Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 Torakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8 Torakka

    Sattuipa tuossa joku viikko taaksepäin Mikkelin työreissu ja siinä ruokatunnilla tylsyyksissäni nettiautoa selatessa osui silmiin siellä päin myynnissä kohtuuhinnalla konevikainen 4.2 V8 Touareg.

    Käytiin sitä sitten katsomassa, auto oli ihan sitä mitä myyjä oli puhunut ja vajaan vuorokauden kalkuloinnin jälkeen tarjosin vielä viis hunttia alle pyyntihinnan ja sehän tarjous meni läpi. Olin siinä vaiheessa itse jo kotimatkalla parinsadan kilometrin päässä, pari puhelinsoittoa ja säätöä myöhemmin sai virka-apua paikallisilta kerholaisilta hakemaan auton ensin välisäilöön ja toissapäivänä toinen kerhotoveri toi kuorkin lavalla tänne yli 300km päähän. Kiitokset vaan vielä kerran Mikkeliin herrasmiehille.

    Itse projektikohde on siis tommonen ekan paahdon Touareg, 4.2 V8 ja aika hyvillä päreillä. Löytyy korkeus- ja jäykkyyssäädettävä ilma-alusta, alennusvaihteet, keskilukko, 4-alueilmastointi, webasto, sähkönahkajakkarat, vetokoukku, navit ja tutkat sun muut. Koriltaan varsin hyvässä kunnossa eikä ruostetta ole oikein pahasti missään näkyvillä.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut hopsis; 7.4.2024, 12:15.

    #2
    Varsinainen pihvi on se konevika. Jakohihna oli edellisellä omistajalla katkennut ja oletuksena pääsee venttiiliremonttia tekemään, toinen vaihtoehto on kannibalisoida yhdestä C5 A6:sta samanlainen kone, siitä autosta kun alkaa vaihdelaatikko pikkuhiljaa purkaantumaan. Katotaan nyt kun saa tämän purettua ja näkee mitä kaikkea on paskeentunut.

    Eilinen meni autotallia siivotessa ja autoa sisälle hinkatessa. Ei muuten ollu ihan yksinkertaisen helppo homma. Painaa yli 2,5tn toi möykky ja pieni ylämäki ja kynnys talliin. Meinas vähä jännittää miten käy pienellä 900kg speksatulla mönkijävinssillä mutta kylläpä se lopulta sisälle nousi.

    Siinä rauhaksiin aloittelin purkaan niin aivan 100% zerofucksgiven pidolla tuo on ollut. Öljyt, tulpat, ilmanputsarit jne aivan kamalassa kunnossa, ei oo varmaan vaihdettu ikinä. Eikä oo vaihdettu sitä jakohihnaakaan. Siitä puuttui monesta eri kohdasta palasia ja oli useasta eri kohdasta murtunut melkein poikki. Lopulta on sitten vaan vanhuuttaan pettänyt. Ihmiset on huonoja.

    Attached Files

    Comment


      #3
      Tulpanrei'istä kurkin endoskoopilla sisälle, mitään aivan järkyttävää ei näkynyt yhdessäkään mukissa. Tän hetken pläni on laittaa kone ehjällä hihnalla kasaan ja merkkeihin sen verran että saa puristukset mitattua.

      Jos olis vaikka käyny niin kova munkki ettei tarvisi molempia kansia alkaa tekeen. Kannethan tuosta autosta saa kone paikallaan varmaan jollain lailla irrotettua, koko moottorin irrotus on sitten jo ihan eri level perkelöinnin operaatio näillä minun käytössä olevilla työkaluilla ja -tiloilla.

      Jospa nyt kuitenkin lähtöoletuksena kansiremontti, uusi jakopää, kunnon huuhtelu öljyihin, kaikki uudet nesteet ja putsarit joka paikkaan. Pitäis noineenkin jäädä kokonaishinta jonnekin noin puoleen siitä mitä nettiautossa huudellaan ehjistä ja ompahan siinä kohtaa kaikki huollot tehty vähäksi aikaa.

      Comment


        #4
        Kuinkas pitkään jakohihna on tuolla ehtinyt pyöriä noin niinkun kilometreissä?

        Comment


          #5
          En oo penkonu papereita tai huoltohistoriaa vielä sen paremmin mutta tekis mieli sanoa että vähintään tuplat siitä milloin olis pitäny vaihtaa. Oon aiemmin yhden selkeästi kilometreistä/vanhuuttaan katkenneen Audin 4.2 nokkahihnan nähny ja sillä oli 13 vuotta ja noin 250tkm siinä vaiheessa edellisestä vaihdosta.

          Katon jossain vaiheessa kun jaksan tonkia jos huoltohistoriaa on säästyny mukaan.

          EDIT: 10/2011 viimeksi vaihdettu huoltokirjan mukaan jakohihna, 117607km kohdalla. Nyt mittarissa muistaakseni 288tkm. On se yli 50tkm siis vedetty pitkäksi ja ajallisestikin jo 6 vai 7 vuotta. Moniurahihnakin näytti aika rapealta.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut hopsis; 7.4.2024, 19:47.

          Comment


            #6
            Edelliseltä 40v jakopään teolta oli säästyny vielä käytetty jakohihna. Jotain hyötyä laiskuudesta kun ei oo viittiny kantaa romuja pois. Kasasin koneen sillä roskakorista kaivetulla remmillä merkkeihin ja pyöräytin puristustestin.

            1: 9,2 bar
            2: 7,0 bar
            3: 8,6 bar
            4: 10,6 bar

            5: 0 bar
            6: 9,2 bar
            7: 6,5 bar
            8: 0 bar

            Eli kakkosbankki on ainakin varmuudella remonttikunnossa. Ykkönen näyttää ehkä vaan... vanhalta? Nuo on yli kuukauden käymättä olleesta, kylmästä moottorista mitattuja eli varmaan about niin huonoja arvoja kuin voi tulla. Jos siellä venttiilejä olis mutkalla niin eihän sieltä tuommosia edes 7 bar tuloksia tulisi. Valmistajan aapinen sanoo että uutena 10-15bar, alaraja 7 bar ja suurin heitto sylinterien välillä max 3 bar.

            Oikein nuukajulli jättäisi ykkösbankin paikalleen kun se noillakin arvoilla varmaan sytyttäisi vielä mutta kun toinen kansi pitää kuitenkin käyttää irti ja sitä myöten imusarja, kansien väliset letkut ja putket jne. Eihän siinä oo mitään järkeä nyt olla tsekkaamatta ja huoltamatta samalla toinenkin. Olen ylitsevuotavaisen yltiöoptimistinen että hatut mahtuu nostamaan konehuoneesta paikaltaan pois koko voimalinjaa irrottamatta. Sitä myöten vois olla tässä jo ihan lähipäivien homma saada kannet pöydälle. Ei tää kovin nopeesti etene kun tälleen iltaisin arkitöiden jälkeen aina vähän aikaa kerrallaan ehtii nyppiin.

            Comment


              #7
              sitä se on kuolevaisten remontit :D Jos on aikaa, ei oo rahaa ja jos on rahaa, on aika vähän kortilla. Kyllä ne siitä silti aina läjään tulee :)

              Comment


                #8
                Eilen ei edistyny yhtään kun jumitin töiden jälkeen 8 tuntia putkeen Fallouttia. Tänäpä sitten ehti taas muutamaksi hetkeksi nakertamaan. On ne kaiken kyisimmät purkamiset menossa eli kaikki se sälä joka on koneen takana siellä minne ei mistään kautta ylety. Pakko käytännössä maata siinä koneen päällä, kaikki helppo on purettu tieltä pois, nyt on pakosarjojen ja alkuputken väliset mutterit seuraavana työjonossa. Kuskin puolen sain itse asiassa jo auki ja apukuskin puolelta ensimmäisen mutterin. Sitten putos räikkälenkki kädestä johonkin eikä tullu lattialle asti. Jatketaas huomenna, taitaa olla kustannustehokkainta hakea kaupasta uusi...

                Sinänsä ollu kyllä siitä mukava purkaa että jokainen kiinnike on tehtaan alkuperäinen. Kaikki orkkis nippusiteet ja klipsut ja klemmarit alkuperäisillä paikoillaan. Yhtäkään nylpättyä pultinkantaa tai rikottua sähköliitintä ei ole vielä tullut vastaan. Ei myöskään mitään purkkavirityksiä. Sähköisen jarrutehostajan kovamuoviset alipaineputket oli korjattu teipillä, ne menee kaikista vanhuuttaan rikki. Oli Cayennessa sama homma, taitaa olla samoja putkiakin kun Touaregissa.

                Kahta downpipen mutteria vaille ollaan siinä vaiheessa että sais ottaa venakopat auki ja nostaa kannet irti. Pitäis onnistua tässä viikonlopun aikana ja saa tallin vapaaksi vähäksi aikaa muita projekteja varten.

                Comment


                  #9
                  Kylläpä ne kannet sieltä pois mahtui nousemaan. 5. ja 8. mukien venttiileissä näkyy silmämääräisesti vahinkoa eikä ne mene kiinni. Männissä on pienet jäljet jotka ei lie vaikuta yhtään mihinkään kun pyyhkäisee vähän jollain santapaperilla.

                  Näyttäis äkkiseltään ensimmäisellä vilkaisulla että on ihan korjattavissa olevat vauriot. Huomenna pääsee purkamaan kannet ja maanantaina vois kiikuttaa ne koneistamolle.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut hopsis; 16.4.2024, 20:41.

                  Comment


                    #10
                    Tänäpä oli agendalla purkaa kannet sen verran mitä tarvii eli nokkapukit, -akselit, ketju ja säädinyksikkö sekä rullakeinut akseleineen.

                    Meinas heti mennä tunteisiin kun vuosia moitteettomasti palvellut boxon T30 kärki pamahti poikki heti ensimmäiseen nokkapukin pulttiin. Hain puuilosta uuden mustan. Se meni poikki samantein. Otin jostain 15€ sarjasta pelkän irtokärjen ja sillä koitin vääntää auki. Työkalu menee vaan rusetille mutta ei puhettakaan että pultti aukeaisi. Koitin muutamaan muuhunkin että josko se olisi vain se yksi jostain syystä ollut tiukassa mutta kaikki ne oli ihan yhtä hulluna kiinni. Eipä ole tuollaista tullut itellä ennen vastaan vielä näiden 20V kansien kanssa.

                    Pari askelta taaksepäin, pikku tuumaustauko ja google auki. Interwebsistä löytyi samanlaisia kokemuksia runsaasti. Pitäis olla unobtainiumista tehty, vuoristomunkkien 40000 vuotta vanhalla perimätietona kulkevalla reseptillä neutronitähden tulessa taottu ja paavin siunaama työkalu. Tai sitten voi ottaa lukkopihdeillä kiinni pultinkannasta ja kääntää niillä samalla kun kääntää torxilla keskeltä.

                    Mulla ei ollu paavin numeroo niin koitin tota jälkimmäistä ja nehän aukes lopulta ihan kohtuudella. Aikaa siinä meni yksitellen työkaluja asetellessa mutta yksikään pultinkanta ei nylpänny eikä enempää työhaluja hajonnu.

                    Muutenhan nuo on aivan tavalliset Audin viisiventtiilikannet joissa ei mitään ihmeempää oo. Huomenna pääsee kiikuttaan ne koneistamolle ja väliaikana voi sitten vaikka lutkuttaa hytikoihin tuoreet öljyt sisälle ja putsailla aikansa kuluksi muita koneen osia tulevaa kasaamista varten. Äkkiseltään näyttäisi että nokkahihnan katkeamisen jäljiltä olisi neljä venttiiliä mutkalla. Koneistamo sitten kertoo lopullisen totuuden mutta täysin kunnostuskelpoisena moottori on säilynyt. Huomisen jälkeen tuleekin sitten parin viikon tauko, kuulemma vähintään sen verran on työjonoa.
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Jotku kolopultit jos on noin kovin hirttänyt kiinni niin ylensä auttaa kun pistepuikon kanssa lyö kolon pohjalle.
                      Ilmeisesti vapauttaa jotain jännitystä pultin kannasta.
                      Kunnossapitohommissa tuli isompiakin avattua noin tai sitten poralla kuoppa kolon pohjalle.

                      Comment


                      • #12
                        Jos oikein jaksaisi harrastella eikä ole meininki uusiin nostajiin investoida niin kai noikin saa purettua kunnon putsia varten? Teippaa nostimen alassuin rimanpätkän päälle ja pamauttaa sen kaaressa lattiaan niin sisäkalut tulee pois. Siellä on sitten yksi HYVIN pieni kierrejousi ja kuula sisällä.

                        Comment


                          #13
                          En minä niitä yksittäisiä välyksentasaajia oo koskaan lähteny purkamaan. Oon vaan uppokylvyssä lutkuttanu uudet öljyt sisälle.

                          Pistepuikkoniksiä ehtii kokeilemaan vielä toiseen kanteen. Ensimmäisen sain eilen purettua ja toinen odottaa vielä, siihen vois totakin testata.

                          Comment


                            #14
                            Äsken kävin purkaan toisen kannen. Päivällä jo aloittelin mutta niin vaan vastusti ja kaikesta pistepuikoista ja irto torx-kärjen vasaroinnista huolimatta lähti kärki kiertymään rusetille.

                            Kävin sitten töiden jälkeen ostaan wurthilta jonkun paremman satsin bitsejä. Reilun 130€ sarja kainalossa toivoa täynnä kotiin ja ihan yhtä kuraa on nekin. Ensimmäiset ehkä kahdeksan pulttia sain auki ja sitten katkes taas kärki. Samassa sarjassa oli toinen saman kokoinen kärki ja sillä perkeleen varovasti niitten lukkopihtien kanssa kannasta avittaen sain loput 18 pulttia auki.

                            Eli sai ne lopulta purettua mutta aika työmaa oli. En tiedä millä helvetillä ne noin paljon onkin jurtannu kiinni. Mulla ny mielestäni jonkunlainen tatsi on tässä vuosikymmenten aika kehittyny, kaikenhan saa aina rikki, mutta ei koskaan oo vielä tämmöstä osunu kohdalle että menee viis työkalua rikki muutaman M6 pultin avaamiseen.

                            Comment


                            • #15
                              Kaikki pultit jossa avainväli on varren halkaisijaa pienempi, pitäisi kieltää! Normi kuusiokantaisen vääntää poikki ennen kuin hylsy hyppää yli, kuusiokolo/Torx kohdalla en koskaan muista että olisi käynyt niin. Onneksi oli kanta edes näkyvillä eikä upotettu kuten kolopulteissa monasti on.

                              Comment


                                #16
                                Tiukassa olevien torxien ja kuusiokolojen kanssa oon aina käyttänyt weran avaimia. Yhtään semmosta ei oo mennyt koskaan poikki. Varsinkin kuusiokolojen kohdalla Weran ne perinteiset avaimet ilman muovipintaista vartta ovat ihan hemmetin hyvät. Voi laittaa surutta putkea jatkovarreksikin, ne vanhan mallin avaimet ovat aika elastista matskua ja avaimen profiili selainen, että se ei pilaa pultin kantaa. Ehkä iskevän vääntimen bitsit vois kans kestää. Tosi usein noiden bitsien istuvuus on vaan todella huono ja ongelmia tulee heti kun pultit ovat tiukassa.

                                Comment


                                • #17
                                  Allekirjoittaneelta löytyisi kuskin puolen kansi, eli bank2, Audin keulasta. Täydellinen ja ehjä. Myös kaikki muut hilppeet. Bank1 jako sekaisin ja yksi mäntä halki.

                                  Comment


                                    #18
                                    Samanmoisia kokemuksia noitten torx pulttien kanssa AEB kannessa. Kävin hakemassa Bachon setin motonetistä (sellainen musta peltilaatikko missä reilusti eri kokoja ribeä myöten) ja kumma kyllä ne bitsit on kestäny vääntää.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
                                      Allekirjoittaneelta löytyisi kuskin puolen kansi, eli bank2, Audin keulasta. Täydellinen ja ehjä. Myös kaikki muut hilppeet. Bank1 jako sekaisin ja yksi mäntä halki.
                                      Ehjä kuskin puolen kansi olisi ollut hyödyllinen tuossa pari viikkoa sitten, pidetään optio auki jos koneistamolla selviää jotain uutta vikaa jota ei ollut viedessä tiedossa. Lähtökohtaisesti tässä kohtaa auton alkuperäiset hatut kunnostetaan ja menee niillä takaisin kasaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ja iltapäivästä koneistamolta tulikin puhelu. 4 pakoventtiiliä mutkalla ja kaikki 16 pakopuolen ohjuria kulunut holoksi. Eli tasan just ne mitä lähtöjään oli tiedossakin. Annoin luvan remontteihin, ainoa vaan että koneistamo ei ollut helpolla saanut venttiilejä. Ei kellään sattuisi oleen neljää 077109611S pakoventtiiliä tarpeettomana taskun pohjalla pyörimässä? Noh, oli tai ei. Tilasin interwebseistä jo. Oli sen verran edullisia että ei kannata montaa minuuttia uhrata etsimiseen.
                                        Viimeksi muokannut hopsis; 30.4.2024, 16:42.

                                        Comment


                                          #21
                                          Venttiilit saapui toissapäivänä maailmalta, vein samana päivänä koneistamolle. Nyt olis hatut kasassa ja sais noutaa pois. Sitten koittaa muistella miten nuo kannet kasataan ja ketju ajoitetaan, se kun on aina ja joka kerta yhtä paljon päänraapimista aiheuttava vaikka on moneen kertaan tehnyt.

                                          Ei nyt ihan tällä viikolla oteta ensisavuja mutta jos nyt tämän kuun puolella olis siinä vaiheessa. Kaikki muut osat pitäis olla valmiiksi hankittuna, tulee uudet tiivisteet, suodattimet, hihnat, termostaatti, jakopää, jne. Sähköisen jarrujen alipainepumpun kovamuoviset putket on joku joskus korjannut jollain gorillateipillä, ne pitää rakentaa uusiksi mutta se saa tässä vaiheessa jäädä odottamaan että saa ensin omin voimin liikkuvaksi tuon auton.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eiköhän tässä ny muutaman päivän pysy pois muusta pahanteosta.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              Sylinterikannet kasasin viime viikolla joku ehtoo, menihän siinä taas hetki ketjun ja säätimen ja nokkakeppien asettelussa kun ei oo oikein semmosta rutiinia siihen hommaan. Sai ne kuitenkin kasaan ja toivottavasti on ajoitus kohdallaan. Kannet jumppasin viime viikolla myös paikoilleen ja tänään jatkoin koneen takaa kaikki ne ärsyttävät vesiputket/-letkut, lisäilmapumpun värkkeet, valleypanin ja mitäköhän muuta sekalaista. Jakopäästä purin vanhat hilut irti mutta en jaksanu enää alkaa uusia ruuvaan.

                                              Elikkä jäljellä olis se jakopää kaikkineen, imusarja kaikkine sen takana olevine ärsyttävyyksineen, pakosarjojen ja downpipen väliset laippaliitokset joka sekin on aivan perseestä, kaikki sähköt koneen ympäriltä, tulpat, ilmanottoputket, öljyt ja jäähynesteet ja moniurahihna ja ties mitä kaikkee vielä. On sitä vaan aika paljon arbeettia tommosen moottorin kanssa kun oikein lähtee miettimään. Ei varmaan 40 tuntia oo kaukana lopulta kun kone paikallaan käyttää kannet irti. Nopeamminhan se kävis jos olis mahikset pudottaa koko patti pois ja tehdä siinä. Ei kai näitä kukaan täyspäinen alkaisi tuolta ahtaasta luukusta pilkkimään.

                                              Vanhasta vesipumpusta näköjään puuttui se trunnion pultti ja sitä ei uudessa tuu mukana. Ei kenellekään olisi sattunu jäämään jollain kauheella munkilla irtonaista pyörimään nurkkiin?

                                              Comment


                                                #24
                                                Eilen vähän kasailua ja tänään vähän lisää. Ja illan päätteeksi avaimesta käyntiin.

                                                Aika paljon se vaan töitä teettää tommonen kansien jumppaaminen

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Sahapukin kanssa on kaikki tuplana :(

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tänään sitten loput konehuoneen muovit paikoilleen ja jäähynesteet sisään. Saa hiukan tavallista enemmän ilmata näköjään tommosta nelialueilmastoinnilla olevaa kun on peräkontissakin yksi lämppärin kenno. Ja toki tässä on myös polttoainelämmitin joka tekee omat mutkansa nestekiertoon. Luulen että ihan viimeistä sanaa ei ole vielä kuultu tuon ilmaamisen kanssa, röyhtäilee ilmataskuja vielä monen viikon päästä. Vaan nyt tulee kaikista kabiinin suuttimista lämmintä niin on siellä nyt ainakin jossain jonkun verran oltava nestettä. Jokohan sitä joskus malttais ostaa sen alipainetäyttölaitteen.

                                                    Muita huomioita. Bank1 nokan asentoanturi on täysin mykkä, ei anna mitään lukemia. Pitää kaivaa jos vanhoihin jemmoihin olis jääny, tuohan on tosi yleinen ja helppo osa ja vielä helpossa paikassa koneen etureunassa toi apukuskin puoleinen.

                                                    Ilmastointi ei puhalla kylmää, tässäkin vaihtoehdot voi olla mitä vaan mutta auton huoltohistorian tuntien oon melkein 100% varma että sitä ei ole ikinä huollettu, jos ei ollu tulppia eikä ilmanputsareita tai jakopäitäkään huollettu koskaan.

                                                    Ratin asentoanturi G85 on myöskin täysin mykkä. VCDS mittakentässä ei tapahdu mitään muutosta asteluvussa kun rattia kääntää. Toi on vähän ärsyttävä homma kun on selvästi hankalampi fixata kuin mikään noista muista ja leima ehti happaneen toissapäivänä, ei saa edes vikalistaa ja kuukauden ajoaikaa enää haettua.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eipä ollutkaan nokka-anturin asentotunnistin rikki. Löyty jemmoista toinen samanlainen ja se ei pelaa yhtään sen paremmin. Kone tärisee tyhjäkäynnillä vähän liikaa ja 1+1 ynnäilin että noinkohan siellä olis ketju kumminkin hampaan verran pielessä.

                                                      Tänään otin auton takas talliin, venakoppa auki ja olihan se apukuskin kannen imunokka hampaan aikaisella. Nicke Lignelliä saa lainata taas. Laitoin pakonokkien välisen lattaraudan paikalleen ja meinasin saada imunokan käännettyä pykälän verran. Pelkkä kiristimen kasaan puristaminen ja imunokan pukkien irrottaminen ei riittänyt, piti se koko kiristin käyttää irti ja aika perhanan vaikee homma sitä siinä muljata kun pakonokka on kannessa vielä kiinni. Jätin vähäksi aikaa kesken ja tulin pitään taukoa. Eihän tuo suuritöinen ole näkyviin purkaa eikä se jakopään auki käyttäminenkään nyt mikään maailmanloppu ole, ehkä korkeintaa tunnin homma.

                                                      Vaan olispa säästyny tältäkin kun olis kasannu kerralla oikein.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nyt jo vähän hämmentää. Käytin nokkakepin pois paikaltaan ja siirsin hampaan verran. Vaan edelleen VCDS herjaa nokan ja kampuran välistä korrelaatioo. Noinkohan se ketjunkiristin on ihan kunnossa.

                                                        Ensin epäilin että voiskohan se olla joku johtosarjavika? Mutta kun measuring blockeissa 090 kanavalla näkyy asteet jotka muuttuu mutta 093 kanavalla ei näy bank1 lukemaa ollenkaan. Tarvii jatkaa huomenna, ei toimi pää näin kuumalla enää tähän aikaan kun koko päivän touhunnu kaikkee.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jos nyt jotain muuta maininnan arvoista. Kävin pienen koeajon takapihalla, vaihteisto toimii tosi hienosti, paremmin kuin vaikka edellisen Cayennen vastaava. Jousitus menee ylös ja alas ilman ongelmia, alennusvaihteet ja lukot toimii eli ihan ok tolleen sokkona ajokelvottomana ostetuksi autoksi.

                                                          Ratin kääntökulma-anturi ei ollutkaan rikki, hätäilin turhaan sen kanssa. Vikavalot sammui ekan parinkymmenen metrin ajon jälkeen.

                                                          Uutena vikana herjaa myös Brake booster vacuum pump mechanical failuree. On aivan päreinä ne kovamuoviset putket jota sähköinen alipainepumpun, imusarjan ja jarrutehostajan yhteydessä on. Samat jouduin edellisestä vastaavasta parsimaan ja nuohan murenee vanhuuttaan kaikista samalla tavalla.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Otimpa vielä kolmanne kerran venakopan auki tänään. Kyllä ei näillä helteillä ihmisen pää toimi näköjään. Kirjoitin tuossa edellä että käytin nokkakepin pois paikaltaan ja siirsin hampaan verran. No se oli puoliksi totta.

                                                            Tänään käytin sen saman kepin ja oikeasti siirsin sen hampaan verran. En tiiä mitä helvettiä oon puusilmäilly eilen mutta tasan samaan asentoon olin sen nokka-akselin laittanut. Nyt kun ihan rauhassa kolmannen kerran teki niin nyt asettuu nokkapukkien kolmiot tasan akselien kolojen kanssa. Elsan ohjeessahan on tuossa kohtaa virhe, se oli tiedossa jo vanhastaan mutta silti vaan mukamas vastusti. Nyt loppu tältä päivää ruuvaaminen, huomenna taas uudestaan kasaan ja toivottavasti alkaa nokkien säätö pelaamaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X