeat. Katsotaan nyt miten nuo kansipahvit kestää...
                                          ----------------------
                                          Vähän lisää eli auton softahan on vaparin, jonka mottia sitten ahdetaan. Kuinka moottorinohjaus reagoi, jos imuputkeen tulee tieto esim. 80c lämmöistä? Tuskin ainakaan säätää lisää ilmaa, ennemminkin uskoisin kaasuläpän sulkeutuvan. Jos olen väärässä, niin korjatkaa. Ainut etuhan tuosta imusarjaan asennetusta anturista on se, että tietää oikean ahtolämpötilan. Samaa kuin pakolämmöistä eli tieto lisää tuskaa. Tuossa omassa virityksessä ideana on vain, että moottrinohjaus tietää ilman olevan kuumempaa, kuin normaalisti.
                                          Viimeksi muokannut Kilu7; 6.10.2013, 21:04.

                                          Comment


                                          • Suoritin nyt testivedon päivitetyllä softalla. Eipä Maffi kyykännyt 260:n jälkeen, 261.03g/s kuumalla koneella. Siirsin tuon lämpöanturin lähemmäs pakosarjaa. Täytyy varmaan viritellä potikka, jolla "huijaan" lämmöiksi 80c. Katsotaan älyääkö tuo ecu sitä oikein. Jos älyää, niin kait se sitten pakko imusarjaan istuttaa. No eteenpäin mentiin.
                                            Viimeksi muokannut Kilu7; 9.10.2013, 19:46. Perustelu: Otin tuon m:n sekunnin edestä pois, jottei mene överiksi :)

                                            Comment


                                            • Teippaa se nyt mielummin vaikka lohkon kylkeen niin saat aika liki 90 astetta tai kohdasta riippuen pikku tutkimuksella vähän enempi tai vähempi. Pakosarjan lähellä pitäminen on vähän erikoisen kuulosta puuhaa, veikkaan että ajoviima vaikuttaa lämpötilaan aika reilusti.

                                              Comment


                                              • Ajoviima tiputti 57c:stä 34c:hen. Tuo anturin piuha on vaan niin lyhyt, ettei sillä pahemmin kikkailla. Anturi oli suunnattu pakosarjalle päin. Pitää paremmalla ajalla jatkaa kokeilua. Täytyy rakennella jatkopiuha ja ostaa säätövastus. Katsotaan ehtiikö vielä ennen liukkaita tekemään reilumpaa nykäisyä. Tuntuu tuo auto kuitenkin ihan mukavasti nyt liikkuvan. Tietenkin riippuu, mihin vertaa :)

                                                Comment


                                                  Kyllä tuo nyt ihan kikkailua on kaikenkaikkiaan. Järkkää se sinne imusarjaan jotenkin. Sytkäennakon korjauskartta imulämmön mukaan on ahdetussa aika olennainen juttu. Sama kartta on sinunkin boksissasi olemassa ja käytössä.

                                                  Comment


                                                  • Ok, pakkohan se anturi sitten imusarjaan on istuttaa. Tietäsi vaan, että missä se tuossa olisi järkevin paikka? Pelkona on reikäjuusto.

                                                    Comment


                                                    • Noh, odota sinne katsastukseen niin saat sitte rauhassa tehdä yhden reijän imusarjan siitä. Harjottelet vaan aluksi porailemaan sen anturin johku vastaavaan kappaleeseen kiinni niin on hyvä lähtiä kokoneena konkarina sitä pessin imusarjaan :)

                                                      Imusarjasta vaan hyvät kuvat tänne niin eiköhän joku osaa sanoa missä sille hyvä paikka on :)

                                                      Comment


                                                      • Kun pidetään mielessä, että kyseessä on ruuviahdin, niin ahtopuolella anturin pitäisi jäädä seinämän sisään, muuten ruuvi vie sen mennessään. Jos käytetään alkup. anturia, niin ainoa paikka on kaasuläpän ja ahtimen läpän välisessä kaulassa, jonne tulee letku bensapaineesta ja huohotuksesta. Anturi on imukanavaa itempi eli tulisi ulos. Liitteenä kuvia anturin mittakaavasta ja ahtimesta.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Ei sitä mihinkään kaasuläpän ja ahtimen väliin laiteta, vaan ahtimen ja imuventtiilin väliin. Laita vaikka imusarjan alapintaan jos sinne mahtuu, ja anturiosa pitää olla siellä imusarjan sisällä, ei missään seinämän sisällä.

                                                          Comment


                                                          • Niinpä, jos mahtuu. Sehän selviää vain imusarjan irroituksella ahtimesta. Helpottaisi jos löytyisi fyysisesti pienempi anturi samoilla resistansseilla. Tarkoitin tuolla seinämän sisällä olemisella läpi menevää kanavaa, jossa anturi sijaitsee. Eiköhän se lämpö sielläkin ole?

                                                            Comment


                                                              Mitenkäs tuohon nuolen kohdille, onko siinä tilaa?
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X