Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Opel Ampera -13

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Volvollahan on siinä vanhakoppaisessa myös etuvetoinen V60 D5 hybrid. Ei mitään hajua miten se pelaa, varmaan joku kevyempi versio sähkömoottorista laatikon ja koneen välissä tms. En ole vielä yhtään livenä nähnyt, kaikki näkyy tuovan lähinnä sitä nelikkoa maahan.

    Itse amperaan liittyen sitten. Kaikki on nyt toiminut moitteetta, putsailin ja tarkistin takajarrut kun auto niitä niin vähän käyttää nätisti ajaessa. Guess-o-meter näyttää edelleen 69km rangea aamusta, akkua ei ole tullut aikoihin ajettua tyhjäksi asti niin lopullisesta en osaa sanoa. Tilasin hybridiin vähän huonosti soveltuvien matadorien tilalle goodyear efficientgrip performanset mitkä pitäsi olla B/B luokituksen kumit. Näiden pitäisi rullata huomattavasti kevyemmin ja olla hiljaisemmat. Hieman heikosti on saatavissa vielä 215/55/17 koossa A/A luokituksen kumeja, mutta eiköhän niitä kohta ala niitäkin saamaan. Vaihdoin myös 12V akun kun sillä oli jo ikää eikä lepojännite kovin lupaavalta enää näyttänyt. Sillä saattaa päästä rattilukkoherjasta eroon, vaikkakin se selviää luultavasti vasta talvella.

    Comment


    • Kysyimpä huvikseni mikä tuo d5 hybrid on. Nelikko myös sekin, erona d6 on pienempi teho kuulemma, muuten sama toteutus.

      Comment


      • Minulla oli ennen tuollaiset Good Yearit Rellussa, ja ne oli kyllä hyvät kumit. Rullasivat niin nätisti ja kuin sukkasillaan olisi ajellut. Plussana myös, että ovat vesikeliominaisuuksiltaankin hyvät.

        Comment


        • Sen verran on nyt tälle tapahtunut sitten kesän, että on aika vaihtaa iskarit. Etupystytangot ja toinen alatukivarsi vaihtui jo aikaisemmin. Alle tulee billsteinin b4 eteen ja taakse vakiojousilla. 140tkm ja 1700kg tekee tehtävänsä alustan suhteen, oikea taka oli vielä suht hyvässä kunnossa, mutta vasen taka oli jo melkoisen väsynyt. Etuset on vielä tekemättä, kun yläpäiden purku näkyville vaatii hieman tarpeettoman paljon työtä. Muuten on vaan ajettu, helikopterivalo saatiin mittariin kyllä pariin otteeseen ihan user errorina, kun en hoksannut vaimoa informoida ettei yritä lämmittää autoa niinkuin vanhaa bensakoneista tyhjällä ajoakulla vaan käyttäisi esilämmitystä että moottori lähtee pyörimään. Noin näyttäisi saavan aikaan "akun lämmityspiirin teho alhainen" herjan. Keväämmällä tälle tulee kaveriksi mii electric plus.

          Comment


          • Pistettiin takuukorjaukset part 2 tulille. Ja viimeinen takuukorjaus, sillä voltec takuu umpeutuu noin 2500km päästä. Ajomoottorin päätykopan laakeri, eli roottorin laakeri ulvoo regenillä jo melkoisesti joten se uusitaan.Tällä kertaa kuitenkin korjaus näyttäisi kestävän vähemmän kuin puoli vuotta. Osat saattaisi olla paikallaan jo muutamassa viikossa, vaikka maahantuonnilla tuntuu edelleen olevan ongelmia saatavuudessa. Nyt viimein korjaus onnistuu ihan omalla kylälläkin, vaikka joensuussakaan ei valittamista ole ollut. Marraskuussa pääseekin sitten ajamaan pääasiassa sähköllä kun Mii electric liittyy opelin pariksi.

            Comment


            • Tämä lähtikin näppärästi jonnekinpäin eteläistä suomea. Mukava peli ajaa, mutta kyllä se porttiteoria piti tässäkin tapauksessa.

              Comment

              Working...
              X