Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitkässä vedossa ne mullakin suli. 2-4 vaihteet tappiin ja sitten alkoi pätkimään. RS2 tulppien elektroideista oli kadonnut matskua ja olivat alkanet suoristua. Turbona oli K03 runkoon kairattu RS4 turbiini billettikompuralla. Polttoaineena viinaa.

    Comment


      Alkaa mennä vähän OT tässä aiheessa tämä mutta mulla samat tulpat ollut aina, muitakin kokeillut lyhyesti mutta palannut noihin rs2 tulppiin.

      Kyllä se viinallakin kuuma tulee, kun seos on sopivan rajalla ja pyttyihin jakaa eri määriä. Se laihin pytty saattaa olla liian kuuma esim. kun vakio ecu näkee vain kokoelmaseoksen. Nämä huomasin, kun siirryin aftermarket ecuun ja anturointi/ohjaustavat parani.

      Ajoin aina ns turvarikkaalla vakio eculla juuri tämän takia, kun pitkissä vedoissa kävi kuumana. Varsinkin kun se egt on myös kokoelmalämpötila...Oman toisen auton sulatin myös tämän takia, kunnes sain pyttykohtaisen tiedon ja selvisi yhden pytyn tekevän syyt, kun aiemmin vain kokoelmaseos/lämmöt näkyi. Sitten alkoi pysyä nipussa, kun trimmasi sen pytyn ja ohjaus mukaan hommaan. Audin imusarjat kun jakaa kanssa erilailla ja riittävillä kuormilla se jo vaikuttaa.

      Myös viina ässät on sulanut eli ei takaa sekään automaattisesti kaikkea.
      Viimeksi muokannut vayne; 22.4.2019, 18:00.

      Comment


      • Episodi sai onnellisen käänteen, kun Kajaanin mätänetti olikin tänään auki. Hyllyssäkin oli oikea tulppa, sekä sää suosi parkkiksella paskartelua. Vartissa oli rytöläjä jälleen iskussa :) Kopsasin jcarlsonin minulle eri kokoonpanolle tehdyn ohjelman turbokartan 450hv/660nm tilalle. Alavääntöä on lisää, mutta maksimia vähemmän. Ylhäällä on sitten turboista kaikki otettu irti. Testivetojen perusteella ei kytkin alkanut luistamaan ja veti ylhäällä hyvin. Tiedä vaikka homma iloksi muuttuisi.

        Comment


          muitakin kokeillut lyhyesti mutta palannut noihin rs2 tulppiin
          Kuparitulpatko jo sulaa tai muuten huonot?

          Comment


            Ei mulla ole sulanut mitkään tulpat mutta parhaat kaiken maailman mystisiä nykimisiä vastaan ovat olleet nuo rs2 tulpat, jotka nytkin on. Voihan jotkut uudet mallit olla kanssa hyvät, ei useaan vuoteen ole vaan ollut muita.
            Viimeksi muokannut Killeri; 22.4.2019, 23:35. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • Kotimatkalla tilttasi 1bankin lambda. Hetkittäin toimii, mutta yleensä näyttää 0 ja 1bank rikkaalla. Vanhoja pyörii nurkissa, mutta väärällä liittimellä. Mistä noita uusia orkkiksia saa nykyisin edulliseen hintaan?
              Viimeksi muokannut Kilu7; 29.4.2019, 18:11.

              Comment


              • https://spareto.fi/tuotteet/0-258-00...ambdatunnistin nämä on ne mitkä oli pari vuotta sitten n. 50e kappale, mutta hinta noussut ja toimitusaikakin 1kk.
                https://spareto.fi/tuotteet/0-258-01...ambdatunnistin nämä on pitkällä piuhalla mutta toimii, itsellä käytössä.

                En lupaa että halvin vaihtoehto :D. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho....php?p=1268627 tässä keskustelua aiheesta, jossa itsekkin kyselin noista "takalambdoista".

                Comment


                • Mulla olisi 078906265M / 0258006287. Muistaakseni ainakin briteissä oli joskus boschia järkevään hintaan myyvä pulju, josta osat tuli viikossa. Enää en löydä, että mikä se oli.

                  Comment


                    Just lambda?

                    Comment


                    • Tilasin tuolta: https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-BO...53.m2749.l2649
                      Täytyy yrittää irrotella rikkinäinen pois ja vaihtaa liitin johonkin vanhaan lambdaan. Ajelee sillä uusia odotellessa. Päästöjä ei nyt sattuneesta syystä pysty ottamaan tulevaa katsastusta varten. Toki keskivaimennin vaatii vähän hitsausta lisäksi.

                      Comment


                      • Talviloman loppumisen kunniaksi vein passatin nosturille. Lasinpesunestevuodon syyksi selvisi irronnut letku lampunpesurilta. Vaati muovipuskurin irroituksen. Samalla otin ksenonit pois pitkistä, sekä tarkistin ahtoletkut ja -putket. Kuivaa oli edelleen sisältä. Maakuntamatkailun offroad soratiellä oli aiheuttanut yhden v-bandin klemmarin katoamisen putkistosta ja lisää pörinää. Oli jo oma varasto loppunut 2.5" osalta, joten bilteman kitti pelasti. Lambdan vikakin avautui. Oli liitin sulanut turbon läheisyydessä eli oli päässyt karkuun nipusta. Telinehän hajosi motin vaihdossa, joten niputin johdot. Niitä on sitten availtu myöhemmin useasti. Liitin oli hajotettava, mutta ranetin lambdan toimimaan. Täytyy katsoa millaisilla liittimillä uudet lambdat tulee ja sitten uusia johtosarjan liitin. Huomenna voisi vielä hitsata keskivaimentimen tiiviiksi, niin voisi kokeilla katsastustakin lähiaikoina.

                        Comment


                        • CO yli 0.8 tyhjäkäynnillä. Taitaa tulla samat lukemat ilman kattejakin. Seos näyttäisi olevan rikkaalla, joten odotellaan ensin uusia lambdoja. Vai liekö rikas seos hajottanut toisen katin? Lambdatulpat on hitsattu kiinni putkeen/kattiin, mutta kait ne saa turattua tarvittaessa pois, niin voisi mitata päästöt ennen katteja. Softa on sama e85 millä on aiempinakin vuosina päästöt otettu.

                          Comment


                          • Torstaina aamupäivällä saapui lambdat kotiovelle. Tänään ehdin vaihtaa. Liittimet meni autosta samalla uusiksi. Jotakin muutosta tapahtui, kun PLX:n mukaan seoksen seilailu loppui ajossa ja seos ei ole liian rikkaalla. Katsotaan seuraavaksi mitä päästömittari näyttää. Voisi tietenkin vielä 2 ja 3 pyttyjen tulpat tarkistaa ja samalla ilmanputsarikin vaihtaa.

                            Comment


                            • Tulpat oli ok ja ilmanputsari tuli vaihdettua. Lambdojen vaihdon jälkeen kulutuskin tipahti muutamalla litralla :) Kattikaupoillekaan ei tarvinnut lähteä, sillä nyt meni päästötkin hyväksyttyihin arvoihin. Seuraavaksi voisi koettaa katsastusta, kun ei ole vielä uusia ongelmia ilmaantunut.

                              Comment


                              • Katsastus pomppasi väljään raidetangonpäähän. No, pikku vikoja ja helppo korjata :) Pistin haisemaan ja ostin VAG alkuperäislaadun Motonetista. Tuli TRW n.30€ hintaan, muu 11€. Sää suosii pihalla paskartelua, joten pistetään siellä sitten. Kytkin on pitänyt nykyisellä kartalla ja vetoa piisaa ylhäällä, joten näillä kohti 400tkm:n mittarilukemaa :)

                                Comment


                                • Uusittu leima tuli viime viikolla. Pitäisi lopultakin suorittaa rottelon ylimaalaus ja 3 ruostekohtaa paikata, sekä keulaa tasata. Tosin isommat bittivirittäjät päivittävät kalustoa ja minullekin olisi tarjolla jokunen sata heppaa lisää :) Voi olla, että maalaan itse ja ruoska on entistä rumempi, mutta paljon nopeampi tulevaisuudessa :) Sopii kyllä minulle, mutta omat lapset häpeää olla autossa :) Kyselevät nytkin, että miksi en osta nykyaikaista autoa? Eivät ymmärrä ideaa ja sitä kuinka kalliiksi nykyistä nopeampi auto tulisi. Ulkoisella komeudella ei leuhkita, mutta nopeus kunniaan.
                                  Vaihteisto alkaa taas mennä loppusuoralla, kun 4 ja 5 ei mene aina sisään täydessä vedossa tai sitten rankalla rutinalla. Bensan ja dieselin laatikko on katoksessa valmiina, mutta kumpikaan ei toimi heittämällä. Projektia tulee riittämään ja jeniä tarvitaan. Tätä kuitenkin jatketaan ehkäpä hitaasti, mutta varmasti.

                                  Comment


                                  • Tuli kotiuduttua Kainuusta. PLX probe tilttasi motarilla muutama kilometri ennen kotia ja ei palaudu enää. Tutkaillaan paremmalla ajalla. Aiemmin raivolla repimä tuulilasin sadealareunalista päästi rankkasateen raitisilaputsarin läpi vankärin verhoilun alle. Kajaanin purkaamolta löytyi uusi käytetty 10€ hintaan, mutta vaihdan myöhemmin. Silikonilla pikatiivistys tuntuu toimivan. Verhoilun purkaminen, sekä aurinko auttoivat kuivatukseen. 12-12.5l e85 kulutuksella matkat menee dynaamisella ajolla, joten ei siinä valitettavaa.
                                    Näköjään laskennallinen vaihteisto/nopeus pitää näillä rengastuksilla aika hyvin paikkansa eli 5v. 280km/h 7200rpm.

                                    Comment


                                    • PLX heräsi taas henkiin. Uusiutuvaa vikakoodia pukkaa: 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) P1338 - 35-00 - Open or Short to Plus. Sopivasti alkoi vesisade, joten tutkailu pihalla keskeytyi. Sentään vedet pysyy vielä ulkopuolella.
                                      Poloon pitäisi vielä vaihtaa Latviasta ebayn kautta tilattu käytetty töötti. Näköjään torven huulesta on pala pois ja kyljessä läpi reikä. Paketti on kuitenkin täysin vahingoittumaton. Tulikohan taas säästettyä väärässä paikassa. Uusi laakkosella yli satkun.

                                      Comment


                                      • Jännitteet tulee liittimeltä ja maa kunnossa. G40 vaihdettu toisesta irto kannesta, mutta vikakoodi uusiutuu ja säätö ei toimi.

                                        Comment


                                        • Vika oli kuitenkin G163:ssa, vaikka vikakoodi ilmoitti G40. Sehän näkyi suoraan 090 kanavalta, mutta järki ei taaskaan toiminut ripeästi, vaan bankit meni päässä ristiin, kun sokeasti luotti vikakoodiin. Tulipahan nyt anturit vaihdettua ja tulpat/sytkä tarkistettua.
                                          Polon tööttikin alkoi toimimaan pintavialisella varaosalla.

                                          Comment


                                          • Pientä sutinaa taitaa olla tulossa "uuteen" moottoriin, kun syksymmällä on tarkoitus lunastaa yli 800hv/1000nm penkitetyt/huolletut turbot. Itsellä olisi lähes samat osat tulossa mottiin ja osa niistä tallissa.
                                            Kuitenkin auton ylimaalaus muutamalla ruostepaikkauksella olisi ajankohtainen. YV:llä saa pistää osaavaa harrastajaa/automaalaria tai tähän ketjuun. Mitään näyttelyautoa ei ole tulossa, joten asiallinen jälki ja hinta :)

                                            Comment


                                            • Ja täältä ässä maalaukseen myös jos on jollain taitoa samoilla spekseillä kun Markolla.. mitkä ahtimet Marko kysessä?

                                              Comment


                                              • Suuremmaksi modatut Tialin 770R:t. Sopii mulle, kun 300km/h ylitys mailille riittää.

                                                Comment


                                                • Taisi taas perästä katketa vetarilaipan kiinnityspultti. Niveltä vaihtaessa silloin oli myös pultti poikki. Sama kolina ja klapi tuntuu taas perässä. Nyt kun kunnostetuilla turboilla ja n.150tkm:ä vähemmän ajetulla motilla on ajettu yli 25tkm:ä, niin ajattelin kuitenkin masentaa vielä itseäni ja käyttää romua penkissä. Nyt olisi vääntöä vähemmän, mutta ehkä enemmän hepoa. Powerbytellä ei ole enää Lahdessa nelivetopenkkiä, niin olisiko tietoa missä olisi lähin? Tätä ei enää säädetä, mutta mielenkiinnosta kuitenkin.

                                                  Comment


                                                  • http://www.rsoptimointi.com/dyno/. Tässä olis ainaki porvoo

                                                    Comment


                                                      Löytyyhän amw lappeenrannasta. Ei älytön matka kuitenkaan.

                                                      Comment


                                                        Autotunella on porvoossa paras penkki tähän asti missä käynyt, jäähdytys kerrankin ajateltu/toimii ja ei tarvi lehtipuhaltimia :)

                                                        Pysyi jatkuvassa säädössä lämmöt kurissa sivuvälijäähyillä koko ajan.

                                                        Suosittelen !

                                                        Comment


                                                        • Sain paskartelupuuskan ja nappasin pohjat pois tulevasta motista.

                                                          Porvoon Autotunea suositeltiin, myös Powerbyteltä. Turbojen haku suuntaa kohti Lappeenrantaa, joten katsotaan sitten myöhemmin.
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Kilu7; 22.7.2019, 22:22.

                                                          Comment


                                                          • Pikkuisen edistystä scooterin korjauksen lisäksi. Napakasti on venttiili 3:s männässä kiinni.


                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Vähän lisää räpellystä. Huomasin että fiksumpi olisi purkanut toisin, mutta otin itselle perinteisellä tyylillä. Etulaippa menee vaihtoon, kun korvake rikki katkenneen pultin luota. Jos jollakin löytyy ylimääräisenä, niin saa tarjota. Toisessa motissa löytyy itseltäkin, mutta ei viitsisi siitä ottaa.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X