Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 (ACK) kampiakselin stefan vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2.8 (ACK) kampiakselin stefan vaihto

Hei, Mulla vuotaa kampiakselin stefa tuossa vanhassa Passatissa, ja kaveri alkoi sitä vaihtamaan, mutta tuumasi että flektin mutteri on laitettu niin lujaan kiinni, ettei se sieltä ehyenä irtoa (epäili että on liimattu). Ja tuo kaveri on noita jakohihnan vaihtoja tehnyt kymmeniä/satoja eri autoihin, niin pakko se on uskoa, että se mutteri on varmasti kiinni.

Nyt kun aloin sitten etsimään varaosanumeroa noille osille, jotka mahdollisesti joutuu särkemään, niin eipä tuolle koneelle tunnu löytyvän hihnapyörälle tuotenumeroa, vaan se tulee yhdessä tuon kannakkeen kanssa...eli eihän nyt vaan ole niin, ettei tuota kuulukkaan irrottaa? En kyllä käsitä, että miten tuo kannake irroitettais ilman hihnapyörän irroitusta...

Eli osaisko joku laittaa mulle oikeat tuotenumerot rekisterinumeron perusteella (CCJ-300)? Remppamiehen mielestä ne tarvittavat osat on tästä kuvasta numerot 6 ja 8:

http://www.oemepc.com/audi/part_sing..._page/0/lang/g

Kyllä se koko pakettina muistaakseni irrotetaan. Hihnapyörässä on sellaiset hahlot joista menee kuusiokoloavain läpi ja pari "sokeaa" pulttia avataan siitä läpi. Jos en ihan älyttömän väärin muista niin klo 12 ja klo 6 eli ylhäällä ja alhaalla on pultit, näkyy hyvin peilillä jos ei koko keulapalaa irrota.

Comment

Vasenkätinen kierre siinä viskokytkimessä, voip olla aika tiukassa. Sen hihnapyörän lukitsin itse kuusiokoloavaimella että sain viskon irti. Loput sitten pois kuten hopsis neuvoo. Kunkkupulttia aukoessa olis hyvä olla oikea lukitustyökalu käytössä, tiukassa on sekin sitten.

Comment

Onkohan sitä nyt avattu oikeaan pyörimissuuntaan? Ei ne yleensä mitenkään järkyttävän tiukassa ole.

Kannake ja hihnapyörä on yhtä pakettia.

Comment

Siis se flekti pitää irroittaa kuitenkin ensin avaamalla se mutteri, ja sitten hihnapyörä+kannake pois? Että ei sillain, että koko paketti pois, ja antaa olla sen mutterin kiinni?

Eiköhän tuo kaveri ole ihan oikeaan suuntaan sitä koittanut avata. Sillä on kuulemma sellainen työkalu, jolla sitä hihnapyörää pidetään paikoillaan, ja ei ollut mutteri auennut edes metrisellä varrella, eikä kuulemma tule ehyenä lähtemään. Eli seuraavaksi tarvis nuo varaosanumerot, niin osais katsella osat valmiiksi, ennenku säretään entiset =(

Comment

Joo visko ensin pois avaamalla se iso mutteri myötäpäivään.

Comment

Jos nyt jotain on pakko särkeä niin vaikka se viskon mutteri sitten. Visko ja flekti on varmasti halvempi hankkia kuin se kannake. Minullakin taitaa heti kolme vanhaa viskoa siipineen olla varastossa.

Kannattaa se nyt kuitenkin kerran vielä varmistaa että on oikeasti koitettu avata myötäpäivään. Ite oon avannut noita kanssa aika monta ja jokainen on lähtenyt auki ihan lenkkiavaimen varteen lyömällä. Joskus ensimmäisellä lyönnillä, joskus on tarvinnut pitää ruokatunti välissä ja jatkaa sitten mutta ei vielä yksikään ole avaamatta jäänyt. Jos sitä vääntää vastapäivään niin sitten ei riitä mikään määrä jatkovarsia.

Comment

Minulla oli tosiaan jotain kierrelukitetta siellä niin oli melko tiukassa, jotenkin sinne sai kuusiokolo avaimen lukitsemaan hihnapyörän ja lenkkiavaimeen napakka isku niin aukesi. Sitä oikeaa työkalua tuon kiinni pitämiseen ei itsellä ollut käytössä.

Comment

Working...
                X