Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne Turbo '06

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Kipittääkö possu hyvin?

    Comment


      #62
      Kyllähän se kipittää, sitten kun vauhtiin pääsee. Ei viivasta kovin äkäisesti irtoa, olisko jossain viiden ja puolen sekunnin luokkaa sataseen, painoa on kuitenkin niin pirusti. Sillä nyt ei mulle oo mitään merkitystä, yleensä nollasta lähdetään liikkeelle alueella jossa on anyway neljänkympin nopeusrajoitus. Mut sitten joku maantiellä tehty 80-160km/h kiihdytys on aika kiva kun kiihtyy käytännössä kuin metrojuna ihan tasaisesti. Aivan rehellisesti sen kovempaa kyytiä en oo tuolla vielä missään rohjennut edes kokeilla.

      Kyllä tuossa jo jotain kulumaakin on. En tiedä vuotaako by-passit vai onko maffit vähän hitaalla vai mikä mut ei se niin alhaalta herää kuin tehtaan vääntökäppyrät näyttää. Pitäisi olla maksimiväännöt välillä 2250-4500rpm tjms. Ei mulla näy ahtopainemittarissa vielä mitään liikettä 2200rpm kohdalla. Lähempänä kolme kuin kaksi tonnia tarvii kierroksia ja sitten tulee kaikki kuin isosta saavista kaatamalla. Tarvis logitella että mitä on pyynnit ja toteutumat mut se on vähän hankalaa taas tähän aikaan vuodesta, enkä ole vielä edes selvittänyt mitä kanavia pitäisi logitella. Taidan odottaa kevättä ja valoisampia iltoja, tähän aikaan vuodesta kun ei päivänvaloa näe arkisin kuin elokuvissa.

      Comment


        #63
        Joskus olen kuullut että tehtaan tekemät mittaukset olisi tehty hidastamalla / jarruttamalla eikä kiihdyttämällä ja siten saatu alakierroksille hyvät väännöt.

        Voi kyllä olla että muistan omiani.

        Comment


          #64
          Ei tarvinnu tänään päästä ihan helpolla töihin. Peräluukussa tunkki muttei vararengasta. Paikkapullot ja on board kompura olis ollu mutta eipä ne tommoseen auta. Ei muuta kun lavetilla kotio ja soittaan työmaalle että mää ny vähän myöhästyn tänään.
          Attached Files

          Comment


            #65
            Minkä valmistajan kumi on kyseessä?

            Comment


              #66
              Veikkaan että nuo edellisen sivun Pirellit. Meneekö/menikö nyt koko kierros uusiksi?

              Comment


                #67
                Menee koko kierros uusiksi. Nuo oli joka tapauksessa viimeistä talvea alla. Sen puoleen ei mikään taloudellinen menetys ole vaan vitutti se silti jäädä välille.

                Comment


                  #68
                  Tero, voihan se olla että tehtaan käppyrässä on vedetty luukut levällään ja lähdetty jarruttamaan konetta polvilleen. Silloin on täydet ahdot pelissä ja saadaan muikeat käppyrät. Onhan se sillee totta että jos vaikka sattuu joutuun yhtäkkiä helvetinmoiseen ylämäkeen ni tietää sit miten jaksaa kone suorittaa. :)

                  Comment


                    #69
                    Kyllä niissä tehtaan käppyröissä näkyy lähinnä mainososaston kynänjälki eikä mitään muuta. Ei koneen jarruttaminen polvilleen muuta luonnonlakeja.

                    Comment


                      #70
                      On se hyvä että on se sähköinen alipainepumppu ettei väsy tehtaan miehen jalka jarrua painaessa :)

                      Comment


                        #71
                        En sit suosittele kotomaan N kitkoja. Versiot R ja R2 olivat kasa kallista pääsiäisherkkua. Nyt talvi rullattu Soittokellokumeilla meid in hyvin kaukaa, ja toimii sillä 1/3 hinnalla erinomaisesti. Oudointa on, kun en edes valehtele.

                        Comment


                          #72
                          En ole dynamometrien enkä tehonmittauksen asiantuntija, mutta sellaiseen käsitykseen olen tullut että sieltä saadaan vähän sen näköistä lappua mitä halutaan kun muutellaan mittaustapaa. Mä en tiedä miten jarrullisessa dynossa jarru käyttäytyy. Vastus ei voine olla vakio, jos halutaan ajaa tyhjäkäynniltä rajarille asti piirretty käppyrä?

                          Comment


                            #73
                            niin siis jarrutusdynossahan ensin lämmitellään kone kivasti, ja sitten jarrutetaan rajottimen vierestä läpät auki (ja ei siellä tehtaan jamppa ole edes kaasupolkimella) tyhjäkäynnille. Eikä tehdasta oikeastaan kiinnosta vaikka se kone siihen sammuisi, mainostoimisto piirtää loput.

                            Comment


                              #74
                              Ottaen huomioon että näitä on kuitenkin myös jenkeissä myyty niin eiköhän siellä(kin) saada dynossa ulos tehtaan lupaamat lukemat, jos ei niin oikeusjuttu maksuineen olisi ollut satavarma...

                              Comment


                                #75
                                https://youtu.be/JonWEl2SpbA

                                Aiheeseen löyhästi liittyen erittäin tarkkaa mutta viihdyttävää tieteellistä mittadataa Venäjältä.

                                Comment


                                  #76
                                  Kun se yksi talvirengas kerran kyrvähti korjauskelvottomaksi eikä kesäpyörillä saa vielä pariin viikkoon ajaa niin otimpa vehkeen talliin ja taas kattila auki jakopäähän asti. Ei tosiaankaan niin pientä tai suurta hommaa etteikö sitä kannattaisi tehdä kahteen kertaan. Jäi käryään öljyä viime operaation jälkeen jostain. Porschen ohjeet tasopintojen kohdistukselle on jotain Nasan tarkkuuden kaliiberia, edellisellä kerralla painoin kaikki vaan kasaan silleen kun kaikkien muittenkin kanssa ennen ja nyt se sitten kostautui kun jostain vuotaa öljyä.

                                  Sen verran huomioita että edellinen kerta jakoketjun ja sen yhden säätimen vaihdolle otti aikaa noin 40-50h, en ihan tarkkaan edes pitänyt lukua. Tolkuton määrä työtä kuitenkin. Nyt on noin 8h purkua takana ja arviolta tunti tai korkeintaan kaksi niin on jakopään koppa auki. Tällä kertaahan minun ei tarvi kettinkiä ja oheishiluja siirrellä, siinä säästää hetken. Kaiken kaikkiaan luulisin että johonkin 24 työtuntiin menee jo tällä kertaa.

                                  Kyllä on mielessä käynyt että pitäisikö sitä vaan luopua näistä nykymaailman vehkeistä ja ryhtyä harrastaan jotain 70-luvun työntötankomoottorilla olevaa jenkkiä. Osia sais vaikka kirjastosta, ne ei maksa yhtään mitään ja joku kampiakselin vaihto onnistuu kaljatölkki toisessa kädessä puolessa tunnissa.

                                  Oh well, se on sitä motorsporttia. Kuten on sekin että viimeisen ajokerran jälkeen lasinpyyhkijät ei enää toimi. En tiedä onko sulake mennyt, moottori paskana, viiksipaketti paskana vai joku muu mikä. Tutkitaan kun saa taas konepellin kiinni ensin.

                                  Comment


                                    #77
                                    Näkemättä mutta tämän ketjun tiedoilla tonni ja tuun käymään trailerin kanssa

                                    Comment


                                      #78
                                      Mä olen jo siirtynyt noihin 70-luvun laitteisiin =). Nuo voi purkaa ja kasata autojen mukana tulleilla työkaluilla (jos sattuu olemaan tallessa). Tilaa on tehdä (hyvä ettei mahdu seisomaan konehuoneessa moottorin vieressä =) Kaikki on helppoa ja yksinkertaista...

                                      Comment


                                        #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
                                        Näkemättä mutta tämän ketjun tiedoilla tonni ja tuun käymään trailerin kanssa
                                        Käymään voit aina tulla mutta menee vaan kahvinjuomiseksi kun ei sulla kumminkaan oo semmosta traileria millä tuota saisi siirrettyä.

                                        Comment


                                          #80
                                          Aakman pistää 4F:n trailerille ja vetää Porschella?

                                          Comment


                                            #81
                                            Sen verran pieninä paloina se on nyt pitkin autotallia ettei ihan juur vedetä yhtään mitään.

                                            Comment


                                              #82
                                              Löytyi vuotava tiivistekin. Ihan vaan sitten aivan takimmaisena eli käytätti taas jakopään auki. No eihän se auta kun tehdä vaan. Nyt on menossa jo kasaan päin. Samalla kertaa tuli otettua yksi kuva jota en edellisellä kerralla ottanut. Vertasin uutta ja vanhaa ketjua, minusta tuossa on aika merkittävä ero pituudessa. Miettii että tuossa on noin puolen hampaan verran heittoa ja ketjuhan on kuvan ottohetkellä "kaksinkerroin". Jos sen nyt katkaisisi ja vetäisi pöydälle suoraksi niin eroa pituudessa olisi 5-6mm. Kyllä ne perhana vaan kuluu vaikka ikuinen ketju onkin (Roll-Eyes hymiö tähän kohtaan).

                                              Click image for larger version  Name:	img_20200221_wa0211_a853dc9aad4236fbea94ffdcd87d9b9fbeabad4d.jpg Views:	0 Size:	37,3 Kt ID:	1878336

                                              Comment


                                                #83
                                                Viikko sitten perjantaina ajoin moottorivoimalla tämänkin jo tallista ulos ilman puskuria ja lamppuja sun muuta keulan sälää. Sitten olikin viikon ajan taas motivaatio hakusessa kunnes tänä perjantaina sitten innostuin jumppaamaan loput keulan ja konehuoneen muoviosat paikalleen. Samalla kertaa tunkkasin kesäpyörät alle. Eilen lauantaina sitten tarkistin nesteet vielä kerran, sopeutin ratin asentoanturin kun oli alijännitekyykkäyksen aikana hukannut adaptaationsa ja siitä syystä oli ilmajousitus/ajonvakautus/transfer case jne kaikki vikatilassa ja vikavaloja taulu täynnä. Puolen tuntia vikavalojen nollaamista ja koeajolle. Kävin tankkaamassa, pesukoneessa ja siitä paikalliseen poweriin ostamaan uutta mikroaaltouunia. Pääsin kaupasta mikro sylissä ulos niin parkkipaikalla odotti lammikko jäähdytysnestettä auton alla. Oli ollut tarkoitus vähän enemmänkin ajella hurua mutta ajelinkin sitten vaan kotio juomaan kaljaa.

                                                Nyt kun tänäpä sunnuntaina sitten taas uusin voimin kävin siirtään auton talliin ja tutkimaan niin paisarihan siellä on antanut periksi ja vuotaa saumastaan. Ei ole mallisarjalle mitenkään poikkeuksellisen harvinainen vika ja säiliö on suht helppo ja nopea vaihtaa. Eilen jo sokkona tilasin uuden ja tänään otin vanhan irti. Näyttäis olevan '05 vuoden valuleimat joten alkuperäinen pönttö siellä vielä oli.

                                                Lasinpyyhkijätkin alkoi toimimaan, korjaus oli niinkin monimutkainen kun laittoi vaan konepellin kiinni. Viimeksi ne ei toimineet kun jouduin apuvirralla pihasta käynnistämään ja jätin konepeiton vaan tuulihakaan siksi aikaa kun ajaa talliin sisälle. Webastokaan ei toiminut vaan alkoi toimimaan eilen kun kävin tankkaamassa ja opiskelijavalo sammui.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Niin se vain on, että sopivasti ajoitettu kaljanjuonti tekee autojen harrastamisesta helpompaa: Ilman sitä olisi varmasti jäänyt tuulilasinpyyhkimet ja Webasto korjaamatta!

                                                  Iso peukku astetta syvällisemmästä harrastamisesta ja päivityksistä!

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Lasinpyyhkijätkin alkoi toimimaan, korjaus oli niinkin monimutkainen kun laittoi vaan konepellin kiinni.
                                                    Meinasin sulle tästä mainita, mutta aattelin, ettet tekis niin alottelijamaista mokaa. Arvaapa mistäkö tiedän, ettei Cayennen pyyhkijät toimi kun pelti on auki :D

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Eihän ne toimii enää n. 2005 ja uudemmissa missään vaggineissa. B7 vielä toimii, B8 ei, 4F ei, 8P ei, jne jne....

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                        Meinasin sulle tästä mainita, mutta aattelin, ettet tekis niin alottelijamaista mokaa. Arvaapa mistäkö tiedän, ettei Cayennen pyyhkijät toimi kun pelti on auki :D
                                                        Mukava, että muutkin mennyt samaan halpaan. Nimimerkkinä yhden A6 C5:sen pyyhkijän purkin avanneena ja piirin testailleena, kun ei pyyhkijät toimineet konepelti auki... Vieläkin hävettää.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Paisuntasäiliö tuli tällä viikolla ja eilen ehtoolla sen vaihdoin. Siinä ei ollut hommana mitään ihmeellistä, aika suoraviivaisen helppo homma. Otin paisarin ja syylärin välisen ilmausletkun paisarin päästä irti, se on sen verran pitkä että riitti hyvin tyhjään kannuun, sitten varovaisesti paineilmaa saman letkun nipasta paisariin, sai tuolla tavoin sen verran tyhjäksi että letkuja irrottaessa ei tullut kuin pari pisaraa jäähynestettä konehuoneeseen.

                                                          Ensimmäinen testiajo nyt takana, sisälle puhaltaa hyvin lämmintä eikä tiputa enää maahan. Tarvii seurata ja tarkistaa nestemäärä vielä parin päivän päästä, tuo Cayennen jäähdytysjärjestelmä on oikein erityisen hankala saada ilmattua. Ammattilaiset käyttäis airfliftiä mut eihän mulla sellaista ole niin luotan vaan perinteiseen kierroksilla huudattamiseen ja "sitä mukaa" täyttämiseen.

                                                          Sais noi pakkaskelit ja lumet pikkuhiljaa häipyä niin vois ottaa ajoon, ei noilla leveillä kesärenkailla oikein kiinnosta lähteä kun ei tiedä milloin tulee viis senttiä lunta maahan tai muuten vaan jäätyy kesken reissun.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Ja sitten vaihteeksi hinauslavetilla kotiin. Tän kevään ennätys, melkein 10 kilometriä ennen kun laukes. Tällä kertaa ampu alavesiletkun irti syyläristä. Kolme viimeistä reissua päättyny siis jokainen teknikaaliin käytännössä 5 minuutissa.

                                                            Viikko sitten levis se paisari ja nesteet pihalle. Muutama viikko sitten rengasrikko ja hinurilla kotiin.

                                                            Eipä tartte Gretan irvistellä kun ei paljon mun ajamisillani bensaa pala.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Kyllä vastustaa.

                                                              Näkemättä mutta tämän ketjun tiedoilla tonni ja tuun käymään trailerin kanssa
                                                              :)

                                                              Ettei olis asentajalla käyny käpy ja se alavesiletku ei oo menny tarpeeksi syvälle ja siten se lukitussokka ei tartu oikein? Oletan että tässä on tuttu vaglainen rakenne?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X