Otteita VW Touranin -07 2.0tdi (170hv) DSG Highlinen päiväkirjasta.
Viidem vuoden (2018) alkukesästä tuli mitta täyteen S2:n kanssa, joka lähti keski-suomen suuntaan ja ostaja maksoi osan kauppasummasta kansanautona. Aluksi haussa oli A3 3.2, mutta pikkuhiljaa aloin ymmärtämään, että olen varmaan kyllin vanha ajamaan sellaisella autolla, minkä mä tarviin eikä ole pakko ostaa sellaista minkä muut haluaa.
Auto tuli pajan pihaan ja oli siinä kunnossa missä myyjä sen lupasikin olevan, eikä koeajollakaan tullut yllätyksiä esiin, joten paiskattiin kättä ja pikkuässän kohtalo sinetöitiin viimeistään sillä hetkellä.
Kesäkuun auto jäi lähes seisomaan nyrren reissun vuoksi ja ajelin vielä urssilla sen minkä jaksoin, enne seisontaan laittoa. Lisäksi tortun etuiskarin yläpään laakeri rutisi epämiellyttävästi, joten pistin laajemman osakattauksen tilaukseen. Laakerien lisäksi ostoskoriin lipesi, Vogtlandin säädettävä alusta ja muuta oheistarvetta. Romujen saavuttua ja aikataulun salliessa perkelöitiin turbokiisselin kanssa vogtlandi paikalleen ja taisin siinä pajoitusta odotellessa poimia ebaysta yhdet BBS Detroitit kesävanteiksi. Toveri pirinen leipoi pyöränkulmat niin kohdilleen, kuin ne vain sai, mutta takapään camper-säädöt olivat täysin jumissa ja ne saivat jäädä odottamaan seuraavaa motivaatiopuuskaa.Maltillisella 45mm madalluksella ja pari tuumaa isommilla vanteilla sai kummasti ilmettä perhevaunulle.
Heinäkuussa oli ryhmätreffit muutaman kerhotoverin kanssa erikoismoottorin ranchilla ja samalla kaivettiin BMN:stä lisempää menohaluja. Heti ohjelmoinnin jälkeen autoon ilmestyi mystinen vika joka tappaa menohalut täysin. Kuitenkaan ei Petrin kanssa saatu vikaa toistettua, saatika logitettua, joten jätettiin sikseen (sovittiin toki että palataan myöhemmin asiaan) ja en tähän päiväänkään mennessä ole keksinyt syy-yhteyttä tälle rynkytykselle. Joskus toistuu monta kertaa päivässä, ja joskus pysyy viikon pari poissa.
Viime kesä meni suurinpiirtein näillä.
Viidem vuoden (2018) alkukesästä tuli mitta täyteen S2:n kanssa, joka lähti keski-suomen suuntaan ja ostaja maksoi osan kauppasummasta kansanautona. Aluksi haussa oli A3 3.2, mutta pikkuhiljaa aloin ymmärtämään, että olen varmaan kyllin vanha ajamaan sellaisella autolla, minkä mä tarviin eikä ole pakko ostaa sellaista minkä muut haluaa.
Auto tuli pajan pihaan ja oli siinä kunnossa missä myyjä sen lupasikin olevan, eikä koeajollakaan tullut yllätyksiä esiin, joten paiskattiin kättä ja pikkuässän kohtalo sinetöitiin viimeistään sillä hetkellä.
Kesäkuun auto jäi lähes seisomaan nyrren reissun vuoksi ja ajelin vielä urssilla sen minkä jaksoin, enne seisontaan laittoa. Lisäksi tortun etuiskarin yläpään laakeri rutisi epämiellyttävästi, joten pistin laajemman osakattauksen tilaukseen. Laakerien lisäksi ostoskoriin lipesi, Vogtlandin säädettävä alusta ja muuta oheistarvetta. Romujen saavuttua ja aikataulun salliessa perkelöitiin turbokiisselin kanssa vogtlandi paikalleen ja taisin siinä pajoitusta odotellessa poimia ebaysta yhdet BBS Detroitit kesävanteiksi. Toveri pirinen leipoi pyöränkulmat niin kohdilleen, kuin ne vain sai, mutta takapään camper-säädöt olivat täysin jumissa ja ne saivat jäädä odottamaan seuraavaa motivaatiopuuskaa.Maltillisella 45mm madalluksella ja pari tuumaa isommilla vanteilla sai kummasti ilmettä perhevaunulle.
Heinäkuussa oli ryhmätreffit muutaman kerhotoverin kanssa erikoismoottorin ranchilla ja samalla kaivettiin BMN:stä lisempää menohaluja. Heti ohjelmoinnin jälkeen autoon ilmestyi mystinen vika joka tappaa menohalut täysin. Kuitenkaan ei Petrin kanssa saatu vikaa toistettua, saatika logitettua, joten jätettiin sikseen (sovittiin toki että palataan myöhemmin asiaan) ja en tähän päiväänkään mennessä ole keksinyt syy-yhteyttä tälle rynkytykselle. Joskus toistuu monta kertaa päivässä, ja joskus pysyy viikon pari poissa.
Viime kesä meni suurinpiirtein näillä.
Comment