Uusi ongelma ilmaantui töistä palatessa. Kytkinpoljin ei palaudu pitemmän painalluksen jälkeen. Joten ei irrota ja vaihde ei vaihdu. Normaali kiihdytys onnistui, mutta ei kytkin pohjassa risteykseen lähestyminen. Tuntui paine katoavan ja poljin jää pohjaan pidemmän painalluksen jälkeen. Polkimen ylös nosto manuaalisesti palauttaa toiminnan. Kytkimen työsylinteri vaihdettu edellisessä isommassa rempassa. Ajettu alle 15tkm:ä. Nosturille ei pääsee lähiaikoina. Oisko vinkkejä vikaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Nestepinta vajosikin tänään tosi nopsaan. Kaupungilla lävähti mittariin STOP. Aika tökkivää oli parkkiksella peruuttelu. Pääsin kuitenkin ennakoivasti ajamalla kotiin. Sopivasti pihalla ei mennyt enää vaihteet sisään. Pari metriä työntöä ja rottelo häpeämään omalle paikalleen. Prätkäkausi näköjään jatkuu edelleen. Halusi tai ei. Jospa sitä viikonloppuna pääsisi perehtymään asiaan.
Comment
-
Vika oli kuitenkin työsylinterissä. Nesteet tuli pihalle sokan juuresta, vaikka putki oli perillä. Pääsylinterikin tuli vaihdettua aiemmin. Alustaa ei ole koskaan saanut säädettyä vihreälle kaikilta osin. Nyt on kumit kohta kaljuina sisäreunasta. Edestä vähän enemmän, joten vaihdoin taakse. Aikoinaan tuli muutoskatsastettua 235/40 18 kumeilla 320mm etäisyydellä.
Comment
-
Jouduin hinaamaan toista autoa, jossa oli takajarru jumissa. Kytkin pääsi sutaisemaan hajun kera. Nyt sitten luistaa 5Krpm =>. Tiputin ahdot 1bar ja sillä vielä kesti testivedon. Tuolla voi talven yli mennä, jos toimisi. RS4 kytkin Mister-Autosta ja 660nm penkissä, nyt tippu vakioon. Reilu 50tkm:ä takana ja oli luistonjälkiä edellisellä tarkastuksella, joka oli konevaihdossa. Kytkin varmasti kestää nykyiset tehot, mutta väärinkäyttö pilasi. Poppakonsteja tarvis, kun ei ole halua tähän setuppiin enää uutta kytkintä pistää :)
Comment
-
Ei ole halua enää tehdä remppaa tähän. Jos on aivan pakko, niin toinen vauhtis menee kytkimen lisäksi. Uusi RS4 tai käytetty järeämpi, jos löytyy oikea hinta. Ei vaan ole paikkaa säilyttää ja tehdä. Täytyy kai pistää nuhapumppu A6 tulille jo nyt, jos tämä pettää. Toki sillähän on ajettava projektiaika kuitenkin.
Comment
-
Oli pakko uusia puolat, kun alkoi alle 2Krpm nykimään ja kävi välillä viidellä. Vikakoodi taas ykköspyttyyn, johon siirsin vanhan edellisessä vaihdossa. Ma n.5 tilaus Sparetolle ja ke n.13:sta NGK:ot kotiovella. 169.09€ jäi hinnaksi 6:lle puolalle ja ei valittamista toimitusajassa. Kevyessä vesisateessa hämärässä puolat ja uusi ilmanputsari kiinni. Oli puolan ohjurit muovia ja eivät sopineet adapterilevyihin, joten katkoin muovit pois. Auton nykimiset ja kolinat alustasta poistui, sekä kylmäkäynnistys parani. Olipa hyvä, kun venytin puolien vaihtoa melkein puoli vuotta. Bilteman akku tulikin jo aiemmin vaihdettua ja ei ole vielä ollut ongelmaa. Keskivaimennin vuotaa, mutta tuleepahan vedet sieltä ulos. Kuinkahan äänet muuttuu, jos ottaisi ne kokonaan pois?
Comment
-
Starttauksessa oli katkoja reilun viikon verran. Eilen aamulla jäi auto kotipihaan, kun ei lähtenyt starttaamaan. Mitään napsetta ei pitänyt, mutta valot ja puhallin toimi. Parin tunnin päästä starttasi normaalisti. Tänään meinasin jäädä kaupan pihaan, mutta armahti lopulta. Onneksi oli talliaika sovittu, niin pääsin tutkailemaan. Putsasin startin herätepiuhan liittimen ja startin liitimet, sekä marinoin litkulla. Nyt toimii ongelmitta. Välijäähyjen letkut olivat kuivat sisältä ja samoin turbot. Näyttäisi huollon jälkeen olevan uuden veroiset. Keski-Euroopan kiinakitkat pistin alle, niin ei tarvitse pihalla kontata ensi viikolla. Öljykorkki oli aivan toffeessa, mutta huohotin letkut lähes puhtaat. Pätkäajoa pääsääntöisesti muutamaa pätkää lukuun ottamatta. Kytkin on pitänyt 1bar ahdoilla, joten jospa selviäisi talven yli.
Comment
-
Alkaa tulla vuosi täyteen vaihtomotilla. Kilsoja tullut n.20tkm:ä. Pohjoisessakin ehdin turneen pyörähtää ja jopa ilman ongelmia. Matka-ajossa kulutus oli 12-13l/100km Re85:lla. Sillä pystyy tarvittaessa 400km:ä menemään. Nyt pakkasilla kaupungissa, kylmäkäynnistyksellä ja mukavalla kaasulla menee helposti yli 20l/100km. Suojamaskia en ole keulassa käyttänyt ollenkaan. Hyvin on kone lämmennyt, eikä ole ollut huohotuksen kanssa ongelmaa. Öljykorkissa ja tikussa on ollut joskus toffeeta, mutta ei ole röörit menneet tukkoon. Nastat oli pistettävä alle jo joulukuussa, kun kitkoilla ei mutkissa enää pysynyt omalla kaistalla. Paremmin tämä on pakkasilla toiminut, kuin syksyn märällä kelillä.
Comment
-
Oma arvaus on, että oikea takavetari alkoi antautumaan. Äänen sijainnin perusteella. Klonksaus liikkeelle lähdettäessä, parkkiksella hitaassa liikkessä kääntely aiheuttaa "pauketta". Naputusta kiihdyttäessä ja täristystä, mutta tasaisessa ajossa vaimenee. Ääni poistuu vapaalle vaihtaessa ja kytkimellä, sekä palaa mottorijarrutuksessa. Vaivaiset 385tkm:ä mittarissa, tosin viimeiset 20tkm:ä torsenperällä ja vakiota vähän pirteämpänä satkun verran. Pikaisella googletuksella ei aivan ylitsepääsemätön hinta, joten pistetään tilaukseen, kun taitaa olla vielä joku etuseteli voimassa.
https://www.autodoc.fi/skf/16205
Parempaa tietoa ja arvausta otetaan tietenkin vastaan. Käväisen aamulla kyselemässä Laakkosen hinnan ongelmaan ja samalla hinta-arvion. Tosin tuskinpa merkkiliikettä kierrätysjäte kiinnostaa :) Eli täytyy saada aika nosturille ja räpeltää itse :)Viimeksi muokannut Kilu7; 25.3.2019, 23:22.
Comment
-
Täytyy ottaa sytytystulppa varaosanimikkeeksi autoon. Puola kulkee jo hanskalokerossa. Näin reissussa ollessa auto muuttui taas 5-pyttyiseksi. 1-pytystä tulpan sivuelektrodi osaksi sulanut. Eipä löydy varaosaa pyhinä. Sain nysää taivutettua niin, että välillä toimii kaikilla pytyillä. Ei jaksa enää edes vituttaa. Reilu 20tkm:ä NGK BRK 7EIX kesti. Varmaankin tuhon syynä oli aiemmat sytkäongelmat kyseisessä pytyssä.
Comment
-
No mikä on laiha ja mikä on mieto egt arvo kenellekin mutta omaan suhteellisen tarkan lukeman niille, jotta ei sula yksikään tulppa millään versioilla S4 B5 maailmassa ;)
Se kun noissa K04 ja rs6 hyrrä seteissä on ongelma, on tuo muille autoille ns normaaleilla arvoilla hyppii egt sun muut silmille ässissä heti pidemmällä kuormalla ja auto on ns yhden vaihteen kestävä mutta vedäppä maili tai rataa, niin kertautuu ja sulaa. Kun pytyt ei varsinkaan täyty tasaisesti niin liian "mieto" kokonaisseos sulattaa sen yhden muista laihemman pytyn jne. varsinkin vakio eculla.
Näitä kun nähnyt ihan softia myöten, niin sulaneita kuin kasassa pysyviä :)
Comment
Comment