Veikkaan jakopäätä tai nokkien välistä ketjua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Tarkoituksena on pistää auto heti ajoon, kun työt sallii korjaamiseen. Onneksi tuli hyvä työkaveri apuun ja järjestyi talli ja nosturi. Motti pihalle niin nopeasti, kuin pystyy ja syy selvitetään. Vaihteisto menee samalla vaihtoon vastaavaan a4:sen 2.8:siin. Uusin oma vaihteistohankinta koskee tehokkaampaa moottoria. Jos motti on ottanut osumaa, niin rempattu AJK tulee tilalle. Muuten mennään samalla setillä.
Comment
-
Eikö noita uudemman mallisia imusarjoja ole rapakon takana, vaikka lampaat söis vai mistä kyse? Noista osanumeron suffixeista en muista, mikä vähimmällä modaamisella menee letkulähtöjen osalta, mutta sekin tieto foorumilta löytynee.
Esim. tämä nyt ei mikään järin kallis ole, vaikka tullit ja alvit tohon päälle lyö: https://www.ebay.com/itm/2001-Audi-S....c100005.m2219
Comment
-
Jakohihnan joo. Lohkon tasalta poikki. Spareton joku hihnasarja se oli. En muista valmistajaa. Kesällähän tuo hihna oli viimeksi irti ja mitään klappia en havainnut silloin. Liiallinen momentti taitaa vaan viedä kierteen. Ei luulisi pulttia katkovan, toki en tiedä. En nyt kummempaa diagnoosia ehtinyt tekemään. Tutkailen sitten lisää, kun puran moottorin. Jospa lohko olisi kuitenkin ehjä, niin voisi sen jatkojalostaa. RVS:ät meni nyt hukkaan. Maksan nyt vähän suomilisää ja ostan lahdesta varaosapuljusta vaihtomoottoriin hihnasarjan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viestiEikö noita uudemman mallisia imusarjoja ole rapakon takana, vaikka lampaat söis vai mistä kyse? Noista osanumeron suffixeista en muista, mikä vähimmällä modaamisella menee letkulähtöjen osalta, mutta sekin tieto foorumilta löytynee.
Esim. tämä nyt ei mikään järin kallis ole, vaikka tullit ja alvit tohon päälle lyö: https://www.ebay.com/itm/2001-Audi-S....c100005.m2219
Comment
-
Kone poistettu ja vaihtari saapui tänään. Suurkiitos Heromannille koneesta ja ripeästä rahdista. Vanha kone näyttää siltä, miltä jaon pettämisen jälkeen pitääkin. Kardaanikin vaatii perusteellista huoltoa. Auton sulakkeet alkaa löytyä, toki on kilometrejä muutenkin takana. Viritettynäkin yli 70km:ä. Jessellekin löytyi kauan kaivattu imusarja :) Kuvissa bank1 kansi ja lohko. Bank2 pakovenoja poikki, mutta ei yhtä härski.
Comment
-
Joku syyhän siihen pultinkatkeamiseen on, eli jakopää ylikuormittunut? Onko nokkien välisten ketjujenkiristimet minkä ikäiset. Tuossa oli juuri tapaus missä ensin hävisi hihnasta hampaita ja sitten uusilla kamoilla kaksi kertaa ventiili poikki, vaikka jako kohdillaan. Lämmetessään vanha ketjunkiristäjä ilmeisesti yliaukesi ja junnasi kantta juuri sen verran, että hihna venyi ja vena nappasi mäntään. Liukupinnat oli ihan ok. Tämä siis 4syl 20v koneessa.
Comment
-
"Ajettu liukkaalla sivuttain niin pitkään että kansien voitelu on estynyt ja nokka-akseli on leikannut kiinni josta syystä hihna katkennut."
Näin ammattimaisen diagnoosin sain kun omasta pari vuotta sitten katkesi hihna. Lie selvää että diagnoosin antaja ei ollut koko moottoria tai edes autoa nähnyt. Voin antaa ko. firman numeron jos haluat etänä saada syyn selville :)
Comment
-
-
Ei riitä pinkka, valitettavasti. Ja tämän "kunnostuksen" jälkeen on aika hiljaista hankintarintamalla. Onneksi kuitenkin osaa on ehditty hankkia. Toki voisihan tuota osavarastoa koittaa realisoida, mutta nytkin löytyi tarpeellista tavaraa valmiiksi. Onkohan tarpeellista uusia turbojen vesi/öljynippojen prikkoja. Viimeksihän ne uusin. Toki jos ilman huoltoa jatkan, niin kesällä olisi ehkä taas motti pihalla.
Comment
-
Itse ajattelin samaa, mutta pakko kysyä lisävarmistusta. Pinkka on jo nurin, joten lisää paskaa housuun :) Harkitsin aiemmin Tialin ostoa pienellä riskillä, mutta "onneksi" jäi tekemättä. Ne rahat menee sitten tähän. Kaipa se täytyy vetää sama osasetti, mitä levinneessä koneessa oli. Voin sanoa, että vituttaa kunnolla. Siinä eräs kuva.
Comment
Comment