Pitää varmaankin hommata laajakaista lambda, jotta saa seoksen säädettyä riittävän paksulle, kun imuilmaa en uskalla ruutalla lähteä viilentämään. Seoksenhan tuossa on pakko mennä persiilleen, kun ahtoilman lämpöjä ei vaparissa mitata. Oiskohan tästä tarkoitukseen sopiva? Piti nyt Antilta tilata softapäivitys ongelman ratkaisemiseksi, joten jatketaan säätöä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Tämmöinen asennettiin vastikään serkun corvetteen ja erittäin soiva peli! http://shop.mamasan.fi/product/show/...akaista-lambda
Comment
-
Tuli nyt letkutettua päivitetty softa, näköjään ver.27 :-) Etanoli ym harrastusten myötä on ollut NefMotolle ja VagComille käyttöä. Vaparissa kun tuota ahtolämpöanturia ei ole, niin eipä ole sitä korjauskarttaakaan. Softassa pyritty muilla konsteilla takaamaan seoksen "paksuus" kuumalla ilmalla. Olisihan noita testivetoja parempi tehdä penkissä, kuin tuossa "takapihalla". Alkaa asfaltti loppua kesken ja nurmikko tulee pian vastaan :-) Onnistuneessa vedossa kierrätin 4:lla 7000rpm:ään, ennen kuin vaihdoin. Ja 5:lla oli karvan yli 260 lasissa, joten tod.nopeus oli n.250, kun jouduin keskeyttämään. Kierroksia ei tullut vilaistua, kun oli kiirettä kabiinissa. Pitää nyt katsoa, josko tässä joskus pystyisi softapäivitystä testamaan. Ahtoilman liiallista lämpenemistähän se ei toki estä, mutta jospa liikkuisi paremmin.
Comment
-
Siirrä se imulämpöanturi imusarjaan nyt ihan ekaks. Näin sytkänsäätö toimii kuten ajateltu ja lisäksi näet diagnostiikasta kuinka tajuttomaksi ne lämmöt kohoavat.
Kyllä siellä siis korjaus on imulämmön mukaan vaikka ei olekaan tehtaalla ahdettu.
Comment
-
Ok, kiitos avusta. Yritetään seuraavaksi. Mutta riittääkö kartat? Loadit loppuu vaparin kartalla 100:aan, toki joita nyt on jatkettu 2.7bitin mukaan. Tuolla 2.7 linjalla on menty aika pitkälle tähän asti ja sitähän tässä nyt testataan, vaikka imuanturi on ns.väärässä paikassa. Seosta pusketaan rikkaammalla noilla korkeilla kierroksilla.
Comment
-
Eipä tuohon Pessiin viitsi alkaa reikiä porailemaan antureille, joten heitin anturin kokeeksi ahtimen taakse. Anturin ollessa imuputkessa lämpötila on 17c, vaikka miten leipoo. Uudessa sijoituksessa konetilaan lämmöt nousivat jo n.50c, joten varmaankin lähempänä ahtoilman lämpöä nyt. Ei toki vastaa sitä, mutta voi logitella lisää. On tämäkin touhua...
Comment
-
Ei tietenkään, mutta lähempänä oikeaa se on, kuin 17c. Eipä tässä ole vielä ehditty katsella, mihinkä nuo vaparin kartat edes riittää. Logitetaan nyt, että muuttuuko mikään missään? Helpointahan tässä olisi pistää tuo orkkisratas takaisin ja jatkaa köröttelyä noilla jo penkitetyillä tehoilla, mutta ei voi vielä luovuttaa.
Comment
-
Mikäköhän on "sopiva" paikka? Ei tuosta nyt reikäjuustoa ole tarkoitus tehdä. Pakettia en irroita ennen katsastusta, joten jos softalla ei saa halutusti toimimaan, niin ahtoja rajoitetaan. Eli pistän alkuperäisen rattaan takaisin tai testaan vielä 2.9 tuumaista. Nytkin auto pelaa ihan ok, kun ei täysillä kuumana aja. Viileänä toimii silloinkin.
Comment
-
Pitää katsoa paikkaa, kun otan pömpelin pois. Nyt siirsin lähemmäs pakosarjaa, näin arvot nousivat. Eipä tuo anturin asentaminen poista sitä tosiasiaa, että nuo ahtolämmöt ovat varmasti liian korkeat. Katsotaan nyt miten nuo kansipahvit kestää...
----------------------
Vähän lisää eli auton softahan on vaparin, jonka mottia sitten ahdetaan. Kuinka moottorinohjaus reagoi, jos imuputkeen tulee tieto esim. 80c lämmöistä? Tuskin ainakaan säätää lisää ilmaa, ennemminkin uskoisin kaasuläpän sulkeutuvan. Jos olen väärässä, niin korjatkaa. Ainut etuhan tuosta imusarjaan asennetusta anturista on se, että tietää oikean ahtolämpötilan. Samaa kuin pakolämmöistä eli tieto lisää tuskaa. Tuossa omassa virityksessä ideana on vain, että moottrinohjaus tietää ilman olevan kuumempaa, kuin normaalisti.Viimeksi muokannut Kilu7; 6.10.2013, 21:04.
Comment
-
Suoritin nyt testivedon päivitetyllä softalla. Eipä Maffi kyykännyt 260:n jälkeen, 261.03g/s kuumalla koneella. Siirsin tuon lämpöanturin lähemmäs pakosarjaa. Täytyy varmaan viritellä potikka, jolla "huijaan" lämmöiksi 80c. Katsotaan älyääkö tuo ecu sitä oikein. Jos älyää, niin kait se sitten pakko imusarjaan istuttaa. No eteenpäin mentiin.Viimeksi muokannut Kilu7; 9.10.2013, 19:46. Perustelu: Otin tuon m:n sekunnin edestä pois, jottei mene överiksi :)
Comment
-
Ajoviima tiputti 57c:stä 34c:hen. Tuo anturin piuha on vaan niin lyhyt, ettei sillä pahemmin kikkailla. Anturi oli suunnattu pakosarjalle päin. Pitää paremmalla ajalla jatkaa kokeilua. Täytyy rakennella jatkopiuha ja ostaa säätövastus. Katsotaan ehtiikö vielä ennen liukkaita tekemään reilumpaa nykäisyä. Tuntuu tuo auto kuitenkin ihan mukavasti nyt liikkuvan. Tietenkin riippuu, mihin vertaa :)
Comment
-
Noh, odota sinne katsastukseen niin saat sitte rauhassa tehdä yhden reijän imusarjan siitä. Harjottelet vaan aluksi porailemaan sen anturin johku vastaavaan kappaleeseen kiinni niin on hyvä lähtiä kokoneena konkarina sitä pessin imusarjaan :)
Imusarjasta vaan hyvät kuvat tänne niin eiköhän joku osaa sanoa missä sille hyvä paikka on :)
Comment
-
Kun pidetään mielessä, että kyseessä on ruuviahdin, niin ahtopuolella anturin pitäisi jäädä seinämän sisään, muuten ruuvi vie sen mennessään. Jos käytetään alkup. anturia, niin ainoa paikka on kaasuläpän ja ahtimen läpän välisessä kaulassa, jonne tulee letku bensapaineesta ja huohotuksesta. Anturi on imukanavaa itempi eli tulisi ulos. Liitteenä kuvia anturin mittakaavasta ja ahtimesta.
Comment
Comment