Millaisia lukuja sitten haaveilit jos 287hv ei miellytä?, onhan toi kuitenkin lähes 100hv lisää vakioon 190-193hv nähden.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Kiitos kannustuksesta. Timon a6:ssa, jossa tuo pömpeli oli aiemmin, niin Harisella penkitetty 310hv huhujen mukaan. Toki itsekin haaveilin 300hv:n ylityksestä. PESsin sivuilla luvataan 295hv/6100rpm. Itsellä tuossa 6100rpm n.265hv, 6300rpm n.280hv. Rajoitin asennettu 7200rpm ja vag-comin mukaan katkaisee 7240rpm. Pessin ohjelma käyty läpi ja sillä olisi kyllä jäänyt tuon oman lukeman alle. Tuo Harisen vaijerikaasullisen ohjelma nyt ei sitten ole oikein vertailukelpoinen ME7:aan. Softan teki Antti K. kajaanista ja sielläkin sitä osaamista löytyy riittävästi.
Comment
-
Sain jo balsamia haavoihin, kun selasin jenkkien saitteja. Tulos on täysin linjassa ja vieläpä hyvä. Pessin ns. vakiosoftalla on jääty kevyesti alle oman tuloksen, joten tuo 295hv on AIKA kova lupaus. Noita yli 300hp:n lappuja ei tuntunut löytyvän ja niihin ei usko vakiopyörällä kukaan. Yli 300hp:n ylitykset on tulleet sitten tuolla pienemmällä rattaalla.
Comment
-
Biturbo luovutti vakiopaineilla (0,4) tehtaan mukaan 230 hp. Penkissä 0,9 bar 306 hp ja tiellä MAFfin lukemien mukaan selvästi enemmän. Nämä huomioden, tehoa on jemmassa vielä kivasti. Samoin rohkenisin odottaa vääntöalueeseen muikeaa parannusta tuolla pienemmällä pyörällä.
Se mikä olisi mukava nähdä, on vääntökäppyrä rinnakkain biturbon vastaavan kanssa.
Comment
-
Oikein kelpo lukemathan tuosta on saatu! Ihan mielenkiinnosta mikä tuossa pes:in remelissä on välityssuhde nyt ja mikä tulossa? Eli paljonko ahdin kiertää kun koneessa vaikka 7000 jengaa? Kiva verrata vaikka eatonin m45:seen jota voidaan käsittääkseni kierrättää turvallisesti sen 3 x moottorin kiertämä luku.
Comment
-
Nykyinen rulla on 3.15 tuumaa ja sille luvataan 6psi. Tilattu on 2.8 tuumaa ja luvataan 10psi. Löytyy myös 2.9 tuumaa, 9psi ja sitä suositellaan. Kampuran rullaa en ole mitannut, joten välityssuhdetta en tiedä. Käsittääkseni tuo ahto pitäisi toteutua 6500rpm:llä, toki vain ihanteellisisa olosuhteissa. Kaipa sitä on viriteltävä mittari, jotta tietäisi mitä antaa.
Comment
-
Pieni oli amerikan paketin sisältö. 2 pulloa öljyä kompuraan a114ml/10.95$:a. Toki Laakkosella 3.0TFsin vastaava öljy 1.5dl 75€:a. Noista kompuran välityksistä, niin 2.8 tuumaisella rullalla ilmoitetaan 14625@6500rpm. 17K rpm pidetään vielä turvallisena. Ainut pelko kait tuossa on liiallinen lämpeneminen. Pitää nyt vaihtaa uudet öljyt. Toisena "huolena", kuinka 2.8 30V:n yläkerta toimii yli 6500 rpm:n kierrätyksillä. Nyt katkaisee 7240 rpm ja tarvetta ei ole enää nostaa. Pitäisi nyt jostakin löytää sopiva ulosvetäjä vanhalle rullalle, jottei menisi aivan käyttökelvottomaksi irroituksessa. Millainenhan tuohon olisi paras?
Comment
-
Tällainen voisi olla toimiva laite ulosvetoon:
http://vw.snapon.com/SpecialToolsDet...?itemid=530007
Hihnapyörälle kannattaa kenties antaa lämpöä myös.
Comment
-
Näköjään tuo kiertää tuolla 2,8 tuumaisella sen saman mikä eaton m 45:lle on myös turvallista. Kiva tietää näistä muistakin remeleistä. Kävi senverran aivopieru tuossa aiemmassa postauksessani että myös tuon pikkueatonin turvallinen korkein kierrosluku on tuossa 15 000 kierrosta minuutissa. Sekoilin senverran että tuo 3 x kierrokset pätevät noin 5500 kiertävässä moottorissa (lähinnä dieselit). My bad. Saattaa olla oiva päivitys tuo pienempi rissa. Kerrohan tänne mikä oli vaikutus kun saat uuden hihnapyörän paikalleen ja koneen sen mukaan toimintaan.
Comment
-
Äsken tuota vanhaa rullaa ihmetellessä, huomasin sattumalta halkeaman hihnassa juuri rullan päällä (tarkistin hihnan ennen asennusta). Täytyy sitten samalla vaihtaa uusi hihnakin. Joutuu taas purkamaan keulan huoltoasentoon, kun ei tuohon rakoon mitään ulosvetäjää saa. Vaihdan ensin nuo uudet suuttimet ja pistän auton toimimaan E85:lla. Pitää tuo rulla ja hihna vaihtaa vähän paremmalla ajalla, kun on sopivammat välineetkin hankittu tai lainattu. Kaipa sitä uutta hihnaa pitää autossa varalla pitää, niin voi sitten tienpäällä vaihtaa, kun ei tule kuitenkaan vaihtoa ajoissa tehtyä.
Comment
-
Ei sitten pystynyt pitämään näppejä erossa kotterosta. Sain lainaksi Bachon ulosvetäjän ja ajattelin tietenkin heittämällä vaihtaa rullan. Mutteri aukesi kevyttä väkivaltaa käyttämällä, mutta eihän se ulosvetäjä sopinut kompuran akselikaulukseen, joten taas on keula levällään. Otetaan lisää välikaljaa ja jatketaan hommia.
Comment
-
Tuo on piristävä väri :) Ei raaski koskea. Tuo puolahässäkkä täytyy saada näkyviltä pois. Konepeitettä täytyisi kehitellä naamioksi. Jäähdytyksen kannalta toki parempi ilman suojia. Testilenkki heitetty, nyt viheltää kunnolla 6500rpm:n jälkeen. Alavääntökin persdynolla parempi. Pitänee nyt paremmin yrittää perehtyä rakkineeseen.
Comment
-
Ensimmäinen koeveto E85:lla 2 ja 3 vaihde.
Monday 12 August 2013 17:32:26
3B0 907 551 Q 2.8L V6/5V G02 0005
Group A: '002
RPM Load Inj. On Time Mass Flow
TIME
STAMP /min % ms g/s
191.69 3360 105.3 12.92 108.58
192.59 3920 106.0 12.58 127.22
193.51 4440 111.3 13.26 150.94
194.49 5000 115.0 13.60 175.14
195.53 5600 116.5 13.94 199.22
196.62 6200 118.8 14.28 222.22
197.75 6880 117.3 13.94 243.36
198.85 5080 98.5 12.24 157.72
199.86 5160 116.5 13.94 180.61
200.89 5400 117.3 13.94 191.19
201.95 5600 117.3 13.94 200.44
203.01 5840 118.0 13.94 208.86
204.11 6080 118.0 13.94 217.06
205.23 6280 118.8 14.28 226.78
206.36 6520 118.0 14.28 232.94
207.49 6720 118.0 13.94 239.19
208.62 6920 117.3 13.94 246.56
209.75 7120 115.8 13.94 250.28
Eipä näköjään mennyt putkeen taulukon siirtäminen, mutta ehkäpä tuosta selvää saa.
Comment
-
Palasi sitten tuo pintakaasulla nyhtäminen ja tärinä. Lisäksi havaitsin uuden ominaisuuden, kun viikonloppuna pöräytin n.600km:n mökkilenkin. Maantienopeuksissa 5:lta 4:lle tiputtaessa kytkin ottaa "töksäyttämällä" kiinni, mitä ei ole aiemmin esiintynyt. Paikaltaan lähtöä saattelee kolahdukset, jotka kuulostavat tulevan edestä keskeltä. Ajattelin josko kaksoismassasta alkaa jouset olla liian löysät. Kytkin on edelleen orkkis ja ajettu yli 294tkm:ä. Jos tässä seuraavaksi alkaisi uusimaan vauhtista ja kytkinsettiä. Millainen paketti tuohon olisi hinnalta ja laadulta fiksuin ratkaisu? Mitä kannaattaisi samalla uusia, kun projektiin lähtee? Itsellä ei ole välineitä ja tilaa operaatiota suorittaa, joten löytyykö suosituksia lahdesta, missä kannattaisi käyttää?
Comment
-
Jos tästä netin selailusta jotakin ymmärtää, niin näyttäisi originelli vauhtis ja kytkin olevan LUKin tekeleitä. Samaan hintaan irtoaisi Tepolta varmasti enemmän kuin tarpeeksi riittävä paketti, mutta 2.7 bittiin. Kuinka 2.7:kan paketin saa sovitettua 2.8:iin? Vaatii spaceria, mutta millä mitoilla?
Comment
Comment