Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2,4l 2002 lambda ym. ongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2,4l 2002 lambda ym. ongelma?

    Seuraavat herjat ilmesty pari viikkoa sitten: Happitunnistimen lämmityksen virtapiirin virhetoiminto, lohko1 tunnistin1. Lämmityskatalysaattorin tehokkuus alle rajan lohko1 ja 2. Nyt ilmestyi toisioruiskutusjärjestelmä, rivi 2; virtaus liian pieni. Kaikissa herjoissa vika jatkuva paitsi happitunnistin katkonainen. Foorumilta löydän selityksiä yksittäisiin herjoihin mutta voisiko nämä kaikki johtua takimmaisista lamdoista. Kuukausi sitten vaihdettiin toinen takimmaisista lamdoista ja se oli denso merkkinen. Nytten vasta huomasin foorumilla että olisi ehdottomasti pitänyt olla bosh merkkinen joten meneekö auto pajalle ja maksaa taas tonnin vai ????. Autohan oli A6 2,4l vm 2002 avant.

    #2
    lohko1 tunnistin1
    Toi on etummainen lambda pelkääjän puolella.

    Boschit toimii audissa, muut miten sattuu.

    Lambdat on kulutustavaraa. Kannattaa vaihtaa, jokatapauksessa. Reilun satkunhan ne taitaa olla kappale.

    Voi olla myös ilmavuoto liittyen tuohon toisioilmajärjestelmään.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia vastauksesta eli paras laittaa kaikki neljä vaihtoon ja olisin vielä kysynyt mikä on toisioruiskutusjärjestelmä? Olen tällä hetkellä vielä pari viikkoa töissä ulkomailla ja emäntä kuittailee näitä herjoja kotopuolessa :-) joten emänta varmaan uskaltaa ajella autolla normaalisti ettei katit pala väärien seossuhteiden takia?

      Comment


        #4
        Työntää ilmaa katalysaattoreihin kylmäkäynnistyksessä, että katit lämpeää nopeammin. Tämän toimintaa myös tarkkaillaa lambdalla, joten rikkinäinen lambda voi olla syynä kaikkiin ja/tai ilmavuoto. Voi olla muutakin, mutta nuo on ne yleisimmät.

        Comment

        Working...
        X