Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T AEB pitkä käynnistys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8T AEB pitkä käynnistys

    Potilaana -96vm 1.8T AEB motilla oleva. Hyytyi pari viikkoa sitten parkkipaikalle, lähti käyntiin vähäksi aikaa ja hyytyi taas. Bensapumppu paljastui viaksi ja se vaihdettiin uuteen korjaamolla. Vaihtamisen jälkeen voi ajaa ja muutenkin toimii normaalisti, poislukien piiitkää starttausaikaa (noin 4-7 sek.) Kylmällä koneella ehkä sekunnin kaksi pitempi startti, eikä vaikutusta käynnistääkö heti sammuttamisen jälkeen.

    Korjaamolla vaihdettiin uusi pumppu takuuseen, ei vaikutusta -> samat oireet. Lisäksi vaihdettiin pa-pumpun rele, ei vaikutusta.

    Mistä voisi lähteä liikkeelle?
    -Ei vikakoodeja vcds:llä
    -Uusi pa-pumppu ja rele
    -Kokeiltu eri puolilla, ei vaikutusta
    -Sulakkeet ehjät kuskin oven vieressä
    Ikävä akkua latailla, kun joka käynnistys vie sen n 5 sekuntia. Hjälp

  • #2
    Lämpöanturista lähtisin liikkeelle jos joku on joskus laittanut tarvikeanturin. Kaverin ADR teki juuri samaa.

    Comment


    • #3
      Ei sitä tarvii arvailla vaa kattoo testerillä mitä se lämpötila-anturi näyttää.

      Comment


      • #4
        Kuulostaisi että bensapumpun takaisku puuttuu ja vuotaa linjan tyhjäksi aina sammuttamisen jälkeen.

        Comment


        • #5
          No en kyl usko et polttoaine paineet karkaa ku tos luki ettei väliä starttaako heti sammuttamisen jälkee.

          Comment


          • #6
            Oli joskus 1.8 20v samanlaisia ongelmia vika oli jotain suuntaan, ajonestolaite kiukutteli eikä suostunut maadoittamaan polttoainepumppua kunnolla. Korjattiin maadoittamalla pumppu suoraan ohi ajoneston.

            Comment


            • #7
              Merkkiliikkeeltä (Laakkonen täällä Joensuussa) tilattu uusi lämpötila-anturi, tulee ensi viikon alussa, raportoin sen vaihdon jälkeen. Tämän ikäisissä nähtävästi kaksi anturia, toinen mittarille ja toinen ECU:lle.

              Miten bensapumpun maadoitus voidaan kiertää ajoneston ohi? Muitakin voisi kiinnostaa kyseinen tieto.

              Comment


              • #8
                Nyt kun ajelin autolla tämän päivän ja sammuttelin/käynnistelin monta kertaa niin startti on lyhyempi suoraan sammuttamisen jälkeen vrt pitkän seisonnan jälkeen. Melkein tekisi mieli sanoa normaali. Viittaisi polttoaine linjaston paineisiin?

                Comment


                • #9
                  Moottorin lämpötila-anturi vaihdettu, ei vaikutusta. Seuraavaksi bensansuodatin menee vaihtoon ja klemmarien tarkistaminen pumpun luota ja mahdollisten reikien etsiminen letkuista.

                  Comment


                  • #10
                    Pumpussa olevat klemmarit ok, samoin polttoainesuodattin luota, eikä muutenkaan näkynyt letkuissa vuotoja käynnissä olon aikana.
                    Sen verran ihmetystä aiheutti, että startatessa vasta n 5 sek jälkeen pumppu rupesi pyörimään -> heti käynnistyi. Eli joku sähkövika sittenkin. Olisiko kampiakselin asentotunnistin, oisko jollain tähän oikeaa varaosakoodia (96vm aeb)? Korjaamolla siis kokeiltu eri PA-releellä, joten siinä tuskin vika..

                    Comment


                    • #11
                      Polttoainepumpun rele ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettu. Nämä vikakoodit tulevat nollauksen jälkeen, kun auto on käynnissä jonkun aikaa:
                      01247
                      00635
                      01262
                      01249...01252
                      01259

                      Tähän mennessä vaihdettu siis: PA-pumppu (kokeiltu korjaamolla kahdella eri pumpulla), PA-pumpun rele, PA-suodatin, moottorin lämpötila-anturi ja kampiakselin asentotunnistin anturi. Vaikuttaa joltain isommalta sähkövialta tahi releeltä?

                      Comment


                      • #12
                        Nostetaanpas pitkästä aikaa

                        Auto oli Joensuun Autosähkö ampissa ihmeteltävänä nyt ja he totesivat, että pa-pumppu ja releet on kunnossa kuten myös bensapaine on riittävä. Kuulemma ECU:sta johtuu kun välillä ei lähde tieto eteenpäin pumpun releelle.

                        Eli
                        -etsin käsiin käytetyn ECU:n 8D0 907 557 / (0 261 203 550/551), ja vaihtaa tilalle? Vaatisi nähtävästi ajoneston poiston mihin omat rahkeet ei riitä
                        TAI
                        -lähetän nykyisen ECU:n jollekkin, joka osaisi etsiä siitä vian ja korjata sen? Foorumilla taisi ainakin yksi tämmöinen henkilö, olla mutta nimimerkki ei tule mieleen. Saa myös suositella, jos tuntee Itä-Suomesta taitavan kaverin/firman.

                        Comment

                        Working...
                        X