Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Fuuk. Kiitos varmennuksesta. Näin ajattelin kanssa, mutta olis vähän mast homma laittaa vasempaan etuoveen kotelosuojaa. No mä rajaan sen alueen mahdollisimman pieneksi. Kahdesta kohtaa listan alla olevista rei’istä oli ruosteessa ja rapsutin puhtaaksi.
Pitäis ostaa isommat jarrut eteen, tottunut hyviin jarruihin ja nää on ihan kuraa. Mitkä satulat/levyt menis suoraan paikalleen ilman adaptereita? Jenkeissä jotku laittanu 8P koppasen ässän jarruja eteen. Ne on tosin yksimäntäiset vaan, mutta on sillä tasolla mihin oon tottunut. Levyn koko sais olla lähes saman mitä ässässä, vaikka 330mm ++.
Ainahan voit laittaa sen kotelosuojan viimeiseksi, se menee sinne missä sitä tarvitaan :) Eikä sitä bitumia tarvitse olla koko oven pinta-alalla, voit jättää ne reiät näkyviin.
Sama halkaisija Passatissa. Touaregin satuloita 345mm levylle sopivia ei ilmeisesti ole kovinkaan helppo löytää ja jengi käyttää 330mm satuloita adaptereilla.
No täytyy metsästää ne olka-akselit ensin. Ja nelosesta päästä eroon, että vapautuu kuukausibudjettia Pasuunalle.
B6/B7 S4 pysäyttimet on kyllä melko hyvät kun vertaa pienempiin vakiojarruihin.
Itsellä oli semmoiset aikasemmin b5 aanelkussa. Edessä 345mm ja takana 300mm levyt.
Takalevyjen päivitys auttais kyllä myös. Saksasta saa edukkaasti Touaregin satuloita eikä sen jälkeen puutu tehoa. Meen tällä haavaa etupään päivityksellä. Sitten kun napsin takakelkan irti niin hoitelen takapään.
Mulla on A4 B5:ssa jarru päivityksenä a6:sen valurauta olka-akselit 4B3407258A & 4B3407257A, touaregin satulat 17Z brembot 7L6615123T & 7L6615124H. Jarrulevynä Brembo 330mm 09.A448.21 josta suurennettu pultinreiät MB:n 13.3mm -> Audin 15.3 mm reikiin ja keskireikä suurennettiin 67mm->68mm. Ei ole kovinkaan kallis päivitys, mutta jarrut muuttui pirusti paremmiksi. Plussana mahtuu vielä 17" vanne.
Aa sopii kutosen satulaan kanssa. Helpommin saatavilla. Ja halvemmalla. Mulla 18” talvivanteet ja kesällä 19”. Et laitan ne isommat levyt. Adapterit tarvii jostain löytää. Ei riitä into mittailemaan ja tekemään.
Ronttaa täältä puolasta sitten joku täydellinen RS6 C5 setti jonka pulttaat autoon kiinni.
Etupäähän olat + kiinnikkeet + satulat + levyt
Takapäähän olat + kiinnikkeet + satulat + levyt
Sitten vielä W8 passatista takadiffi + vetarit.
Ite kirjottelin tuosta konversiosta aikoinaan yhden artikkelin.
Siinä on semmonen kikkaviitonen että rs6 takaolat on 82mm laakereilla ja ainoa passat samalla koolla on w8. Pelkkiä vetareitakaan ei voi vaihtaa koska w8 kepeissä sisänivelen laipan halkasija 108mm kun muissa malleissa 100mm.. toki jos intoa piisaa niin nykyisiin keppeihin voi iskeä uudet isommat ulkonivelet, mutta maksaa enemmän kuin ostaa käytettynä diffi + 2 kokonaista keppiä.
ps. Rs6 takadiffi kävis myös, mutta vetarit ei kun ovat liian pitkät.
Tämä peli on saatu nippuun ja myyntikuvat napsittu. En ihan täydellä antaumuksella loppuu tehnyt, kun ei itselle kerran jää eikä tunteja muutenkaan rahana takaisin saa sen verran oli kuitenkin vaivaa. Jakopään laitoin uusiksi ja samalla molemmat moniurahihnat.
Laittelen Nettiautoon ja tänne foorumille tässä lähitunteina :)
Noniin tättärää. Oli Passatti nosturilla ja taka-akseli vaihtokunnossa. Pitää löytää uusi taka-akseli jostain 1997-2004 Passatista. Onko kellään tietoa? Nihkeesti löytyy.. Hitsatakkaan ei viitsi.
Comment