Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Husqvarna Corona - sähköpyöräksi muutettuna.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Husqvarna Corona - sähköpyöräksi muutettuna.

    Tulee aina välillä tehtyä jotain sellaista mitä ei maailmassa kukaan muu olekaan vielä tehnyt. Tai näin ainakin luulen..tai sitten kukaan muu ei jaksa dokumentoida nettiin mihkään.

    Katselin pitkään pappatunia, että saisko sellaisen jostain halvalla, ja tekis siitä sähkömopon. No, ei. Ei löytynyt halvalla.



    torissa tuli vastaan aika tollainen perus säkkikuntoinen jollain "käyntikuntoisella" (=tuskin käy) mopon moottorilla. Huono väri ja paljon puuttui osia.
    Mutta oli onneksi ruosteeton. Vuosimalli 1956...1958, ei ihan täyttä varmuutta.


    hahmottelin vähän hallintalaitteita paikalleen ennen maalausta, tarkoitus oli saada mahd. kliini.



    sit pitikin saada kiinni vetovehkeet. Eli haarukan kimppuun.



    vähän sinne & tänne kempin kymppii.


    ruosteenestopohjat alle ja kirkas musta sit myöhemmin päälle.


    sit oli rungon maalitöiden vuoro, maalit mäelle


    sekä hahmottelin samalla sitä akun kantotelinettä


    siinä sit akusto & runko maalilla kuorrutettuna, pieni koekasaus (akuston pistehitsikohta tuli sit paranneltua myöhemmin)


    sisäosillekin hyvä maalaus



    koekasauksia "uusilla" eli maalatuilla osilla

    Jatkuu seuraavaan postaukseen koska 10 kuvan rajoitus..

  • #2



    sit oli sähköjärjestelmän vuoro, ajovalo on jostain moottoripyörästä se ulkokehys, heijastimesta sahasin pohjan rälläkällä ja laitoin tilalle sähköpyörän 48v ledielementin. Valaisee muuten yllättävän hyvin juuri siihen mihin pitää, eikä häikäise.



    takaa sisäosista joku misc kuvatus






    ja tuolta se sitten näyttää.

    750W napamoottori. 48V/40Ah (2kWh) litiumakusto. Akustoon laitoin BTle kommunikoivan BMS:n (=suomeksi, näkee kännykällä virrankulutukset, lämpötilan, jännitetason, lataustason, voi ohjata latauksen tai purkumahdollisuuden pois).
    Range tuon tuulisuojan kanssa n.65-75km. Ilman sitä 130-150km luokkaa. Lisääntynyt ilmanvastus tekee _paljon_
    Keskinopeudella 23km/h, kulutus n.2,5kWh/100km (tuulisuojan kanssa edelleen).
    Nyt takana jo n.140km nostalgisen tuntuista ajoa ; aina karvahattu päässä. Mahtava laite.

    Niinjuu, liikennevakuutettu, varashälyttimellä & ajonestolla varustettu luokan L1e-A sähköpolkupyörä. Tällä saisi (jos antaisin) ajaa myös tuo mopokortiton tytärkin jo.



    Talvella tein valmiiksi, oiskoha tähän joitain (5) kymmeniä tunteja mennyt aikaa, ja rahaa jonkun verta. Mutta "totally worth it".


    tuossa yllä pieni videonpätkä melko ensihetkiltä kun olin just saanut liekeissä jotenkin kasaan.

    Comment


      #3
      Tämäpä on positiivinen ilmestys!

      Comment


        #4
        Hauskan näköinen vempele

        Comment

        Working...
        X