Akuissa on "tyhjänäkin" vielä sen verran paljon varausta että normaali käyttöalueen sisällä ei ole mitään eroa. Ainoa poikkeus on jos akut ovat täysin tyhjät ja ollaan pelkän polttomoottorin varassa, silloin pidemmissä rallitteluissa voi tulla "propulsion reduced" tjms teksti. Johtuu puhtaasti siitä että 55kW bensakone ei pysty tarjoamaan 111kW sähkömoottorin vaatimaa virtaa. Normaalisti täyskaasuvedot ovat sen verran lyhyitä että akustossa on aina varalla sen verran juissia. Tuo on siis ainoastaan täysin typötyhjillä akuilla pitkään vedättäessä kun akusta ei ole ottaa yhtään apua bensakoneen kvaeriksi. Yksikin kaasupolkimen nosto regeneroi akkuihin virtaa sen verran että ongelma poistuu taas hetkeksi.
Tämä on kaikki ameriikan foorumeilta luettua. Itellä ei ole tullut kertaakaan vastaan vaikka sähkö onkin loppunut kesken matkan.
Just kävin opettelemassa miten esilämmitys kytketään päälle. Kannattaahan ne sisätilat ja penkit lämmittää verkkovirralla ennemmin kuin lähteä kylmällä autolla liikkeelle ja akkuvirralla toimintasäteen kustannuksella lämmittää.
Tämä on kaikki ameriikan foorumeilta luettua. Itellä ei ole tullut kertaakaan vastaan vaikka sähkö onkin loppunut kesken matkan.
Just kävin opettelemassa miten esilämmitys kytketään päälle. Kannattaahan ne sisätilat ja penkit lämmittää verkkovirralla ennemmin kuin lähteä kylmällä autolla liikkeelle ja akkuvirralla toimintasäteen kustannuksella lämmittää.
Comment