Paineet pois järjestelmästä ensin . Bensapumpun sulake pois ja käynnistelyä sen verran ettei enää yritä käynnistyä. Tämän jälkeen ei tarvitse pelätä että roiskuu silmille
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bensansuodattimen vaihto
Collapse
X
-
Helpostihan tuo kävi..! Varovasti raotin putkea ja päästin enimmät paineet pois ja sitten suodatin irti ja uusi tilalle. Samalla piti vaihtaa myös nuo alkuperäiset klemmarit ruuvattaviin malleihin eli jos joku tätä samaa operaatiota suunnittelee niin kannattaa varata pari klemarria suodattimen lisäksi..!
Mielenkiinnosta piti vielä suorittaa "ruumiin avaus" tuolle vanhalle suodattimelle... oli kyllä sitten niin mustaa kuraa täynnä tuo että huhhuh....!! Autossa kilometrejä 161tkm.
Comment
-
Pikakyssäri: Mikähän mahtaa ola tuon filtteriä pitävän pannan ruuvin kanta? Ei pääse oikein alhaalta päin näkemään sitä kantaa (ruuvi myös ihan ruosteessa) ja haluaisin saada avattua sen kivuttomasti oikealla avaimella tuhoamatta kantaa. Onko se 6 mm kuusiokolo vai jokin torx?
Edit: Taitanee olla 6 mm XZN-kannalla..Viimeksi muokannut Lupe-81; 10.4.2011, 14:24.
Comment
-
A4 B6 polttoainesuodattimen vaihto
Tarkoitus olisi vaihtaa B6:n 2.0 bensakoneeseen polttoainesuodatin joka on suunnilleen tuon näköinen:
Edelliseen suodattimeen menevät letkut ovat tiukasti kiinni joten onko tuossa joku lukite millä letkut pysyvät kiinni? Eli tarvitaanko jokin erityistyökalu ko. hommaan vai lähteekö letkut vetämällä irti?
Comment
-
Kiinnikkeet ovat painettavat. Lukkorengas painetaan alas ja vedetään letku irti. Ei pitäisi olla niin tiukassa, että vaatii pihdit ellei sitten ole hiekkaa ja muuta välissä.
Comment
-
Comment
-
B5 quattroon vähän isompi homma vaihtaa...käytin pörhöllä huollossa ja käskin vaihtaa suodattimen.Eivät vaihtaneet 1.ei kuulu huolto-ohjelmaan 2.liian iso homma(tankki pois ja perämurikastakin puhui)huh huh..On siitä vissiin ollu juttua täällä ennenkin?Sitä ihmettelin ettei kuulu huolto-ohjelmaan?en ruvennu inttämään asiasta.
Comment
-
Vieras
Ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Ilmeisesti liittimet mädät/rikki/ jumissa jos noin paljon pitää purkaa.
Comment
-
Ei kuulukkaan, on huoltovapaa komponentti Audin ottomoottoreissa.
Itselle kun vaihdoin B5 S4:een, niin ei tarvinnut kuin tipauttaa tankkia muutaman sentin alemmas niin pystyi jo suodattimen vaihtamaan. Banjopulteilla kiinni.
Tuo on korjaamoilla sen verta harvinainen homma, että harva muistaa ulkoa mitä kaikkea pitää tieltä purkaa, niin sen takia olet varmaan saanut tuollaisen selityksen miksi suodatinta ei vaihdettu samalla.
Comment
-
2.0TFSI polttoainesuodattimen vaihto (ohjeita tyhmälle)
Tyhmä kaipaa ohjetta. Diesel autoon tullut joskus polttoainesuodatinta vaihdettua moottoritilasta yläkautta. Vanha pois, uusi tilalle ja kaadetaan täyteen polttoainetta ja eikun ajoa.
Nyt 2.0TFSI suodatin onkin tankin vieressä alla. Ekaa letkua kun nykäsin irti, suihkusi ysikasit naamalle. Eli ei muutaku äkkiä takas ja vanha jäi paikalleen. Mikäs tässä on oikea prosedyyri?
Pitääkö ne letkut vain kylmästi nykästä irti ja tulpata vai miten tuo tehdään siististi? Onko siellä paineet koko ajan vai mitä ihmettä tuossa kävi?
Comment
-
Hyvin menee audilla! Pa-suodatin on jätetty vaihtamatta.
Uusin ongelma tuli perjantaina. Takapyöränlaakereiden vaihdon jälkeen auto ei lähtenyt käymään, käy pari sekuntia ja sammuu. Ajonesto vissiin päällä? Auto jäi korjaamolle, jatketaan tutkimuksia maanantaina. Toivottavasti ei tarvi hinauttaa pörhölle ouluun.
On tässä autossa vastoinkäymisiä riittäny.....
Comment
-
A4 B5 quattro polttoainesuodattimen vaihto
Juu kävi mielessä että vois vaihtaa tuon bensasuotimen kun tyhjäkäynnillä pikkuongelmia ja ties millonko vaihdettu.
Tosiaan auton alla kävin kurkkaamassa ja melko vittumaisen näkösessä paikassa on tuo suodatin (tankin ja korin välissä pystyssä). Ajattelin sitten että voisin ensin ottaa selvää tuosta rojektista enneku alan väsäämään. Kysymys kuuluukin: Onko ihan tekemätön homma autotallin lattialla vai onko jotain hyviä kikkoja? Pitäiskö saada kokonaan alapuolelta purettua vai pääseekö takakontin kautta tjms auttamaan?
Comment
-
Jos tuo on samanlainen systeemi kuin B5 ässän suodatin niin ei varmaan tekemätön paikka tallin lattiallakaan.
Auton alle tarttee tosin päästä touhuamaan joten tukevat ja riittävän korkeat pukit tarvitset. Tankin kiinnityspantoja kun löysää niin tankin ja korin väliin saa kammettua hieman tilaa. Suodattimen ympärillä on panta jonka aukaisun jälkeen suodattimen saa tulemaan letkujen varassa auton alle. Muistahan hommata uudet tiivisteet banjoliittimiin.
Comment
-
Pari kuukautta sitten tein kyseisen operaation. Suodatinhan sinänsä on helpossa paikassa, mutta kiinnityspultti on fiksusti sivulle päin, ja se on pakko avata jotta suodatin tulee alas. Epäilin että minulla vuotaa joku muoviputkista, mutta vuotokohta taisi olla siinä suodattimen hitsauksessa johon banjoliitin kiinnittyy.
Otin molemmat tankin pannat suosiolla kokonaan irti ja kampesin tankkia alaspäin. Tankkihan on myös täyttöputkesta kiinni korissa, joten kovin paljon se ei alas tule. Täyttöputken irrottaminen helpottaisi hommaa, mutta pultti taitaa olla sisälokarin takana.
Mulla meni operaatioon 3h kun samalla uusin tankilta lähtevät kumiletkut ja muoviputket. Nopeammin homma olisi hoitunut irrottamalla koko tankin. Uusia muoviputkia oli todella vaikea pujottaa tankin ja korin välistä alas.
Onnistuu siis autotallissa ja takaluukun puolelta ei pääse mitenkään käsiksi.Viimeksi muokannut jussi.linnansuu; 10.4.2013, 17:25.
Comment
-
Pitääkö tuo alempi banjo irroittaa ennenkuin suodattimen nykäisee alaspäin? Itsellä tuntui se kanittavan, kun suodatinta hieman kokeilin vetää alaspäin, vai onko sitä letkua sen verran että tulee sellaisenaan alas sieltä?
Jos tuota ei oikein saa tukittua kun sen irrottaa, niin valuuko tankki tyhjäksi?
Comment
Comment