Pitääkö tästä nyt alottaa pikku projekti vaikka onki vähä suunnitteluasteella vielä.
Eli kun tuli joskus tehtyä tuollanen tallin siivous että kaikki vanhat romut hitsattiin yhteen mölttiin niin tuli tuollanen kuvauksellisen kaunis putkis. Joka osoittautui mukavaksi peliksi, kunnes alkoi ongelmat koneen kans.
Etupää e30 bemarista, runko on kaikesta sälästä, ihan kunnon putkea ja mm. Trampoliinin putkea ja sovella hyllyä yms. :D
Takapää ripustuksineen kaikkineen e carinasta 2 litraisella 16v moottorilla, joka sai kylkeen turbon.
Luovittu mukavat 273hp pyörätehoa mikä oli ihan mukava ~600kg autolle.
Sitten alkoi ongelmat kun meni laakerit, sitten toiset. Sitten uus koko kone vaparina ja taas sama juttu.korjattii ja muokattii öljypumpun imua isommaks. Kunnes viimeks ampu kangen pihalle kun otti laakeri kiinni ja sittemmin ottanut valohoitoa.
Noissa vissiin öljypumppu kavitoi isoilla kierroksilla ja siks hajoaa. Arkiajoa kestää maailman tappii.
Toi eka kone oli mun vanhasta työautosta, +420tkm mittarissa ja viimeset yli 50tkm ilman öljynvaihtoja ja aina ilman lämmitystä käyntii. Purettuna se oli kuin uusi, vain liuskat pilaalla.
Nyt ois tarkotus katkasta tässä joskus toi toyotan takapää irti ja sovittaa uusi tekniikka + etupalkki ja ripustukset bostain toisesta. Ajatellut audin tekniikkaa, vitoskonekkin sopii akseliväliä pidentämättä mutta tarjonta heikkoa tai mekaanisella ruiskulla ja ei oikee nappais. Budjetilla kuitenki mennään että edullinen auto ois tarkotus hakea ja siirtää siitä moottorin sähköt etupää kokonaan.
Miettinyt sitten noita v6 motteja että oisko toi 2.8 sellanen mylly josta sais turbolla sen 250-300hp ja kestäiski vielä..?
Toinen vaihtoehto ollut toi 2 litranen sähköruiskun takia, oisko siinä potentiaalia saada ees jotenki kulkemaan vai millane on osiltaan? Kevyempi varmaan ainaki ois.
Nyt villejä ehdotuksia ja suora hylky jos joissain koneissa on suoraa paska lähtökohta.
Eli kun tuli joskus tehtyä tuollanen tallin siivous että kaikki vanhat romut hitsattiin yhteen mölttiin niin tuli tuollanen kuvauksellisen kaunis putkis. Joka osoittautui mukavaksi peliksi, kunnes alkoi ongelmat koneen kans.
Etupää e30 bemarista, runko on kaikesta sälästä, ihan kunnon putkea ja mm. Trampoliinin putkea ja sovella hyllyä yms. :D
Takapää ripustuksineen kaikkineen e carinasta 2 litraisella 16v moottorilla, joka sai kylkeen turbon.
Luovittu mukavat 273hp pyörätehoa mikä oli ihan mukava ~600kg autolle.
Sitten alkoi ongelmat kun meni laakerit, sitten toiset. Sitten uus koko kone vaparina ja taas sama juttu.korjattii ja muokattii öljypumpun imua isommaks. Kunnes viimeks ampu kangen pihalle kun otti laakeri kiinni ja sittemmin ottanut valohoitoa.
Noissa vissiin öljypumppu kavitoi isoilla kierroksilla ja siks hajoaa. Arkiajoa kestää maailman tappii.
Toi eka kone oli mun vanhasta työautosta, +420tkm mittarissa ja viimeset yli 50tkm ilman öljynvaihtoja ja aina ilman lämmitystä käyntii. Purettuna se oli kuin uusi, vain liuskat pilaalla.
Nyt ois tarkotus katkasta tässä joskus toi toyotan takapää irti ja sovittaa uusi tekniikka + etupalkki ja ripustukset bostain toisesta. Ajatellut audin tekniikkaa, vitoskonekkin sopii akseliväliä pidentämättä mutta tarjonta heikkoa tai mekaanisella ruiskulla ja ei oikee nappais. Budjetilla kuitenki mennään että edullinen auto ois tarkotus hakea ja siirtää siitä moottorin sähköt etupää kokonaan.
Miettinyt sitten noita v6 motteja että oisko toi 2.8 sellanen mylly josta sais turbolla sen 250-300hp ja kestäiski vielä..?
Toinen vaihtoehto ollut toi 2 litranen sähköruiskun takia, oisko siinä potentiaalia saada ees jotenki kulkemaan vai millane on osiltaan? Kevyempi varmaan ainaki ois.
Nyt villejä ehdotuksia ja suora hylky jos joissain koneissa on suoraa paska lähtökohta.
Comment