Kuluuko se tasaisesti vai jostain reunasta ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Hapetettu on huolella, keskiverrosta en tiedä :) Epäilen, että autossa oli imuilmavuoto talvella/keväällä. Uudelleen kasauksen jälkeen nopean täyskaasun ja yli 7Krpm rötääminen loppui, sekä nykiminen ja sytkän epätasainen korjaaminen. Nyt menee rajoittimille hienosti ja mittarinpohjat tulee vauhdissa vaivattomasti vastaan. 2.7bit projekti on toistaiseksi jäissä, kun "joutuu" painamaan kaikki tarjotut ylityöt pelimerkkien kasaamiseksi. Joten otan kyllä myöhemmin uudelleen yhteyttä RS4 osia tarjonneille, nyt vaan ei aika riitä projektiin.Viimeksi muokannut Kilu7; 29.5.2014, 13:57.
Comment
-
Tuli ostettua Jarille ylimääräiseksi jäänyt 044-pumppu. Ainakin sen riittävyys on koeponnistettu :) Katsotaan ehtiikö itse koeponnistaa nykyisellä kokoonpanolla? Ilmaantui innokas Audisti ostamaan remmisatsi ja vieläpä heti. Itsellä ei nyt aika ja mielenkiinto riitä millään suurempiin purkuhommiin ennen juhannusta. Tulee nytkin tehtyä n.70t työviikkoja. Mieluumminhan tuon remmin pitäisi moottorin vaihtoon asti, mutta sitä on tullut huudeltua myyntiä, niin sana on pidettävä.
Comment
-
Innostuin niin tuosta Torsen modauksesta, että ajattelin tehdä talveksi myös 01A:lle palstalla olevan ohjeen mukaisesti. Samallahan tuohon voisi vaihtaa 6-lovisen vaihteiston, kun osaa joutuu ostamaan. Auton on oltava liikenteessä, joten ylimääräistä osaa on hankittava. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin 2.7biteissä on sama perävälitys, kuin 2.8:ssa. Millainen 6-vaihteinen laatikko tuohon nyt kannattaisi vaihtaa ja mitä muutoksia vaatii?
Comment
-
Itse oon käsittäny, että s4 b5 01e on 4.11, a4 2.8 30v ja 1.8t 01a 3.89 ja sitten a4 2.4 30v 2.4 01a 4.11. Itsellä muutoksia tuli vaihdelaatikon kannakkeiden vaihto, kardaani, vaihdekepin mekanismi + vivut ja etuvetarit. Itsellä siis on tua DGV 01e loota jossa on 108mm vetarin laipat ja sisältää öljypumpun jolla pystyy jäähdyttää vaihteistoöljyn.
Comment
-
Näköjään muistan tai kuvittelen väärin. Muistelen myöskin koeajaneeni A6 C5 2.7bitin 5-vaihteisena, joten oisko siitä mielikuva jäänyt vai muistanko senkin väärin :) Jos tuo 01e vaatii kardaanin yms, niin en nyt ensimmäisenä laatikkoa lähde vaihtamaan, vaan torsen-modaus tulee sitten nykyiseen tai ostan toisen torsenin. Hätäähän ei vielä ole, kunhan saa ensi liukkaille valmiiksi. RS4 turboista on tehty "herrasmiessopimus", joten ennen niiden ostoa, en pahemmin tuota tulevaa moottoria rassaile. Nykyiseen kokoonpanoon ajattelin kuitenkin putkiston vielä teettää, jolla voisi penkit E85:lla tarvittaessa ottaa. Saisi siihen sen laajakaistan hankittua, jota tarvitaan sitten myöhemminkin. 2.5 tuumaisena ajattelin putkistoa alusta loppuun, niin cat backki jäisi valmiiksi tulevaan set uppiin. Pitää rälläköidä nuo äänenvaimentimet auki ja katsoa miltä näyttää. Samoihin kuoriin sitten kasaa virtaavamman version. Katsotan miten into riittää räpeltää, ennen syksyä.
Comment
-
Ajattelin parin minuutin hommana vaihtaa clubialuset lopultakin paikoilleen. No, näköjään menee sitten takakontin verhoilun purkamiseen ja porailuun tämäkin homma. 4 ruuvia takakontissa, josta 3 menee poikki kättelyssä. Edestä sentään irtosivat pihdeillä, vaikka kannat olivat jo syöpyneet.
Tuota moottoria olen suunnitellut vakioilla RS4 turboilla, mutta tuli tarjousta RS4 hybrideistä ja mielenkiinto heräsi, josko kuitenkin...
Comment
-
Comment
-
Kylläpä oli helppo tehdä myönteinen ostopäätös koeajon jälkeen. Tosin läheltä liippasi, että olisi kortti lähtenyt piiitkäksi aikaa. Eli normaalit RS4:set tulee. Oma kottero meni mennessä kerran ja tullessa kaksi kertaa vikatilaan motarilla. Arvasin, että ilmavuoto on jossakin, no huohottimen letkuhan siellä irti törrötti. Oli kiihdyttäessä voimat vähissä ja nykimistäkin esiintyi.
Oli tuosta koeajosta sekin hyöty, että kummasti antoi uutta intoa jouduttaa omaa projektia :)
Comment
-
No, mitäs se yli 100hv:aa tekee? Tässä tapauksessa aivan helvetisti :) Toki ajoin stage 3:sta, jos ei väärin mene? Itsellä paukku tulee kierrosten myötä ja on kuin ajaisi vähän tehokammalla vaparilla.
Projektiin liittyen, niin koeajosta innostuneen ja seitin ohuessa kännissä neppailin tulevan moottorin venakopat auki. Imunokat oli paremmassa kunnossa, kuin omassa. Kun tuohon omaan romuun K04 ahtimet pistää, niin ei näin €uron jätkällä kannata kansia vaihtaa. Vai onko eriäviä mielipiteitä?Viimeksi muokannut Kilu7; 26.7.2014, 22:55.
Comment
Comment