Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmansuodattimen vaihto 2.3:een.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmansuodattimen vaihto 2.3:een.

    Kun en tiedä miten noita auton suodattimia tai nesteitä on vaihdeltu aiemmin, niin ajattelin ne varmuuden vuoksi vaihtaa ja aloittaa helpoimmasta, eli ilmansuodattimen vaihdosta ja sen kotelon ja putkiston tarkastuksesta/puhdistuksesta. Yllätys oli melkoinen, kun on tottunut siihen, että kyseinen homma on niin helppo kuin olla ja voi. Nyt joku on kuitenkin päättänyt, että putsari koteloidaan niin saamarin hankalaan paikkaan moottorin ja lokasuojan väliin ja kasataan kaikenlaisia rakennelmia siihen päälle. Mitäs kautta putsarin koteloineen saa sieltä kätevimmin pois ja onko projektissa jotain erityistä varottavaa/huomioitavaa?

  • #2
    Itse vaihdoin kyseisen suodattimen seuraavasti:

    - Ensin kotelon klipsit auki
    - Muistaakseni siitä putsarin kotelon ja valoumpion välistä se muovi häpräke pois
    - +Jotain muuta piti EHKÄ irroittaa että seuraava vaihe onnistuu helpommin. Kait... en muista
    - Vähän voimaa peliin ja päällä oleva "hökötys" antaa periksi kaikkine putkineen ja letkuineen sen verran että vanhan suodattiman saa pois
    - Sitten vaan uusi suodatin verisillä sormilla paikalleen:)

    Comment


    • #3
      Siinä kaasuläpän ja kotelon välisessä kumiletkussa on alla yksi putki aika paskamaisesti kiinni, sen kanssa kannattaa olla varovainen. (Vanha) kumi repeää helposti ja sitten on vuoto ennen ilmamäärän mittausta -> käyntihärö.

      Comment

      Working...
      X