Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fromin opiskelubudjettimobiili

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Äänieristematot pitäisi laittaa puhtaalle "pellille", ei ne tule pysymään kotelomassan päällä.

    Hyvältä näyttää tuo puuhastelu!

    Comment


    • #62
      Fuuk. Kiitos varmennuksesta. Näin ajattelin kanssa, mutta olis vähän mast homma laittaa vasempaan etuoveen kotelosuojaa. No mä rajaan sen alueen mahdollisimman pieneksi. Kahdesta kohtaa listan alla olevista rei’istä oli ruosteessa ja rapsutin puhtaaksi.

      Pitäis ostaa isommat jarrut eteen, tottunut hyviin jarruihin ja nää on ihan kuraa. Mitkä satulat/levyt menis suoraan paikalleen ilman adaptereita? Jenkeissä jotku laittanu 8P koppasen ässän jarruja eteen. Ne on tosin yksimäntäiset vaan, mutta on sillä tasolla mihin oon tottunut. Levyn koko sais olla lähes saman mitä ässässä, vaikka 330mm ++.
      Viimeksi muokannut Fromi; 7.7.2019, 00:35.

      Comment


        #63
        Ainahan voit laittaa sen kotelosuojan viimeiseksi, se menee sinne missä sitä tarvitaan :) Eikä sitä bitumia tarvitse olla koko oven pinta-alalla, voit jättää ne reiät näkyviin.

        Comment


        • #64
          No tuo on totta. Rajaan reiän alueen pois ka lyön bitumia ympärille. Lopuksi sitten sen kotelosuojan ja massan.

          Comment


          • #65
            Taidat joutua vaihtamaan sinne eteen alumiininilkat, rautasten kapeemmalla jaolla taitaa olla 312mm kiekot suurimmat joille oma kannake.

            Comment


              #66
              Eikös passatissa ole sama nilkka ku b5 audeissa? S4 rautanilkkoja varmasti löytyy suht helpolla. Niissä on iso jako.

              Comment


              • #67
                Meneekö B5 S4 olka-akseli suoraan paikalleen? Sama multilink tukivarsi rakenne niissä ainakin on ja varret sopii paikoilleen. Pysyyko kulmat samana?

                Comment


                  #68
                  Sama tuenta keulassa. Perähän se oli eri kun b5 audeissa.
                  Menee S4 olka-akselit ja samana pysyy kaikki.

                  Comment


                  • #69
                    No hemmetti. Pitääpä metsästäö sellaset. Meneeklhän sama pyöränlaakerikin? Tilasin just uudet SKF laakerit eteen ja taakse.

                    Ilmeisesti Touaregin/Cayennen 350mm satulat menee suoraan S4 B5 jalkaan. Jotkut sopivat 345mm levyt pitää etsiä.

                    Riittääkö orggis jarrusylkässä tuotto?
                    Viimeksi muokannut Fromi; 7.7.2019, 14:12.

                    Comment


                      #70
                      S4 on 82mm ulkohalkaisijalla laakeri.

                      Comment


                      • #71
                        Sama halkaisija Passatissa. Touaregin satuloita 345mm levylle sopivia ei ilmeisesti ole kovinkaan helppo löytää ja jengi käyttää 330mm satuloita adaptereilla.

                        No täytyy metsästää ne olka-akselit ensin. Ja nelosesta päästä eroon, että vapautuu kuukausibudjettia Pasuunalle.

                        Comment


                          #72
                          B6/B7 S4 pysäyttimet on kyllä melko hyvät kun vertaa pienempiin vakiojarruihin.
                          Itsellä oli semmoiset aikasemmin b5 aanelkussa. Edessä 345mm ja takana 300mm levyt.

                          Comment


                          • #73
                            Takalevyjen päivitys auttais kyllä myös. Saksasta saa edukkaasti Touaregin satuloita eikä sen jälkeen puutu tehoa. Meen tällä haavaa etupään päivityksellä. Sitten kun napsin takakelkan irti niin hoitelen takapään.

                            Comment


                              #74
                              Mulla on A4 B5:ssa jarru päivityksenä a6:sen valurauta olka-akselit 4B3407258A & 4B3407257A, touaregin satulat 17Z brembot 7L6615123T & 7L6615124H. Jarrulevynä Brembo 330mm 09.A448.21 josta suurennettu pultinreiät MB:n 13.3mm -> Audin 15.3 mm reikiin ja keskireikä suurennettiin 67mm->68mm. Ei ole kovinkaan kallis päivitys, mutta jarrut muuttui pirusti paremmiksi. Plussana mahtuu vielä 17" vanne.
                              Viimeksi muokannut Everafta; 8.7.2019, 21:00.

                              Comment


                              • #75
                                Aa sopii kutosen satulaan kanssa. Helpommin saatavilla. Ja halvemmalla. Mulla 18” talvivanteet ja kesällä 19”. Et laitan ne isommat levyt. Adapterit tarvii jostain löytää. Ei riitä into mittailemaan ja tekemään.

                                Comment


                                • #76
                                  Ronttaa täältä puolasta sitten joku täydellinen RS6 C5 setti jonka pulttaat autoon kiinni.
                                  Etupäähän olat + kiinnikkeet + satulat + levyt
                                  Takapäähän olat + kiinnikkeet + satulat + levyt

                                  Sitten vielä W8 passatista takadiffi + vetarit.

                                  Ite kirjottelin tuosta konversiosta aikoinaan yhden artikkelin.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Onko W8:ssa lukko vai mikäs idea tuossa on? Vai kestävyyttä? :D

                                    Comment


                                    • #78
                                      Siinä on semmonen kikkaviitonen että rs6 takaolat on 82mm laakereilla ja ainoa passat samalla koolla on w8. Pelkkiä vetareitakaan ei voi vaihtaa koska w8 kepeissä sisänivelen laipan halkasija 108mm kun muissa malleissa 100mm.. toki jos intoa piisaa niin nykyisiin keppeihin voi iskeä uudet isommat ulkonivelet, mutta maksaa enemmän kuin ostaa käytettynä diffi + 2 kokonaista keppiä.

                                      ps. Rs6 takadiffi kävis myös, mutta vetarit ei kun ovat liian pitkät.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tämä peli on saatu nippuun ja myyntikuvat napsittu. En ihan täydellä antaumuksella loppuu tehnyt, kun ei itselle kerran jää eikä tunteja muutenkaan rahana takaisin saa sen verran oli kuitenkin vaivaa. Jakopään laitoin uusiksi ja samalla molemmat moniurahihnat.

                                        Laittelen Nettiautoon ja tänne foorumille tässä lähitunteina :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Noniin tättärää. Oli Passatti nosturilla ja taka-akseli vaihtokunnossa. Pitää löytää uusi taka-akseli jostain 1997-2004 Passatista. Onko kellään tietoa? Nihkeesti löytyy.. Hitsatakkaan ei viitsi.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ehkä tuossa vielä ois nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/2742011

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kiitos linkistä. Soitin isännälle ja laittelee mulle kuvia.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Passat myyty Lehtimäen suuntaan, viallisella taka-akselilla. Meni hyvään kotiin :)

                                                Comment

                                                Working...
                                                X