Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Punaisiin kytkin pohjassa vai moottorijarrulla-wanha ruisku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Punaisiin kytkin pohjassa vai moottorijarrulla-wanha ruisku

    Tervehdys,

    Mulla on talvikärrynä tuollainen 80, jossa on 1-pisteruisku, onkohan se mono-jetronic nimeltään.

    Semmoinen tuli mieleen, että katkaiseeko nämä kivikausi-ruiskut suihkutuksen moottorijarrutuksessa? Katalysaattori siinä on, eli sen pohjalta luulisi, että kyllä katkaisee...

    Ei kai sillä isoa eroa kulutuksen kannalta ole että rullaako vai moottorijarruttaako, kiinnostipahan vaan..

  • #2
    Ruisku katkaisee syötön moottori jarrutuksella vanhoissa että uusissakin. Onko autosi tuo profiilin mukainen 80 1.8S? Siinä nimittäin on kyllä kaasari joka taas sitä temppua ei tee.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia tiedosta.

      Rekisteriotteen mukaan se on 1.8S, vm. -88, mutta siinä on kuitenkin vuorenvarmasti 1-pisteruisku ja kat. Mm. ryyppyvipua ei ole ja ruiskun toimintaan tuli tutustuttua kun siitä taannoin oli epäilty hall-anturivika (testatessa näkee kun se ampuu bensapulsseja kurkkuun).

      Auto on joskus tuotu Ruotsista; siinä yhteydessä varmaan virheellisesti tulkinneet kaasaripeliksi. Menee ainain mukavasti päästötesteistä läpi! Päästöt jotain 1/10 raja-arvoista.

      Onkos tämän 1-pisteruiskun mallimerkintä 1.8E sitten vai kuinka?

      Comment


      • #4
        1.8E on nelipisteruisku. K-Jetronic. Joo autodatasta kun vilkaisin niin PM koneessa näyttää tuo Mono-Jetronic olevan. Eli totta töriset.

        Comment

        Working...
        X