Noni, kohta päästää ottaa vetoja..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Pienen hetken ehdin jo ajella ongelmitta, mutta tänään iski tauluun "oil pressuren". Autolla olen vain körötellyt kevyellä kaasulla. Taas auto pihalle keula auki. Vaihdoin toisesta motista anturin piuhoineen ja ainakaan testikäyttö ei palauttanut vikavaloa. VCDS näyttää vain ok paineelle ja tasolle. Oliko tuohon paineanturiin adapteria tai haaraa, josta voisi haaroittaa painemittarin?
Comment
-
Nopeusmittari pätkii, kuten edellisessä motinvaihdossa. Muuten on toiminut ok. Vielä on vakiotulpat sisässä ja moottorille ajetaan Re85:sta. Sen verran paljon oli edellisissä venakopissa karstaa, että öljyn- ja tulppienvaihto häämöttää pian. Vakio RS4 kartalla körötellään ainakin tulppienvaihtoon asti. Perästä on taas laipanpultti poikki. Joten seuraavassa "huollossa" normiperä takaisin ja nykyinen tutkintaan.
Comment
-
Vanha jaon pettänyt ARE motti olisi tarkoitus porata sopivaksi 3L. ARE on allroadin motti samoin, kuin BES ja BEL. Onko tietoa, onko A ja B moteissa eroja lohkon suhteen? Onko se korsetti välttämätön noiden Miksen entisten kunnostettujen Tialien kanssa, kun kuitenkin lopulta niistä haluaa kaiken irti hevosilla? Vääntöä ei tarvitse olla 1KN, mutta hevosta kuitenkin tarpeeksi 300km/h maililla. On mulle vittuiltu toisaalla foorumilla maailman nopeimmasta passatista, Sitä tässä ei haeta, vaan ainoastaan tuota mailia ja sopivaa käyttöautoa liikenteeseen. Toki ei enää pääkäyttöautoksi.
Comment
-
Helpoiten selviää että onko AREn lohko sama kun katsot onko siinä eri pituiset runkolaakerin pukkien pultit vai ei. Jos ovat, niin sitten se on samanlainen kuin esim BES. Itse veikkaan että se on sitä huonompaa versiota ja sen saa halki pienemmilläkin turboilla.
Comment
-
Startti on reistaillut pari viikkoa. Kylmänä lähtee yleensä ekalla käymään. Toisella starttauksella ja lämpimänä katkaisee kesken tai ei edes aloita. Samaa teki heti motin vaihdon jälkeen, mutta korjautui itsestään. Tänään pääsin vilaisemaan nosturilla. Piuhat oli kiinni ja putsasin herätteen liittimen. Ei ollut mitään vaikutusta. Kaupan pihalla tarvitsin työntöapua, että lähti käymään. Nyt on sitten auto parkeerattava alamäkeen, jotta pääsee tarvittaessa pois. Kait se on pakko jostakin haalia ehjä startti ja alkaa turaamaan vaihtoa. Ei kyllä nappaa yhtään tuo homma.
Comment
-
En mitannut. Puhdistin vain liittimen, joka on vähän väljän oloinen startin vastanapaan. Aiemmassa motissa oli heräteliitin öljyssä, joten pätki siitä silloin. Nyt oli paikat puhtaana ja mottiin tuli yli 300tkm:ä ajetun kolariauton startti. Joten kiireessä ja laiskuuttani jätin mitaukset pois. Käynnistys tapahtuu välillä "pärähdyksellä" tai normaalisti. Itsellä kun ei ole kunnollista tallia ja nosturia, niin menee tutkailut toisten ajan armoilla. Eli tätä seli seli juttua...
Comment
-
Sporttiautoa suosittelisin minäkin tasapainotukseen, tokihan osat ei vielä ole omin voimin pyörinyt joten lopputuloksesta ei vielä pysty sanomaan. Omien romujen painotuksen hinnaksi tuli pikkuisen yli 500€, palvelu toimi todella hyvin ja kaikki osat tuli nätisti numeroituna takaisin. Painotus lapuista voi käydä katsomassa malleja tuolta minun projekti topicista.
Comment
-
Otin passatin takaisin ajoon, kun sain sovittua talliaikaa. Palasi taas hymy huulille, kun motarilla pääsi kaasujalkaa herkistämään. Jarrut oli sen verran juntturassa n.3kk:den seisokin jälkeen, että kytkinpommilla ja laahauksella liikkeelle. Jarruttelut motarilla alkoi herkstämään paikkoja. Nythän nopeusmittari ja viallinen startti toimii ongelmitta. Startin aion kuitenkin lopultakin vaihtaa ja jotain muutakin voi ilmetä. Mukava oli taas raadolla päästellä menemään. Jospa se motivaatio palaisi rassailuun ja saisi hommattua maalauksen/fiksauksen koriin.
Comment
-
Startti lopetti toimimisen lukuisten harjoittelujen jälkeen, joten ei mene vaihto turhaan, En tiedä, kuinka ammattilaiset vaihtaa 2.7bit passattiin startin, mutta itse otin tutulla kaavalla eli etumus pois. Ahdasta oli, joten ehkä kalliiksi olisi tullut maksaa "ammattilaisille" tai sitten ei. Onneksi oma tallivuokra ei kaada budjettia. Mukava oli taas ropata, kun oli nosturi käytössä. Taas pitää harkita omaa kunnon tallia nosturilla.
Comment
-
Nyt olisi kottero valmis katsastukseen, tosin päästölappu pitäisi taas taistella valmiiksi. Tulpat täytyy vielä vaihtaa, ettei vakkarit sula lämmittelyssä. Kake lopetti toimimisen tammikuussa. Kerran toimi sen jälkeen. Keskuslukko toimii sisältä, paitsi kuskin ovi aukeaa takaisin. Kuvittelen, että luulee oven olevan auki. VCDS:llä ei saa yhteyttä oviin, eikä boxiin. Meneekö yhteys boxiin kuskin ovilukon kautta vai suoraan? Vettähän sinne jalkotilaan meni aikoinaan reilusti ja en ole boxiin vilkuillut. Xenoni alkoi taas toimimaan, kun vaihdoin uuden D2S adapteripiuhan. Entisestä oli maayhteys poikki.
Comment
-
Vaihdoin tutut tulpat eli NGK BRK 7EIX. Päästöistäkin tuli lappu kovan kattien lämmityksen jälkeen. Taidan käyttää vielä jarrut auki katsastusta varten. Tosin motarilla jarruttelu on jo herkistellyt paikkoja. Ei tuo auton pihalla seisottelu mitään herkkua tee. Kyllä rottelolla on kiva motaria ajaa, kun vastaa oikeasti kaasuun.Viimeksi muokannut Kilu7; 15.5.2020, 23:31.
Comment
-
Katsastus sujui ongelmitta. Jarruja en vittsinyt herkistellä. Katsuri ajoi kuitenkin jarrudynossa ja kaikki oli kunnossa. Nyt sitten alkaa kuumeinen automaalarin etsintä ylimaalausta varten. Kriteerit ovat hyvä ja halpa :) Yv:llä voi antaa vinkkiä/suosituksia, jos on tiedossa lähikulmilla ym. henkilö.
Comment
-
Pelleilin vuosia vanhan ovilukon kanssa, sitä elvytellen. Motonetista ostin lopultakin uuden. Ei ole pahemmin intoa pelleillä lisää, mutta kait se on pakko. Varaosalukkoja löytyy omasta takaa, kun vain löytäisi mistä. Pistin auton takaisin seisontaan, kun ei ole käyttöä. Maalarinkin jo löysin vinkillä (en täältä), tosin menee heinäkuulle.
Comment
-
Ihan viralliseen automaalaamon vein. En nyt ala mainostamaan, kun ei ole työ tehty. "Halvalla" hinnalla ja suosituksilla menin. Täytyy sitten kaivella boxi esiin, niin tietää että onko hapettumaa vai muuta syytä. Ei ole ollut mielenkiintoa ropailla, kun on voinut pölynimurilla ajella lähes ongelmitta kaikki kevään/kesän ajot. Vaikka sähkö on vienyt mukanaan, niin tuo 300km/h maililla etenee kuitenkin. Aika ja raha on kortilla ja vieraalle ei ole vielä halua maksaa. Toki jos homma ei itsellä edisty, niin sitten on pakko ostaa työtä toiselta.Viimeksi muokannut Kilu7; 13.7.2020, 20:28.
Comment
-
Loman alkamisen kunniaksi hain rottelon maalarilta. Pari läpiruostetta oli pitänyt paikata. Maalaus oli hintaansa nähden ok. Ei kelpaa näyttelyyn, mutta sitä ei haettu. Jotta asiat menisivät normaalin kaavan mukaan, niin konepelti ei auennut enää. Vanhoista 6-koloavaimen merkinnöistä ei näkynyt jälkeäkään, joten hätäpuhelu Timolle. Onneksi Timo ehti käydä näyttämässä omaa Passattiaan, niin tuli merkit avaimeen kohdilleen ja oman pasuunan konepelti aukesi hetken kertauksen jälkeen. Vaijeri oli mennyt poikki lukolta, joten syy ei ollut maalarin. Motonetista ei vaijeria löytynyt joten huomenna marmorille katsomaan varastoa. Keskviikona lähden reissuun pohjoiseen, niin tarvittaessa matkan varrelta romarilta uusi vaijeri ja samalla lukko. Voi olla taas vaiherikas matka tiedossa. Läskilaatikko työkaluja mukaan ja vähän varaosia. Tulppa ja puola ainakin, sekä ahdot vain 1bar. Körötellään n.400hv, niin jospa paikat kestäisi.
Comment
Comment